Elonas Muskas karštakošis, o FAA stabdo progresą? Įdomus požiūris į keistą konfliktą ir kaip visko nepaskandinti biurokratizme  ()

JAV Federalinė aviacijos administracija nebuvo patenkinta „SpaceX“ erdvėlaivio „Starship“ bandymais. SN8 ir SN9 bandymai baigėsi didžiuliais ugnies kamuoliais ir FAA pradeda išsamų tyrimą. Tuo tarpu „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas piktinasi, kad FAA stabdo progresą. Kas neteisus? Stanfordo universiteto profesorius Steveas Blankas mano, kad šiame konflikte klysta abi pusės.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

FAA bandė atidėti „Starship“ bandymus, kad būtų įsitikinta jų saugumu. SN8 bandymo metu erdvėlaivio prototipas sudužo leisdamasis ir tai FAA atrodė, kaip saugumo problema - juk bandymą stebi daugybė žmonių. FAA atidėjo SN9 bandymą, o ir jis baigėsi panašiai, todėl dabar bus vykdomas išsamus tyrimas.

Elonas Muskas nebuvo patenkintas FAA reakcija. Jo manymu, toks FAA požiūris gali nulemti, kad žmonija taip niekada ir nepasieks Marso. „SpaceX“ vadovas, panašu, mano, kad FAA yra progresą stabdanti biurokratinė organizacija.

Steveas Blankas mano, kad abi pusės yra savaip klystančios. Portale „Space News“ Blankas rašė, kad „atidėdama „SpaceX Starship“ paleidimus ir norėdama išsamių tyrimų FAA kūrė nereikalingas kliūtis“. Blankas pabrėžė, kad tos kliūtys buvo statomos ne kur kitur, o būtent ant „SpaceX“ kelio. O ši kompanija dabar yra pagrindinė į kosmosą besibraunanti amerikietiška jėga.

 

Blanko kritika FAA tuo nesibaigė. Profesorius mano, kad prašydama išsamių tyrimų FAA norėjo pademonstruoti, kad yra griežta, nustatytas procedūras vykdanti organizacija, tačiau iš tikrųjų tik trukdė „SpaceX“ mechanizmui tinkamai veikti. Profesorius mano, kad „SpaceX“ turi veikti pagal kitas taisykles - tokias, kurios stumia inovacijas. Tos taisyklės JAV galiojo šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose, o dabar FAA jas pamiršo.

 

Kita vertus, Blankas negina Musko išsišokimų. Jis teigia, kad su tokiu požiūriu jau susidūrė, kai Muskas buvo jo internu. FAA vaidmuo, nepriklausomai nuo to, ar ji jį atlieka tinkamai, yra neatsakingo ir neatsargaus elgesio tramdymas. Ir būtent su tokia FAA ir reikėtų bendrauti, nematant jos kaip priešės, kurios tikslas yra inovacijų stabdymas. FAA tokio tikslo tikrai neturi, net jei jos biurokratinis veikimas dažnai turi tokį rezultatą.

FAA negali tapti inovacijų stabdžiu. Tačiau tuo pačiu „SpaceX“ negali savęs pozicionuoti kaip FAA priešininkės. Šie santykiai nėra lygūs ir tokiais būti negali. Taigi, reikės ieškoti kitokių bendradarbiavimo sąlygų, net jei jose ir bus numatytos specialios išlygos „SpaceX“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(8)
(0)
(8)

Komentarai ()

Susijusios žymos: