Neįtikėtina, koks švaistymas! Nuo „COVID-19“ kaukių iki „MacBook“ kompiuterių – šis „Amazon“ sandėlis kas savaitę sunaikina po 130 000 prekių. Kodėl jie taip daro? (Video)  (1)

Pranešama, kad didžiausia pasaulyje internetinė mažmeninės prekybos įmonė „Amazon“ sunaikina milijonus neparduotų produktų, rodo britų naujienų agentūros „ITV News“ atliktas tyrimas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Filmuotą medžiagą apie nešiojamus kompiuterius, ausines, knygas ir dar daugiau daiktų, metamus į šiukšliadėžes, dokumentavo ITV žurnalistai, kurie pasislėpė „Amazon“ sandėlyje Dunfermline, Škotijoje.

Žurnalistai aptiko dokumentą, atskleidžiantį, kad viename JK sandėlyje buvo daugiau nei 130 000 daiktų, pažymėtų „sunaikinti“ per vieną balandžio savaitę. Tas pats dokumentas parodė, kad 28 000 daiktų tuo pačiu laikotarpiu buvo pažymėti žodžiu „aukoti“, tačiau aukojamų daiktų kiekis, palyginti su naikinamų daiktų kiekiu, yra labai mažas.

Anonimu norėjęs likti buvęs „Amazon“ darbuotojas ITV sakė, kad darbuotojams kiekvieną savaitę buvo skiriami daiktų kiekiai, kuriuos reikia sunaikinti, ir kad savaitės tikslas buvo stulbinantis, t. y. 130 000, o tai gali būti daugiau nei 6 milijonai produktų per metus.

„Nėra konkrečios priežasties ar kriterijaus, kas sunaikinama: „Dyson“, „Hoovers“, kartais „MacBook“ ir „iPad“; kitą sykį dar savo pakuotėse buvusios 20 000 COVID (veido) kaukių buvo sunaikintos“, – ITV sakė buvęs „Amazon“ darbuotojas.

 

„Amazon“ sureagavo į ITV tyrimą sakydama, kad ji „siekia tikslo, jog produktas nebūtų visiškai pašalinamas, o jų prioritetas yra perparduoti, paaukoti labdaros organizacijoms ar perdirbti neparduotus produktus. Nė vienas daiktas nėra siunčiamas į sąvartyną JK“.

Bet kodėl „Amazon“ tai daro?

Naujų daiktų išmetimas siekiant apsaugoti pelną skamba amoraliai, tačiau ši praktika vargu ar yra neteisėta. „Amazon“ pardavėjai dažnai laiko savo daiktus „Amazon“ sandėliuose, o jei kažkas neparduodama, tai reiškia, kad jis užima brangią vietą, kurią būtų galima naudoti kitiems produktams, kuriuos klientai iš tikrųjų norėtų įsigyti. Kai atsargos yra pasenusios arba grąžinamos, jos taip pat gali būti laikomos „neparduodamomis“, galimai pateksiančiomis į sąvartyną.

 

Tokia prekių sunaikinimo praktika nėra nauja – jau seniai žinoma, kad mados kompanijos degina neparduotas ar grąžintas atsargas. Per daugelį metų tokie ženklai kaip „Burberry“, „Urban Outfitters“, „H&M“, „Nike“, „Michael Kors“ ir „Victoria's Secret“ buvo apkaltinti darant tą patį, ką dabar daro „Amazon“.

Pavyzdžiui, „Cartier“ ir „Montblanc“ atstovaujanti Šveicarijos įmonė „Richemont“ 2018 m. pareiškė, kad atsikratė daugiau nei 500 mln. JAV dolerių vertės laikrodžių, kad perpardavėjai jų negalėtų įsigyti, skelbia „Business Insider“.

 

Šis žalingas procesas kenkia mūsų aplinkai. Tai ypač pasakytina apie technologinius produktus, pvz., nešiojamus kompiuterius, turinčius daug retųjų ir brangiųjų metalų.

„Greenpeace“ paragino Didžiosios Britanijos vyriausybę imtis teisinių veiksmų neleisti įmonėms sunaikinti neparduotų atsargų. Pvz., Prancūzija priėmė svarbų įstatymą, apimantį elektronikos, prabangos prekių ir kosmetikos pramonę, kuris neleidžia įmonėms naikinti produkcijos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(73)
(2)
(71)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)