Susipažinkite su „Lėtūnu“ – pirmąja pasaulyje Mėnulio motociklų koncepcija: ne tik šauniai atrodo, bet ir yra ženkliai lengvesnis už esamus mėnuleigius (Foto, Video) (1)
Mėnuleigiai paprastai yra keturių ratų elektrinės transporto priemonės, tačiau naujas prototipas parodo, kaip dviejų ratų elektrinis motociklas gali turėti rimtų pranašumų Mėnulyje.
Visi šio ciklo įrašai |
|
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
NASA šiuo metu ieško naujo mėnuleigio. Vokietijos motociklų gamintojai „Hookie“ mano, kad gali padėti šiuo klausimu.
Drezdene įsikūrusi įmonė sukūrė pirmąjį „Tardigrade“ (liet. Lėtūnas) prototipą. Kaip jau galima pastebėti, įkvėpimo pavadinimui semtasi iš praktiškai nesunaikinamų mikroorganizmų.
Šis nedidelio svorio motociklas ženkliai sumažintų bet kurio Mėnulio nusileidimo aparato, gabenančio jį į Mėnulį, dydžio poreikį.
„Mėnulio bagis (angl. Moon buggy) reikalauja beveik tokios pat erdvės, kaip ir 3-4 „Lėtūnai“. Jo svoris yra daug mažesnis nei pilnai sukomplektuoto bagio, pagaminto iš plieno“, – sakė „Hookie“ įkūrėjas Nico Mülleris.
Plienas atrodo keistas pasirinkimas palyginimui, ypač turint omenyje, kad originalūs mėnuleigiai yra pagaminti iš aliuminio. Tačiau dėl galimo svorio ir tūrio sumažėjimo nesiginčysime.
„Lėtūnas“ naudoja lazeriu supjaustytas aliuminio rėmo dalis ir turi „Dupont“ kevlaro dangą, kad apsaugotų pavarų mechanizmą nuo radiacijos, patiriamos už Žemės atmosferos ribų.
Šį pavarų mechanizmą suteikė Švedijos elektrinių motociklų gamintojas CAKE. Daugumoje savo elektrinių motociklų įmonė naudoja 10 kW variklius. Darant prielaidą, kad buvo naudojama ta pati pavara, tai būtų didžiulis galios padidėjimas, palyginti su keturiais originaliais mėnuleigio 190 W varikliais, kurių bendra galia yra tik 0,76 kW.
Nors pavarų dėžė yra palyginti lengva, didelių beorių padangų projektavimui reikėjo daugiau kūrybiškumo. Jos buvo atspausdintos 3D spausdintuvu, naudojant 12 poliuretano protektoriaus modulių, pritvirtintų prie dviračio ratlankių. Beorės padangos buvo suprojektuotos taip, kad jas būtų lengva pataisyti.
Elektrinio mėnulio motociklo idėja gali atrodyti keista, tačiau NASA iš tikrųjų eksperimentavo su šia idėja septintajame dešimtmetyje.
NASA istorijos biuras patvirtino, kad elektrinis dviratis, o gal tiksliau elektrinis paspirtukas, vienu metu buvo išbandytas naudoti Mėnulio paviršiuje. Galiausiai jį nugalėjo keturračiai elektriniai bagiai, kuriuos šiandien puikiai žinome, bet bent jau toliau pateiktose NASA nuotraukose galime pažvelgti į tai, kaip galėjo atrodyti alternatyvi istorija, jei elektriniai dviračiai būtų nukeliavę į Mėnulį.
For science and exploration on later Apollo missions, astronauts needed better mobility. Several options were studied - including an Electric Motor Scooter. (see test pics below)
— NASA History Office (@NASAhistory) January 7, 2020
In the end, NASA used the Lunar Rover instead, but a lunar dirt bike would’ve been pretty cool. pic.twitter.com/JY0HN1XUax
„Hookie“ neturi jokio susitarimo su NASA, tačiau bendrovė teigia, kad jie yra kosminės agentūros radare:
„NASA žino apie mūsų „Lėtūno“ projektą ir būtų nuostabu pakalbėti apie būsimą bendradarbiavimą ar idėjas. Mes tam esame visiškai pasiruošę.“