Internete plačiai paplitęs „faktas“ – ar tiesa, kad iki 2011 m. alus Rusijoje buvo laikomas ne alkoholiniu, o gaiviuoju gėrimu? (Foto)  (4)

Interneto platybėse rašoma, kad Rusijoje iki 2011 metų alus nebuvo laikomas alkoholiniu gėrimu. Ar tai tikrai tiesa?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tėvai, besimėgaujantys alumi su vaikais, viešose vietose geriančios nėščiosios, vairuotojai, išgeriantys keletą bokalų prieš važiuodami – taip daugelis įsivaizduoja Rusiją, internete pamatę plačiai paplitusį faktą, kad iki 2011 m. alus neva buvo laikomas ne alkoholiniu, o  gaiviuoju gėrimu.

Šio „fakto“ tiesa yra šiek tiek sudėtingesnė, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio: taip, Rusijos vyriausybė alaus nepriskyrė alkoholiui iki 2011 m., bet ne – jis nebuvo laikomas gaiviuoju gėrimu.

Iki 2011 m. alus (kurio sudėtyje yra mažiau nei 10% alkoholio) Rusijoje buvo laikomas „maisto produktu“ ir jo pardavimas buvo reguliuojamas kaip maisto produkto. Priežastis: tarptautinė prekybos sutartis, kurios dalis buvo Rusija.

 

Vadinamajame Nicos susitarime (1957 m.) stiprieji alkoholiniai gėrimai ir alus buvo išskirti kaip dvi atskiros prekių klasės. Nors stipriųjų gėrimų gamintojai lobizavo Rusijos vyriausybę, kad ši perkvalifikuotų alų į alkoholį (nes norėjo sąžiningos konkurencijos), valdžia tam priešinosi.

Tuo laikotarpiu alus Rusijoje buvo parduodamas kioskuose ir prekystaliuose visą parą. Buvo įprasta viešose vietose ir gatvėje matyti alų geriančius žmones. O gamintojai jį pardavinėjo kaip sveikesnę alternatyvą spiritiniams gėrimams.

 

Tačiau viskas pasikeitė 2011 m., kai tuometinis Rusijos prezidentas Dmitrijus Medvedevas pasirašė įstatymą, pagal kurį alus buvo perkvalifikuotas į alkoholį.

Dėl to įvyko daug esminių pokyčių: žmonėms buvo uždrausta gerti alų gatvėse ir parkuose; individualūs savininkai, prekiaujantys alumi iš kioskų ir prekystalių, neteko teisės tai daryti; prekyba alumi tapo neteisėta prie vaikų ugdymo ir sporto įstaigų (pavyzdžiui, mokyklos ir darželių) bei prie autobusų stotelių; buvo apribota lauko ir televizijos reklama. Galiausiai, bene svarbiausia, parduotuvės prarado teisę prekiauti alumi nuo 23 iki 8 val.

 

Priemonėmis buvo siekiama kovoti su didėjančiu alkoholio vartojimu Rusijoje.

Nepaisant internetinio „fakto“, dar prieš 2011 m., kai buvo pasirašytas naujas įstatymas, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio (taip pat ir alaus) visada buvo neteisėtas, nėščios moterys visada buvo informuojamos apie neigiamą alaus poveikį, o vaikai iki 18 metų negalėjo laisvai nusipirkti alaus parduotuvėse.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(40)
(4)
(36)

Komentarai (4)