[Žinios trumpai] Ukraina gali gauti šarvuotą monstrą A-10 „Thunderbolt II“: kuo jis skiriasi nuo sovietinio Su-25 ir kuris turi daugiau šansų išgyventi? (Video)  ()

Jau sklando nepatvirtintų gandų apie JAV artimojo oro palaikymo lėktuvo A-10 tiekimą Ukrainai – apžvelkime kai kuriuos faktus apie šiuos lėktuvus ir kuo jis skiriasi nuo Su-25.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-06-07 [Žinios trumpai] Ukraina gali gauti šarvuotą monstrą A-10 „Thunderbolt II“: kuo jis skiriasi nuo sovietinio Su-25 ir kuris turi daugiau šansų išgyventi? (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Artimos oro paramos (arba atakos) reaktyviai lėktuvai yra labai specifiniai savo tikslais – skirti vykdyti puolimo operacijas fronto linijoje ir palaikyti sausumos pajėgas. Dėl šios priežasties pats orlaivis turi būti pakankamai ginkluotas galingų ginklų arsenalu.

Dėl siauros specializacijos pasaulyje yra tik du orlaiviai, kurie nuo pat pradžių buvo sukurti tam tikslui: sovietinis Su-25, kurio modernizuotos versijos tarnauja su Ukrainos pajėgose ir JAV armijos „Fairchild Republic“ A-10 „Thunderbolt II“.

Taigi, apžvelkime, ką gali šie orlaiviai.

Pagrindinis A-10 tikslas yra prasiskverbti į oro gynybą, sunaikinti priešo šarvuotąją techniką ir grįžti į bazę. Šiai užduočiai įvykdyti atakos lėktuvas turi sunkią šarvų dangą, neįprastai išdėstytus variklius (kurie yra apsaugoti horizontaliu stabilizatoriumi nuo ugnies ant žemės) ir, žinoma, masyvią patranką, aplink kurią orlaivis pastatytas tiesiogine prasme.

Su-25, nors tai taip pat yra oro paramos atakos lėktuvas, yra labiau bendrosios paskirties lėktuvas. Jis neturi sunkiųjų šarvų, o jo varikliai yra įprastesnėje (ir pažeidžiamesnėje) vietoje, jame nėra jokios aktyvios apsaugos, išskyrus lazeriu valdomus ginklus. Su-25 labiau pasikliauja žymiai didesniu kreiseriniu greičiu ir manevringumu, kad išvengtų priešo atakos.

 

Skaičiai

Dėl mažesnio dydžio ir svorio Su-25 gali gabenti mažiau ginklų (4000 prieš 7250 kg).

Nors Su-25 greitesnis (950 preiš 706 km/h), jo veikimo spindulys dvigubai mažesnis (495 prieš 1030 km), kurį galima padidinti papildomais išoriniais kuro bakais ir mažesniu ginklų arsenalu. Tačiau Su-25 reikia perpus mažesnio pakilimo atstumo (600 prieš 1200 m), o Su-25 kilimo ir tūpimo takas gali būti ir neasfaltuotas. Be to, jis taip pat gali veikti iš lėktuvnešio (A-10 negali).

 

Apibendrinant: Su-25 yra lengvai šarvuotas, palyginti su A-10, tačiau tai pateisinama skirtingais dizainerių metodais. Su-25 turėjo būti judrus, todėl sunkiai pataikytinas taikinys.

Išgyvenamumas

A-10 turi daugiau šansų išgyventi rimtos žalos atveju, atsižvelgiant į tai, kad jo variklius dengia horizontalus stabilizatorius nuo ugnies ant žemės ir jis gali skristi aukščiau nei jo „kolega“.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(31)
(3)
(28)

Komentarai ()