[Žinios trumpai] „Kremlius absoliučiai nesupranta, kaip veikia globalizacija - naujasis „McDonalds“ bus didžiulis fiasko, tai kelia naują skandalą“ (1)
Rusijoje neblėsta skandalas dėl Rusijos savininkų pristatyto naujo logotipo ir pavadinimo buvusiam „McDonald's“ tinklui, kuris po „rusinimo“ vadinasi „Skanu ir taškas“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Komentuodamas pristatymą Maskvoje, žinomas ekspertas ir analitikas Anatolijus Nesmijanas prognozuoja naują Rusijos nesėkmę.
Ekspertas mano, kad bandymas pakeisti „McDonald's“ rodo, kad Rusijos valdžia nesupranta kas yra amerikietiškų restoranų tinklo fenomenas, veikiantis kaip globalizacijos simbolis.
„McDonald's" tai ne vien tik maistas. Kaip ir „Zara“ ar „UNI CLO“, ne vien apranga. Tai atpažįstamas ženklas, galintis nepatikti, galintis patikti. Bet tai ženklas, atpažįstamas visame pasaulyje. Kai tu atvyktsi į kitą šalį ir matai pažįstamą vardą, tu automatiškai ten vyksti arba, atvirkščiai, kategoriškai atsisakai vykti, nes jau turi savo požiūrį į pavadinimą, prekės ženklą".
„Tai yra geokultūrinės globalizacijos esmė. Ir šioje esmėje kova yra švaresnė nei karas dėl „Azovstal“ katakombų. Pergalė prieš Azovą yra vietinės reikšmės. Tai niekaip nepaveiks ateities planų. Geokultūrinė kova visada yra prasmių kova. Jūs reklamuojate savo vardą, įsprausdami jį į jau esamą semantinę ir simbolinę erdvę, kuriate savo siužetą ir įrodote jo gyvybingumą pripažinimu ir patrauklumu“, – sakė jis.
Anot eksperto, Putino Rusija nesugebėjo sukurti nė vieno reikšmingo simbolio ir prekės ženklo globaliame lauke, nes nesuvokia, kaip iš tikrųjų veikia šiuolaikinis globalus pasaulis.
„„Skanu ir taškas“ - kol kas tik valgymas. Neįdomu, nepagauna. Kol kas bent jau tikrai. Be legendos, be simbolio, be tradicijų. Pirmoje bangoje, ko gero, kažkoks ažiotažas įmanomas, paskui - teks skintis sau kelią alkūnėmis užsikimšusioje rinkoje. Ir be naujo simbolio net Rusijoje bus mažai šansų".
„McDonald's“ sukūrė legendą – „Big Mac“. Kaip „Xerox“ sukūrė savo legendą, kai bet kurios įmonės kopijavimo aparatas pirmiausia vadinamas kopijavimo aparatu, o tik paskui nurodoma, apie ką kalbama. Dabar vertinti naująjį tinklą beprasmiška, tačiau kol kas pirmieji žingsniai nėra įspūdingi“, – pažymi jis.