Šveicarijoje bus statoma požeminė krovininių dronų transporto sistema (Video) ()
Kad krovininiai sunkvežimiai nebjaurotų Alpių pievų vaizdų, krovinius galima gabenti po žeme.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2016 metais kilo idėja pastatyti transporto sistemą, kuri sujungtų du pagrindinius Šveicarijos mazgus į vieną logistikos tinklą. 3,4 mlrd. dolerių sumanymo esmė, požeminiais tuneliais leisti autonominius krovininius furgonus ir taip atlaisvinti automobilių kelių ir geležinkelių apkrovą. Tuomet idėja atrodė nerealizuojama, tačiau Šveicarijos parlamento sprendimu, šalis projektą realizuoti pradės rugpjūčio 1 d. Visos 500 km ilgio sistemos kaina išaugo iki 30-35 mlrd. dolerių, tačiau iš pradžių bus įgyvendintas 70 km ilgio etapas, kainuojantis 3 mlrd. dolerių.
Po penkis metus trukusių tyrimų, Cargo Sous Terrain projektas pasirengęs pradėti pirmo tunelio tiesimą. Projekto pagrindas — automatinio konteinerio principas: bepilotės krovininės mašinos kiaurą parą važinėja trijų transporto juostų tuneliais su bėgiais, pastoviu 30 km/h greičiu. Į elektrinius ratuotus furgonus pakraunamos paletės ar specialūs konteineriai. Taip pat galima įrengti refrižeratorius šviežiai ir sušaldytai produkcijai gabenti. Tunelio lubose įrengta pakabinama trasa greitai gabenti mažus kroviniu.
Krovinių pervežimą realizuoti paprasčiau, nei keleivinį transportą. Tunelius konteineriams galima daryti mažesnio skersmens, o judėjimo greitis juose gali būti mažesnis, nei būtų patogu žmonėms. O jei komfortu rūpintis nereikia, tai visą sistemą galima automatizuoti, rašo Spectrum.
Vien privataus sektoriaus finansuojamo projekto kaina nuo 2016 metų išaugo iki 30-35 mlrd. dolerių už visą 500 kilometrų ilgio tinklą. Tačiau pirmai fazei užteks ir 3 mlrd. Tai bus 70 kilometrų ilgio atkarpa su dešimtimi stočių, sujungsianti Ciurichą su Härkingen - Niederbipp transporto mazgu.
Visa transporto sistema naudos atsinaujinančią energiją. Projekto autorių skaičiavimu, dėl Cargo Sous Terrain antžeminiais Šveicarijos keliais važinėjančių sunkvežimių sumažės 40%.
Kiti, ryčiau Ciuricho esantys kantonai irgi domisi šiuo projektu. St. Gallen ir Thurgau valdžia pripažįsta „techninį ir ekonominį“ transporto tinklo sukūrimo realumą ir jau ėmė ieškoti vietos statyti stotelėms.
Kažką panašaus planuoja ir Elono Musko transporto kompanija The Boring Company. Nuo pat įkūrimo ji užsiėmė keleiviams pervežti skirtais tuneliais. Tačiau pernai Muskui kilo nauja idėja — krovininiai 6,4 metrų skersmens tuneliai.
hightech.plus