Ukrainai reikia senovinio ginklo, kuris galėtų tiesiog triuškinti rusus: po sprogimo prasidėtų toks košmaras, kad poveikis būtų baisesnis nei HIMARS  ()

Siūloma iš naujo sukurti ginklą, skirtą konkrečiai naikinti traukinius ir bėgius.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-08-09 Ukrainai reikia senovinio ginklo, kuris galėtų tiesiog triuškinti rusus: po sprogimo prasidėtų toks košmaras, kad poveikis būtų baisesnis nei HIMARS  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

  • Rusijos invazija į Ukrainą rodo logistikos svarbą kare.
  • Geležinkelis vėl tapo didžiausiu žmones ir ginkluotę gabenančiu transportu, dėl ko partizanai taikosi į Ukrainą vedančius bėgius.
  • Už priešo linijos veikiančios specialiosios pajėgos galėtų specialiomis geležinkelio minomis sprogdinti bėgius ir traukinius, stabdydamos invaziją.

Ką turi bendro Amerikos Pilietinis karas ir Rusijos invazija į Ukrainą? Iš pirmo žvilgsnio keista ieškoti bendrumų šiuose karuose, vykusiuose 150 metų skirtumu skirtinguose žemynuose, bet atsakymas yra geležinkelis, pati svarbiausia karo mašinerijos tiekimo priemonė. Dabar, po trijų amžių, siūloma iš naujo sukurti ginklą, skirtą naikinti būtent bėgius ir jais važinėjančius traukinius.

Karinių dronų spiečių technologijos ekspertas ir oficialus UJAV armijos “pamišęs mokslininkas” Zachary Kallenborn, siūlo pritaikyti geležinkelio minas moderniems laikams. Tarpvalstybinius konfliktus nušviečiančiame žurnale Small Wars Journal, Kallenbornas pažymi, kad XIX amžiuje pradėtas geležinkelių naudojimas kariniams tikslams savo svarbos nepraranda ir dabar. O būtent, Rusijos armija geležinkeliais palaiko savo invaziją į Ukrainą, panaudodama netgi šarvuotus traukinius.

 

Visame pasaulyje armijos traukinius naudojo nuo XIX amžiaus vidurio. JAV Pilietinis karas plačiai pripažįstamas “the pirmuoju geležinkelių karu,” – junionista ir konfederatai geležinkeliais gabeno dideles armijas. Traukinio lokomotyvas gali tempti daug daugiau įrangos, dieną ir naktį, lietui lyjant ir saulei spiginant, nei arklių vilkstinė. Nuo tada visuose didžiausiose karuose naudoti traukiniai.

Konfederatų partizanai pirmieji ėmė sabotuoti traukinius, sprogdindami bėgius, kuriais buvo aprūpinami Šiaurės kariuomenė. 2022 metų pavasarį, The Washington Post pranešė, kad slapta Baltarusios geležinkelininkų, sabotuotojų ir hakerių grupė lėtino Rusijos traukinius, kuriais buvo palaikomas Maskvos žygis link Kyivo. Neturėdami tinkamos įrangos, baltarusiai sabotažo aktus improvizavo.

 

Dabar jau aišku, kad kariniai geležinkeliai niekur nedingsta. Kallenborno straipsnyje Small Wars Journal siūloma Pentagonui kurti „Antibėgines sausumos minas“. Šiuo atveju nedidelis sprogmuo būtų padėtas ant bėgių, ir važiuojant virš jo traukiniui, sprogtų. Taip būtų užtikrinamas ne tik bėgių, bet ir lokomotyvų pažeidimas ar sunaikinimas.

JAV kariuomenė turi praktiškai viskam skirtos amunicijos. GBU-57 aerobombos, dar žinomos kaip Massive Ordnance Penetrator, gali prasiskverbia į sutvirtintus priešo bunkerius 40 metrų gylyje po žrmr. M86 sausumos minimos, dar vadinamos Pursuit Deterrent Munition, sukurtos suteikti galimybę atsitraukti draugiškos pusės kariams, užklumpančios persekiotojus brizantinių sprogmenų smūgiais. Tad, kodėl nėra oficialios antibėginės ginkluotės?

 

Kallenborn tvirtina, kad priešo užnugaryje veikiančios specialiosios operatyvinės pajėgos galėtų naudoti antibėgines sausumos minas. Kompetentingos priešo pajėgos bėgius tikriausiai patruliuotų ir sabotažui kelią užkirstų, bet naudojant tokius modernius sprogmenis kaip Semtex, bėgių minas būtų galima gaminti labai mažas ir sunkiai aptinkamas, tačiau potencialiai galinčias nuo bėgių nuversti tūkstančių tonų traukinius. Tokia amunicija artėjantį traukinį aptikti „vibracijos, slėgio arba magnetinius jutikliais“, ir detonuoti, kai traukinys bus tiesiai virš jų.

Panaudojus paties traukinio kinetinę energiją, kurą ir krovinius, netgi nedidelė antibėginė sausumos mina priešui sukurtų įspūdingų proporcijų košmarą. Tipinio 18 000 tonų krovininio traukinio sąstatas judėtų toliau, draskydamas bėgius ir triuškindamas viską savo kelyje. Lokomotyvuose paprastai būna apie 20 tonų dyzelinio kuro, kuris maitintų minos sukeltą gaisrą. Jei traukins gabena amuniciją, gaisras galėtų detonuoti dar ir jų užtaisų sprogmenis.

 

Tinkamas antibėgines sausumos minas būtų nesunku sukurti ir jos konstravimas būtų santykinai nebrangus. Jos galėtų ramiai laukti savo valandos, ir kur nors, kada nors padėti kam nors atremti invaziją. Jei Pentagonas jų kūrimui būtų jau skyręs šiek tiek laiko ir pastangų, toji valanda būtų dabar.

Kyle Mizokami
www.popularmechanics.com




Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(43)
(0)
(43)

Komentarai ()