Geriau nesipykti su JAV: skelbiama, kas nutiko su galingiausiu 5-os kartos Turkijos monstru TF-X (video)  ()

Lėktuvų kūrimas yra brangi ir nepaprastai sunki užduotis. Turkijos gynybos pramonę dar labiau apsunkina sudėtingi santykiai su JAV.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Turkijoje tęsiamas darbas kuriant 5 kartos nacionalinį naikintuvą TF-X. Tačiau inžinierių laukia sunkumai. Apie tai praneša „The War Zone".

Turkish Aerospace Industries (TUSAS) kuria naikintuvo TF-X prototipą. Didžioji dalis fiuzeliažo ir sparnų buvo surinkti Ankaroje. Taip pat prototipe jau yra kabina be įrangos ir variklių, kurie taip pat dar nebuvo sumontuoti.

TF-X bus šiek tiek didesnis nei amerikietiškas F-35, bet mažesnis už F-22 „Raptor". Bendras TF-X ilgis yra 18,2 metro, o sparnų plotis - 11,89 metro. Naikintuvą iš angaro planuojama išleisti 2023 metų kovo 18 dieną.

Pirmojo skrydžio terminai perkelti iš 2025 į 2026 m., o pirmosios transporto priemonės kariuomenei turėtų būti pristatytos 2030-ųjų pradžioje. Anksčiau teigta, jog orlaiviai turėjo pasiekti Turkijos ginkluotąsias pajėgas 2028 m.

Kokių sunkumų kyla kuriant TF-X?

Kurdama naikintuvą Turkija gali susidurti su daugybe problemų:

  • varikliai;
  • konkurencija su kitais modeliais;
  • konstravimo kaina;
  • tikėtina priklausomybė nuo užsienietiškų detalių.

 

Pagrindinė naikintuvo problema yra variklis. Pablogėjus santykiams su JAV, naikintuvų programa susidūrė su trukdžiais. Iš pradžių buvo planuota įsigyti F-110-GE-129 arba F110-GE-132 variklius iš „General Electric", tačiau jų pristatymas gali vėluoti.

Turkija juos gamina pati pagal F-16C/D licenciją, tačiau taikydama supaprastintus priežiūros ir logistikos reikalavimus. Nėra garantijos, jog valstybės aprūpins Turkiją reikiamais varikliais. Anksčiau kaip alternatyva galėjo būti montuojami Rusijos varikliai, tačiau plataus masto karas prieš Ukrainą ir sankcijos padarė savo.

 

Yra vilties sukurti autorinį Turkijos variklį, tačiau vargu ar tai pavyktų iki 2038 m.

Kitas klausimas – konkurencija ir konstravimo kaštai. Vien Turkijai tai gali būti per brangu, o šiuolaikinės aviacijos pardavimui taip pat kyla grėsmė dėl konkurencijos pasaulinėje rinkoje. Pietų Korėja, Kinija ir kitos šalys taip pat kuria 5-osios kartos lėktuvus. Todėl ambicingi Turkijos uždaviniai gali būti laiku neįgyvendinti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(22)
(3)
(19)

Komentarai ()