Prancūzija pirmoji pasaulyje uždraudžia skrydžius lėktuvais: „jie kelia didžiulį pasipiktinimą“ (3)
Prancūzijai buvo suteikta žalia šviesa uždrausti trumpo nuotolio vidaus skrydžius.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos Komisija patvirtino žingsnį, kuriuo bus panaikinti skrydžiai tarp miestų, kuriuos jungia trumpesnė nei 2,5 valandos kelionė traukiniu.
Toks sprendimas buvo paskelbtas penktadienį (gruodžio 2 d.). Pakeitimai įtraukti į 2021 metų šalies klimato įstatymą.
Prancūzija taip pat griežtai riboja privačių lėktuvų naudojimą trumpoms kelionėms, siekdama padaryti transportą ekologiškesnį ir teisingesnį gyventojams.
Transporto ministras Clémentas Beaune'as sakė, kad šalis nebegali pakęsti itin turtingų asmenų, naudojančių privačius lėktuvus, kai visuomenė susiduria su klimato kaitos ir energijos krize.
Prancūzijai oficialiai duotas leidimas sustabdyti aplinkai kenksmingus vidaus skrydžius.
Iš pradžių draudimas turės įtakos tik maršrutams tarp Paryžiaus Orli ir Nanto, Liono ir Bordo.
Skrydžiai su persėdimu taip pat turės atitikti šias naujas taisykles.
Pirmą kartą paskelbus apie priemones, jas užginčijo Prancūzijos oro uostų sąjunga (UAF), taip pat Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) Europos skyrius.
Tai paskatino Europos Komisiją atlikti išsamų tyrimą, ar planas gali būti įgyvendintas, ar ne.
Europos oro susisiekimo paslaugų reglamento straipsnyje teigiama, kad valstybė narė gali „jei yra rimtų aplinkos problemų […] apriboti arba atsisakyti naudotis skrydžių teisėmis, ypač kai kitos transporto rūšys teikia patenkinamas paslaugas“.
Draudimas vykdyti trumpojo nuotolio skrydžius galios trejus metus, o po to jį turės iš naujo įvertinti Komisija.
„Tai yra didelis žingsnis į priekį mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją“, – pranešime spaudai sakė transporto ministras Beaune.
„Didžiuojuosi, kad Prancūzija yra šios srities pradininkė“, – pridūrė jis.
Nors įstatymas įsigaliojo pernai, užtruks, kol draudimas įsigalios.
Privatūs lėktuvai pastaruoju metu sukėlė pasipiktinimą, nes išaiškėjo įžymybių ir milijardierių skrydžiai po miestus. Remiantis skrydžių stebėjimo duomenimis, Stevenui Spielbergui priklausantis lėktuvas per du mėnesius nuo birželio sudegino degalų už 117 000 eurų.
Europos švaraus transporto federacijos „Transport and Environment“ (T&E) ataskaitoje nustatyta, kad privatūs lėktuvai teršia iki 14 kartų daugiau nei komerciniai skrydžiai vienai keleivių myliai ir 50 kartų daugiau nei traukiniai.
Ne veltui Prancūzija siekia pažaboti degalus ryjančias privačias oro keliones. Remiantis naujausiais aviacijos duomenimis, šalyje yra daugiausia privačių lėktuvų Europoje, dažnai skraidoma į Paryžių ir Prancūzijos Rivjerą.
T&E tyrimai parodė, kad dešimtadalis visų 2019 m. išvykstančių skrydžių buvo atlikti privačiais lėktuvais, iš kurių pusė skrido mažiau nei 300 mylių (482 km).
Tačiau vyriausybė taip pat mano, kad ES masto veiksmai yra geriausias būdas išspręsti šią problemą. Beaune'as pareiškė, kad šį klausimą svarstys artėjančiame Europos transporto ministrų susitikime spalį.