Kaip Š. Korėja bandė numušti greičiausią JAV šnipinėjimo lėktuvą SR-71 „Blackbird“: kodėl amerikiečiai apie tai beveik nežinojo (Video)  ()

Šaltojo karo metu Jungtinių Valstijų oro pajėgų SR-71 „Blackbird“ buvo vienas greičiausių ir daugiausiai skraidančių veikiančių orlaivių pasaulyje. Iš 24 000 m aukščio ore jis galėjo per valandą apžvelgti 260 000 kvadratinių km Žemės paviršiaus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-02-03 Kaip Š. Korėja bandė numušti greičiausią JAV šnipinėjimo lėktuvą SR-71 „Blackbird“: kodėl amerikiečiai apie tai beveik nežinojo (Video)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Lockheed“ kompanijos „Skunk Works“ Burbanke, Kalifornijoje, sukurtas lėktuvas, kuris neoficialiai buvo žinomas kaip „Blackbird“, buvo toks greitas, kad galėjo aplenkti priešo raketą „žemė-oras“ (SAM).

Be to, orlaivyje naudojamos kompozicinės medžiagos, įskaitant asbesto ir epoksidinės dervos mišinį, užtikrino atsparumą aukštai temperatūrai, tačiau taip pat suteikė radarą sugeriančių savybių, kurios padėjo sumažinti „Blackbird“ radaro skerspjūvį (radar cross-section, RCS).

Nė vienas SR-71 nebuvo prarastas ar net sugadintas dėl priešiškų veiksmų, nes dėl greičio, aukščio ir RCS derinio buvo sunku susekti taikinį.

Tačiau tai nereiškė, kad nebuvo bandoma jį numušti.

Šiaurės Korėja prieš SR-71: kas laimi?

 

1981 m. rugpjūčio 27 d. laikraštyje „The New York Times“ pasirodė istorija „Šiaurės korėjiečiai paleido raketą į JAV šnipinėjimo lėktuvą šalia DMZ (demilitarizuotos zonos)“. Kaip pranešama istorijoje, dieną anksčiau šiaurės korėjiečiai bergždžiai bandė numušti lėktuvą, apie kurį tikriausiai nedaugelis amerikiečių tuo metu net buvo girdėję. Galbūt įdomiau nei tai, kad lėktuvas buvo taikinys, buvo tai, kad milžiniško tiražo laikraštis tuo metu galėjo pasidalinti tokia išsamia informacija apie lėktuvą.

Straipsnis, palaidotas nacionalinio laikraščio 12 puslapyje, greičiausiai net nebuvo vertinama kaip didelė problema.

Užuot pasikartojęs 1960 m. U-2 incidentas, kai Sovietų Sąjungos oro gynybos pajėgos sėkmingai numušė amerikiečių šnipinėjimo lėktuvą, šiaurės korėjiečiai net prie to nepriartėjo.

 

Be to, neturėjo būti staigmena, kad Šiaurės Korėja atliko šūvį. Šiaurės Korėjos Kim Il Sungo režimas protestavo prieš SR-71 skrydžius virš jos „teritorinių vandenų“.

Mėnesius iki bandymo nusitaikyti į „Blackbird“ Šiaurės Korėja teigė, kad Jungtinės Valstijos atliko devyniolika ankstesnių „šnipinėjimo“ misijų.

Kaip tuo metu pranešė laikraštis ir kiti leidiniai, paleista raketa nepriartėjo prie taikinio, o Pentagonas tik pasakė, kad pilotas matė raketos garų pėdsaką, esantį už kelių km nuo orlaivio.

Per kelerius metus nuo incidento paaiškėjo keletas detalių. Pilotas Maury'is Rosenbergas ir antrasis pilotas Edas McKinnas jau trečią kartą skrido virš DMZ ir, kaip pranešama, pamatė kylančią raketą. Rosenbergas išliko ramus, bet nukreipė orlaivį nuo Šiaurės Korėjos. Didelis greitis užtikrino, kad ekipažas išsisuko be įbrėžimų.

 

AviationGeekClub.com taip pat užsiminė, kad Šiaurės Korėja galėjo paleisti dvi, o ne vieną raketą iš sovietų priešlėktuvinės sistemos SA-2 – dar žinomos kaip S-75 „Dvina“. Tai buvo tos pačios rūšies raketų platforma, kuri buvo naudojama 1960 m. numušant U-2, kuriuo skrido Francis Gary Powers.

Tačiau šiaurės korėjiečiams nepavyko raketa pataikyti į savo taikinį. Tai nebuvo nesėkmės dalykas, o tai, kad „Blackbird“ padarė būtent tai, kam buvo sukurtas – aplenkti viską, ką priešas galėjo prieš jį panaudoti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(123)
(2)
(121)

Komentarai ()