Kaip veiksmo filme – kas iš tikrųjų nutiko priešo karo pilotams, kurie kartu su savo lėktuvais pabėgo į Ameriką (Foto)  ()

Po Rusijos inžinieriaus, dirbusio prie šalies bombonešių Tu-160 programos, pabėgimo į JAV, į akiratį vėl grįžta perbėgėlių tema.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Viena įsimintiniausių 1990 m. filmo „Raudonojo Spalio medžioklė“ scena yra tada, kai pirmasis povandeninio laivo „Raudonojo Spalio“ karininkas Borodinas, kurį vaidina Sam Neill, pasakoja, kaip jis norėtų gyventi pabėgęs iš SSRS. „Norėčiau gyventi Montanoje“, - sako kapitonas Borodinas, kuris tada pasako, kad norėtų vesti, turėti pikapą, galbūt RV (namelis ant ratų) ir keliauti iš valstijos į valstiją.

Pasirodo, tai beveik taip, kaip pabėgėliai iš Rytų bloko iš tikrųjų gyvena atvykę į Vakarus. Po dešimtmečius trukusios pertraukos žinia, kad Rusijos inžinierius, dirbęs prie šalies bombonešių Tu-160 programos, prašo prieglobsčio JAV, vėl sugrąžina perbėgėlių temą į akiratį.

Apžvelkime, kelis dramatiškiausius pilotų pabėgimus į priešiškas valstybes ir koks jų vėliau laukė likimas.

„Kennethas Rowe“

 

Šiaurės Korėjos oro pajėgų leitenantas No Kum-Sok buvo vienas iš pirmųjų pilotų, pabėgusių į JAV. 1953 m. spalio mėn., praėjus trims mėnesiams po paliaubų, No Kum-Sok atsiskyrė nuo 16 naikintuvų grupės ir savo MiG-15 nuskrido iš Šiaurės Korėjos į Kimpo aerodromą Pietų Korėjoje.

Vis dėlto No nebuvo pirmasis MiG-15 pilotas, skridęs į Vakarus – du Lenkijos pilotai savo lėktuvais per atskirus įvykius pabėgo į Daniją 1953 m. pavasarį, tačiau No buvo pirmasis iš Šiaurės Korėjos.

JAV žvalgyba plačiai apklausė perbėgėlį, ir ištyrinėjo MiG-15 lygindami jį su pagrindiniu to meto JAV naikintuvu F-86 „Sabre“. Be to, No Kum-Sok suteikė vertingos informacijos, įskaitant apie „oro padalinius, personalo stiprumą, struktūrą ir orlaivių, priskirtų atitinkamiems padaliniams, skaičių“.

Tada No Kum-Sok, pasikeitęs vardą į Kenneth Rowe, išvyko į JAV. 1962 m. jis tapo JAV piliečiu, įgijo mechanikos inžinerijos laipsnį ir pradėjo dirbti gynybos pramonėje. Vėlesniais metais jis buvo „Embry-Riddle“ aeronautikos universiteto inžinerijos profesorius Floridoje.

 

Kartą dukros paklaustas, kodėl jis nuolat keičia darbą, o šeima vis išsikrausto į kitą vietą, jis atsakė: „Tai yra didelė šalis ir aš noriu pamatyti kiekvieną jos dalį“.

No Kum-Sok mirė JAV 2022 m. gruodžio 26 dieną, sulaukęs 90 metų.

Šiuo metu No MiG-15, kuriuo jis pabėgo į Vakarus, eksponuojamas Jungtinių Valstijų oro pajėgų nacionaliniame muziejuje Ohajuje.

„Ūkininkų“ pora

Kiti Šiaurės Korėjos lakūnai sekė No Kum-Sok pavyzdžiu. 1983 m. kapitonas Lee Ung-Pyongas savo MiG-19 išskrido į Pietų Korėją. Po dvejų metų po pabėgimo Lee buvo pulkininkas, dirbantis Pietų Korėjos karinėje žvalgyboje, ir milijonierius – visa tai dėka dosnaus Pietų Korėjos atlygio už perbėgimą.

1996 m. gegužės mėn. kapitonas Lee Chul-Su, vyresnysis 1-osios aviacijos diviziono pilotas, taip pat perbėgo savo MiG-19, po pabėgimo jis nedelsdamas įstojo į Pietų Korėjos oro pajėgas. Lee tarnavo kovos plėtros grupėje ir kitose bandomųjų mokymo organizacijose „ir skaitė paskaitas„ įvairiomis temomis, įskaitant apie Šiaurės Korėjos skraidymo įgūdžius ir taktiką“.

„Foxbat“ skrydis

 

Vienas garsiausių visų laikų pabėgimų įvyko 1976 m. rugsėjo mėn. SSRS leitenantas Viktoras Belenko iš 513-ojo naikintuvo pulko, iš Chuguevkos oro bazės Sovietų Sąjungoje pakilo savo MiG-25 naikintuvu, NATO ataskaitiniu pavadinimu „Foxbat“. Bet jis niekada negrįžo. Vietoj to Belenko nuskraidino savo reaktyvinį lėktuvą į Hakodate, Japoniją, kur paskelbė apie savo ketinimus perbėgti.

Belenko buvo vienas didžiausių Šaltojo karo prizų. MiG-25 buvo laikomas superginklu, apie kurį Vakarai beveik nieko nežinojo. „Foxbat“ buvo pastatytas ginti SSRS nuo vienodai greito strateginio bombonešio XB-70 „Valkyrie“.

 

Deja, nors JAV žvalgyba galėjo išsamiai ištirti orlaivį, Japonijos valdžia nusprendė grąžinti orlaivį į Sovietų Sąjungą.

Po perbėgimo Belenko persikėlė į JAV, kur buvęs prezidentas Jimmy Carteris asmeniškai patvirtino jo naująją pilietybę. Jis taip pat tapo aeronautikos inžinieriumi ir konsultantu.

Pilotai, kurie dažnai pabėga į Vakarus daro tai dėl ideologinių priežasčių, teikia pirmenybę laisvei ir demokratijai, o ne būti užgniaužianti autoritarinių režimų kontrolės. Filme „Raudonojo Spalio medžioklė“ kulminacijoje, kapitonas Borodinas, miręs nuo šautinės žaizdos, šnabžda: „Norėčiau, kad būčiau aplankęs Montaną“. Nors Borodino veikėjas yra išgalvotas, jis atspindinti kiekvieno realaus pasaulio perbėgėlio troškimą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(28)
(1)
(27)

Komentarai ()