NASA bando ateities lėktuvą (Video) (8)
NASA ir korporacija „Boeing“ užbaigė pirmąjį „ateities lėktuvo“ X-48B bandymų etapą. Rezultatai patvirtino, kad šis neįprastos formos lėktuvas be uodegos gali skraidyti saugiai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
NASA Drydeno Skrydžių tyrimo centro JAV karinių oro pajėgų Edwardso bazėje užbaigtas pirmasis eksperimentinio lėktuvo X-48B bandymų etapas, pranešė „PRNewsWire.com“. Šis nuotoliniu būdu valdomas 250 kg sveriantis orlaivis, savo forma labai primenantis pelėdinę rają, yra tikslus 8,5 proc. dydžio orlaivio X-48B, kuriamo pagal NASA vykdomą naująjį Ekologiškai atsakingos aviacijos projektą, modelis.
NASA ir „Boeing“ inžinieriai išbandė vadinamojo „skraidančio sparno“, kuriuo, kaip manoma, remsis ateities civilinė aviacija, savybes ir nustatė, kad toks lėktuvas gali saugiai skraidyti ir leistis pačiomis įvairiausiomis sąlygomis, teigiama pranešime.
Pasak specialistų, tokį fiuzeliažą turintys lėktuvai ateityje galės skraidinti šimtus keleivių ir naudos žymiai mažiau degalų, nei tokios pat talpos dabartiniai keleiviniai lėktuvai. Viena svarbiausių problemų, anot „Boeing“ atstovų, kurią pavyko įveikti pirmojo X-48B bandymų etapo pabaigoje – užtikrinti reikiamą skrydžio saugumą orlaiviui skrendant nedideliu greičiu, ypač leidžiantis.
Nuo pirmojo X-48B modelio skrydžio praėjo beveik 3 metai – jo bandymai buvo pradėti 2007 m. liepos 20 d. Pasak X-48B projekto vadovo Timo Rischo, per šį laiką iš viso buvo atlikta 80 skrydžių, suteikusių inžinieriams daug vertingos informacijos ir leidusių ilgainiui pasiekti užsibrėžtus pirmojo bandymų etapo tikslus.
Pranešama, kad bandymų pabaigoje lėktuvą valdantys pilotai galėjo sąmoningai viršyti nustatytus lėktuvo skrydžio parametrus, pavyzdžiui, keisti atakos ir šoninio slydimo kampą. X-48B modelyje esantis ir stabilumą kontroliuojantis skrydžio kompiuteris sėkmingai susidorojo su tokiais galimybių patikrinimais ir sugebėjo tolygiai grįžti prie įprastų skrydžio parametrų.
Antrasis „ateities lėktuvo“ prototipo bandymų etapas prasidės po to, kai jame bus įrengtas naujas valdymo kompiuteris, padėsiantis įvertinti kitų faktorių įtaką X-48B skrydžiui. Tai numatoma padaryti vėliau šiais metais, teigiama NASA ir „Boeing“ pranešime.Šiame vaizdo siužete pasakojama apie pirmąjį X-48B bandymų etapą.