Naujos kartos žaidimų apsaugos: jas verta nulaužti ne dėl „piratų“, o dėl legalių žaidėjų? (33)
Vienas iš didžiausių kompiuterinių žaidimų rinkos žaidėjų, kompanija Ubisoft oficialiai pranešė, kad jos naujieji žaidimai pasirodysiantys 2010 metais naudos naują DRM apsaugos sistemą. Piratai kaip piratai – jie jau senai susitaikę su tuo, kad teks „pavargti“, kol galės pažaisti žaidimą. Dabar gi, savo „vargo dalį“ gavo ir legalių žaidimo versijų savininkai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Ubisoft pareiškė, kad neabejotinai nori prisidėti prie piratavimo mažinimo, kuris yra neregėto masto asmeninių kompiuterių rinkoje. Kompanija pareiškė, kad naujoji DRM sistema netikrins, ar kompaktas yra originalus, taip pat bus galima įsirašyti žaidimą į tiek kompiuterių, kiek norimą. Visgi, žaisti jį bus galima tik vienam žaidėjui – jungiant žaidimą, žaidėjas privalės būti įsijungęs internetą ir patvirtinti, jog turi originalią žaidimo pakuotę. Tai reiškia, jog interneto neturintys žaidėjas naujausių Ubisoft žaidimų pažaisti negalės.
„Tyrimai parodė, kad žaidėjai beveik visą laiką būna prisijungę prie interneto. Taigi, mes manome, kad viskas bus tvarkoje.“, - sakė Ubisoft atstovas spaudai.
Ubisoft ir daugiau užsiminė apie naująją sistemą. Kiekvienas asmeninio kompiuterio žaidėjas privalės susikurti sąskaitą gamintojo svetainėje, nes ji bus reikalinga tikrinant žaidimą. Nors žaidžiant nereikės DVD kompaktinio disko, tačiau norint pasijungti žaidimą, vis tiek reikės prisijungti prie žaidimo svetainės, nesvarbu ar žaidžiama „online“ ar „single player“ režimu. Jeigu netikėtai dingtų interneto ryšys, žaidimas yra automatiškai sustabdomas, momentiniai duomenys išsaugomi ir jį galima tęsti tada, kai vėl atsiras interneto ryšys. Tokio tipo apsauga jau numatyta žaidimo Assassin's Creed II personalinio kompiuterio versijoje bei žaidime Settlers VII. Kompanija motyvuoja, jog dėl pirmosios žaidimo Assassin's Creed versijos piratinių versijų prarado dešimtis milijonų JAV dolerių.
Legalių žaidimų mėgėjams tokie apsaugų patobulinimai lyg neturėtų kelti problemų, tačiau tik teoriškai. Mat lėtą arba trukinėjantį interneto ryšį turintys vartotojai bus nuolat atjunginėjami nuo žaidimo. Jo nepažaisite ir kelionės metu ar svečiuose, kur nėra interneto. Tai pagrindinės problemos, sukėlusios didelį legalias versijas turinčių žaidėjų nepasitenkinimą.
Tiesa, DRM apsauga pasiūlys ir naudingų funkcijų. Visi išsaugojimai liks Ubisoft serveryje taigi galima žaisti ir kitame kompiuteryje vos prisijungę prie savo Ubisoft vartotojo. Žaidžiant žaidimą nebereikoa dėti kompakto į DVD įrenginį, nebus ir jokių instaliacijos limitų bei žaidimą galima žaisti neribotame kiekyje kompiuterių, tačiau norėdami žaisti, visada privalu per internetą prisijungti prie savo vartotojo.
Ko daugiau – trūkumų ar privalumų? Jeigu interneto ryšys niekada netrukinėtų, būtų visur lengvai prieinamas, o prisijungimas prie žaidimo serverio vyktų žaibiškai – apsauga niekam nekeltų nepasitenkinimo. Dabar gi neišpildoma nei viena iš šių sąlygų – vartotojai skundžiasi, jog prisijungimas ir žaidimo aktyvavimas dažnai vyksta pakankamai ilgai ir jei dar šią procedūrą dėl dingusio interneto ryšio tenka dažnai kartoti, tai ima labai erzinti.
Štai todėl absoliuti dauguma žaidimo mėgėjų su džiaugsmu sutiko žinią, jog grupė programišių, pasivadinusių „Skid Row“, viename iš žaidimų forumų pranešė apie DRM apsaugos nulaužimą. Be to, „Skid Row“ informavo apie „cracko“ sukūrimo tikslus. Jų teigimu, jie norėjo legalių žaidimų kopijų savininkams suteikti galimybę žaisti be būtinybės prisijungti prie interneto, o ne skatinti piratavimą. Be to, „Skid Row“ nariai padėkojo „Ubisoft“ už iškeltą intelektualinę užduotį. Štai ką jie rašo:
„Ačiū tau, „Ubisoft“, mums tai buvo rimtas iššūkis, tačiau niekas neprivers nustoti lyderių daryti tai, ką jie daro. Kitą kartą sutelkite visą dėmesį žaidimo kūrimui, o ne DRM. Ji padarė teisėtų žaidimų kopijų savininkų gyvenimą siaubingu. Mes tik palengvinome jį. Šis mūsų darbas – savaites trūkusių tyrimų ir eksperimentų, testų ir sunkaus darbo vaisius. Mes žinome, kad jau egzistuoja serverio emuliatorius, kuris leidžia žaisti žaidimą, tačiau jei jus atkreipsite dėmesį į mūsų „cracką“, tai suprasite, kad negalima jų lyginti. Mūsų pakeitimai nekeičia programų darbo ir nedaro jokių paradoksalių machinacijų su hots-failu. Viskas labai paprasta – įdiekite žaidimą ir nukopijuokite „cracką“.
Krisas Boidas iš „Sunbelt Software“ pareiškė, kad „Ubisoft“ apsaugos sistema buvo iš esmės klaidinga, teigdamas, kad žaidimo apribojimai tampa vis labiau erzinančiais ir sukeliančiais problemas legalių kopijų savininkams, o ne piratams, kurie DRM apeina. „Kam reikalingas žaidimas, kurio negalima žaisti traukinyje arba oro uoste be prisijungimo prie interneto?“, - klausia Boidas ir daro išvadą, kad tokia situacija nėra naudinga nei žaidėjams, nei žaidimų leidėjams.