Pademonstruota sinchronizuotai judančių transporto priemonių kolona (14)
Sinchronizuotai judančių transporto priemonių kolonos greitkeliuose gali pasirodyti jau po dešimties metų. Ši technologija, kuriama pagal ES finansuojamą projektą SARTRE, pirmą kartą sėkmingai pademonstruota netoli Geteborgo miesto Švedijoje įsikūrusiame „Volvo“ bandymų poligone.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atliekant bandymus trasoje, kurioje buvo tokios pačios sąlygos kaip užmiesčio keliuose, paskui vieną sunkvežimį - „vedlį“ sekė vienas automobilis. Tai pirmas kartas, kai ES finansuojamo projekto SARTRE kūrėjų grupės išbandė savo sistemas ne modeliavimo įrenginiuose.
„Tai didelis žingsnis į priekį įgyvendinant šią svarbią Europos mokslinių tyrimų programą, – sako bendrovės „Ricardo UK Ltd“ projekto SARTRE koordinatorius Tom Robinson. – Sinchronizavus transporto priemonių judėjimą keliai gali tapti saugesni, būtų geriau naudojama kelio erdvė, ilgos kelionės vairuotojams būtų malonesnės, taip pat sutaupytume degalų, taigi ir anglies dvideginio emisija būtų mažesnė. SARTRE dalyvaujančioms bendrovėms apjungus savo žinias, sparčiai kuriame saugią ir veiksmingą autotraukinių technologiją.“
Saugiau ir patogiau
Sinchronizuotas transporto priemonių judėjimas būtų naudingas dėl kelių priežasčių. Pirma, pagerėtų eismo sauga keliuose, kadangi dėl žmonių padaromų klaidų keliuose įvyksta mažiausiai 80 proc. visų eismo nelaimių. Antra, pavyktų sutaupyti iki 20 proc. degalų ir atitinkamai sumažėtų anglies dvideginio emisija. Sinchronizuotai judančių transporto priemonių, sekančių paskui pirmąją transporto priemonę, vairuotojų darbas taip pat bus malonesnis – jie turės daugiau laisvo laiko ir dalį dėmesio, kurį anksčiau skirdavo vairavimui, galės skirti kitai veiklai. Kadangi transporto priemonės greitkeliais judės įprastu greičiu ir tik kelių metrų atstumu viena nuo kitos, ši technologija taip pat gali padėti sumažinti transporto spūstis.
Technologijos kūrimo procesas įpusėjo, o gamyba galėtų būti pradėta po kelerių metų. Tačiau visuomenės prisitaikymas ir būtinų teisės aktų priėmimas gali užtrukti daug ilgiau, nes 25 ES valstybių narių vyriausybės turės priimti suderintus įstatymus.
Projekte SARTRE dalyvauja naujas technologijas ir koncepcijas kuriantis „Volvo Group“ padalinys „Volvo Technology Corporation“. Atliekant bandymus sinchronizuotai judančios transporto priemonių kolonos „vedlys“ yra „Volvo“ sunkvežimis. „Siekiant, kad šis projektas būtų saugus, labai svarbu, kad kolonai vadovautų profesionalus ir patyręs vairuotojas,“ – sako Erik Nordin iš „Volvo Technology“.
Be to, profesionalus „Volvo“ sunkvežimio vairuotojas naudojasi pažangiausiomis saugumo technologijomis: alkotesteriu-užraktu, vairuotojo budrumo kontrolės sistema, įspėjamąja sistema apie galimą priekinį susidūrimą ir elektroninio stabilumo programa. Šios technologijos padeda vairuotojui išlikti budriam ir sumažina nelaimingų atsitikimų riziką. „Volvo Technology“ taip pat kuria ir diegia įvairias pagalbines priemones, kurios dar labiau padidins eismo saugumą,“ – baigia Erik Nordin.
-
6x2 konfigūracijos „Volvo FH“ važiuoklė su 13 l darbinio tūrio varikliu.
-
Jame įrengtos visos naujausios „Volvo Trucks“ saugumo sistemos: elektroninė stabilumo programa (ESP), pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema (LKS), vairuotojo budrumo kontrolės sistema (DAS), pagalbinė važiuojamosios kelio juostos keitimo sistema (LCS) ir adaptyvioji pastovaus važiavimo greičio palaikymo sistema (ACC).
Sužinokite daugiau:
ESP – http://www.youtube.com/watch?v=oYujokSDR50
LKS – http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks#p/u/105/X_bwiVF63QE
DAS – http://www.youtube.com/watch?v=4FPj8elDdd8
LCS – http://www.youtube.com/watch?v=cLF3_aX3VFw
ACC – http://www.youtube.com/user/VolvoTrucks#p/u/110/AcbdKx_poiA
-
Šiame sunkvežimyje taip pat įrengtos saugumo sistemos, kurios šiuo metu bandomos pagal įvairius ES finansuojamus mokslinių tyrimų projektus, pavyzdžiui, „HAVEit“ ir „Intersafe2“.
SARTRE reiškia „Aplinkai saugūs autotraukiniai“ (Safe Road Trains for the Environment). Projektui SARTRE, iš dalies finansuojamam Europos Komisijos pagal 7-ąją bendrąją programą, vadovauja „Ricardo UK Ltd“, jame dalyvauja Ispanijos bendrovės „Idiada“ ir „Robotiker-Tecnalia“, Vokietijos „Institut für Kraftfahrwesen Aachen“ (IKA), Švedijos techninių tyrimų institutas (SP) ir Švedijos kompanijos „Volvo Car Corporation“ bei „Volvo Technology“.
Projekto SARTRE tikslas – skatinti keisti asmeninių transporto priemonių naudojimo principus kuriant saugius ir ekologiškus autotraukinius (kolonas). Pagal šiuo metu kuriamas prototipines sistemas bus galima pradėti saugiai eksploatuoti autotraukinius nekeičiant greitkelių infrastruktūros. Jie visiškai darniai judės kartu su kitomis kelių transporto priemonėmis.
Šiuo projektu siekiama spręsti tris svarbiausias su transportu susijusias problemas – aplinkos apsaugos, saugumo ir transporto spūsčių; ši naujovė taip pat bus naudinga vairuotojams, nes palengvins jų darbą. SARTRE tikslus galima apibendrinti taip:
1. Suformuluoti kelias tinkamas transporto priemonių judėjimo sinchronizavimo kolonose strategijas, pagal kurias autotraukiniai galėtų važiuoti greitkeliais nekeičiant kelių infrastruktūros.
2. Tobulinti, plėtoti ir integruoti prototipinių transporto priemonių judėjimo sinchronizavimo sistemų kolonose technologijas, kad sukurtas strategijas būtų galima vertinti remiantis tikroviškais scenarijais.
3. Parodyti, kaip naudojant sinchronizuotas transporto priemonių kolonas galima pagerinti aplinkos būklę, padidinti saugumą ir sumažinti transporto spūstis.
4. Parodyti, kaip galima taikyti naują verslo modelį, pagal kurį transporto priemonių judėjimo sinchronizavimas galėtų būti naudingas ir kolonos „vedliui“, ir kitiems kolonos dalyviams.
Jei pavyks sėkmingai įgyvendinti projektą SARTRE, iš jo tikimasi gauti daug naudos. Įvertinta, kad dideliu greičiu greitkeliais judantys autotraukiniai sunaudotų apie 20 proc. mažiau degalų. Degalų sąnaudos priklausytų nuo atstumų tarp transporto priemonių ir jų konfigūracijos. Kadangi sumažėtų avarijų, kurios įvyksta dėl vairuotojų klaidų ir nuovargio, pagerėtų eismo saugumas. Taip pat būtų geriau naudojama esama kelių infrastruktūra, todėl gali sutrumpėti kelionės laikas. Naudoti šią technologiją būtų praktiškai naudinga – kelionė būtų sklandesnė, geriau prognozuojama ir pigesnė, o vairuotojai turėtų daugiau laisvo laiko. Oficiali projekto SARTRE pradžia – 2009 m. rugsėjo mėn., jis tęsis trejus metus. Projekto svetainė: www.SARTRE-project.eu.