Japonijoje debiutavo ultragreitasis traukinys „Hayabusa" (8)
Praėjusį savaitgalį Japonijoje pirmąjį reisą atliko greitaeigis traukinys „Hayabusa“ (išvertus iš japonų kalbos, „sakalas“). Kelionės metu traukinys išvystė 300 km/h greitį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kelionė į vieną pusę kainuos apie 320 JAV dolerių, tačiau keleiviai mėgausis ypatingu komfortu: minkštais odiniais krėslais, storais vilnoniais kilimais ir nepriekaištingu vagono palydovių (-ų) darbu.
Japonijoje pirmoji greitaeigių traukinių linija „Shinkansen“ buvo nutiesta dar 1964 m., Tokijo Olimpinių žaidynių proga. Šalies vyriausybė ir pramonė intensyviai mėgina populiarinti greitaeigių traukinių idėją užsienio šalyse. Kadaise Japonija „Shinkasen“ linijų technologiją pardavė Taivanui, o dabar tikisi prisibelsti ir į kitų šalių rinkas (Braziliją, Vietnamą). Tiesa, solidžią konkurenciją japonų ultragreitiesiems traukiniams sudaro Kinijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje gaminami analogai.
Geidžiamiausias Japonijos traukinių gamintojų tikslas – planuojamas JAV greitaeigių traukinių tinklas, kurį reklamuoja ir JAV prezidentas Barakas Obama (Barack Obama). Amerikiečiai šiam projektui ketina skirti 13 mlrd. JAV dolerių. Ko gero, su šia intencija japonai išmėginti „Hayabusa“ traukinį dar praėjusių metų rugsėjį pakvietė buvusį Kalifornijos valstijos gubernatorių Arnoldą Švarcenegerį (Arnold Schwarzenegger).
Japonų gamintojai tvirtina, jog jų kūrinys pasižymi ypatingu saugumu: žemės drebėjimų nestokojančios šalies „Shinkansen“ linijose nuo pat jų įkūrimo nežuvo nė vienas keleivis, nors užregistruoti keli savižudybių šokant po traukiniu atvejai.Japonijoje sėkmingai diegiama magnetinės levitacijos (MAGLEV) traukinių linija – Vakarinėje Tokijo dalyje, atkarpoje tarp Fudži kalno ir Tsuru 2003 m. buvo pasiektas traukinių greičio pasaulio rekordas (581 km/h). Iki 2027 m. tokią liniją planuojama nutiesti tarp Tokijo ir Nagojos. O iki 2045 m. japonai planuoja magnetinės levitacijos traukinių linija sujungti Tokiją ir labiausiai į vakarus nutolusį miestą Osaką. Tuomet kelionė vietoj įprastų 2 val. 25 min. truks tik 1 val. 07 min.