„YouTube“ mažina piratavimą? (13)
Metų metus muzikos įrašų kompanijos tikino, kad neįmanoma konkuruoti su nemokamais produktais, tačiau vaizdo įrašų svetainė „YouTube“ įrodė, kad tai netiesa. Milijardus kartų nemokamai peržiūrimi muzikos įrašai joms kiekvieną mėnesį atneša milijonus dolerių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„YouTube“ ir panašūs tinklalapiai patenkina didelės dalies vartotojų poreikius, todėl jie nustoja siųstis muziką nelegaliai ir klausosi jos internetu. Tačiau tuo pačiu vaizdo įrašų svetainės gali sumažinti legalios muzikos pardavimus, rašo TorrentFreak.com.
Galimybės tenkina
Pastaraisiais metais muzikos industrijoje būta didelių pokyčių. Vos per dešimtmetį internetas ir „mp3“ pakeitė vartotojų požiūrį į muziką ir jos klausymo būdus.
Pradėjus prekiauti muzika internete, pastebėta, kad žmonės nustoja pirkti albumus ir įsigyja dainas po vieną. Tačiau vėliau nutiko dar didesnis pokytis, kuris gali turėti didesnės įtakos muzikos industrijai: atsirado „YouTube“ ir panašūs nemokamos muzikos šaltiniai.
Prieš 5-6 metus žmonės turėjo vienintelę galimybę internetu nemokamai pasiklausyti savo mėgstamų atlikėjų dainų – siųstis jas nelegaliai. Šiandien žmonės turi platų pasirinkimą legalių nemokamų muzikos šaltinių. Panašu, kad dažnas jų renkasi „YouTube“.
Nors tikri muzikos gerbėjai yra išrankūs, didžiajai daliai užtenka šios svetainės galimybių. Jos savininkė „Google“ taip pat nesiskundžia, kadangi muzikos įrašai pritraukia daug lankytojų, o tai reiškia didesnes reklamos apimtis.
Tačiau ar tai tenkina muzikos įrašų kompanijas? Į šį klausimą atsakyti nelengva.
Už peržiūras kraunasi milijonus
Didžiosios muzikos įrašų kompanijos vengia atvirai kalbėti apie pajamas, gaunamas iš „YouTube“ ir „Vevo“. Tačiau „EMI Music“ vyriausiasis finansininkas Paulas Kahnas yra užsiminęs, jog jo atstovaujama kompanija už kiekvieną „YouTube“ muzikos įrašo peržiūrą gauna po pusę JAV cento (šiek tiek daugiau nei 1 lietuvišką centą).
Suma gali atrodyti nedidelė, tačiau reikia atsižvelgti į tai, kad įrašai peržiūrimi milijardus kartų.
Pvz., vieno žinomiausių „EMI Music“ atstovaujamų atlikėjų Davido Guettos įrašai per pastaruosius 12 mėnesių buvo peržiūrėti daugiau nei 308 mln. kartų. Taigi vien už šias peržiūras kompanija iš „YouTube“ gaus per 1,54 mln. JAV dolerių (3,63 mln. Lt). Palyginimui, tam, kad užsidirbtų tokią sumą už parduotus įrašus, D. Guetta ir „EMI Music“ turi parduoti daugiau nei 2 mln. dainų.
Naujausioje ataskaitoje muzikos įrašų kompanijas atstovaujanti organizacija IFPI paskelbė, jog pernai didžiosios muzikos įrašų kompanijos per mėnesį „YouTube“ sulaukdavo apie 1,7 mlrd. peržiūrų, ir šis skaičius sparčiai auga.
Vien „Universal Music“ patrigubino „YouTube“ peržiūrų skaičių nuo 2,3 mlrd. pernai metų gegužę iki beveik 7 mlrd. tuo pačiu laikotarpiu šiemet.
Įspūdingi skaičiai, už nemokamą muzikos transliavimą atnešantys kompanijoms dešimtis milijonų dolerių kasmet.
Piratavimas mažėja
Iš dalies tokia „YouTube“ sėkmė mažina nelegalių muzikos įrašų atsisiuntimus. Atsiradus galimybei nemokamai klausytis muzikos per „YouTube“, daugelis nebemato prasmės „piratauti“. Taigi mažėja „torrent“ protokolu muzikos įrašus platinančių žmonių.
Tai nereiškia, kad muzika per „torrent“ besidalinančios bendruomenės nyksta, tačiau vis daugiau „piratų“ pradeda naudoti „YouTube“ ir panašias tarnybas kaip alternatyvą.
Tai juk gera žinia muzikos įrašų kompanijoms, ar ne? Neskubėkime.
Visi tie milijardai peržiūrų „YouTube“ gali mažinti piratavimo internete lygį, bet jei laikysimės muzikos įrašų kompanijų logikos, tuo pačiu tai turi įtakos dainų pardavimams. Juk jos metų metus aiškino, kad nelegaliai platinama „nemokama muzika“ joms kainuoja milijardus dolerių. Nemokama muzika svetainėje „YouTube“ turėtų turėti panašių padarinių.
Esminis klausimas: ar iš „YouTube“ gaunamos pajamos gali atpirkti tuos tariamus nuostolius?
„TorrentFreak“ paprašė muzikos įrašų kompanijas atstovaujančių organizacijų RIAA ir BPI pasidalinti mintimis, kokią įtaką pardavimams gali turėti „YouTube“, deja, atsakymo nesulaukė.
Belieka prieiti prie išvados, kad, nepaisant muzikos įrašų kompanijų teiginių, konkuruoti su „nemokamu“ turiniu įmanoma. Netgi galima konkuruoti su piratavimu internete. Ar rezultatai tenkins, pamatysime ateityje, tačiau aišku viena: svetainei „YouTube“ muzikos įrašai suteikia didelę naudą.