Baterija, kurios laukė visas pasaulis. „Paruošta gamybai.“ Pagaliau elektromobiliai įgis prasmę (2)
Apie tai iki šiol galėjome tik pasvajoti.

© Gamintojo nuotr. (Atvira licencija)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Baterija, kurios laukė visas pasaulis. Pagaliau elektromobiliai įgis prasmę. Įsivaizduokite situaciją, kai elektromobilis įkraunamas per tiek laiko, kiek užtrunka užsirišti batų raištelius. Tai ne mokslinė fantastika, o proveržio realybė akumuliatorių pasaulyje, dėka „VarEVolt“.
Didelio našumo automobilių pasaulyje greitis visada buvo svarbiausias veiksnys. Nuo vidaus degimo variklių riaumojimo iki tylaus elektrinių pavarų spurto – būtent šis pagreičio siekis nuolat skatino inovacijas. Tačiau augant elektromobilių populiarumui, atsiranda naujos lenktynės, kuriose svarbu ne tik tai, kaip greitai automobilis važiuoja, bet ir tai, kaip greitai jis gali būti įkrautas. Būtent čia į žaidimą įsitraukia britų bendrovė „RML Group“, ką tik pristačiusi „VarEVolt“ akumuliatorių – tikrą technologijos stebuklą.
|
„VarEVolt“ žada būti revoliucine baterija, nes dėl jos gebėjimo įsikrauti ir išsikrauti 200 °C temperatūroje ji visiškai įsikraus vos per 18 sekundžių. Apie tai iki šiol galėjome tik pasvajoti. Ypač todėl, kad aukščiausios klasės elektromobiliai, tokie kaip „Porsche Taycan“, įkraunami 5 °C temperatūroje ir jiems visiškai įkrauti reikia apie 12 minučių. Tačiau „VarEVolt“ yra ne tik greitas, nes siūlo įspūdingą 6 kW kilogramui galios tankį, kuris atveria duris pritaikymui hibridiniuose hiperautomobiliuose.
Toks našumas susijęs ne tik su technologijomis, bet ir su griežtų standartų laikymusi. „VarEVolt“ ką tik gavo gamybos atitikties (CoP) sertifikatą, patvirtinantį atitiktį JT EEK 100 reglamentui, kuris yra svarbus žingsnis serijinės gamybos ir integracijos su transporto priemonėmis link. Tai daug žadanti idėja, nes modulinė šios baterijos konstrukcija leidžia ją lengvai pritaikyti įvairioms reikmėms – nuo hiperautomobilių iki motosporto ir netgi aviacijos pramonės.
„VarEVolt“ pasirodymas gali reikšti proveržį elektromobilumo plėtroje. Itin greitas įkrovimas išsprendžia vieną iš pagrindinių potencialių elektromobilių pirkėjų problemų – ilgą įkrovimo laiką. Didelė galia, išlaikant saugumą ir akumuliatoriaus veikimo laiką, gali iš naujo apibrėžti, kas bus našus elektromobilis. Žinoma, vis dar lieka svarbių klausimų, nes akumuliatorius yra tik vienas iš dėlionės elementų. Taigi, kaip ši technologija bus pritaikyta masinės rinkos automobiliams? Kokių infrastruktūros pokyčių reikės? Ir kokį poveikį tai turės kainoms ir akumuliatoriaus veikimo laikui?
Šiuo metu vienas dalykas yra tikras – „RML Group“ „VarEVolt“ akumuliatorius pastaruoju metu yra vienas svarbiausių žingsnių elektromobilių technologijų plėtroje. Žaibiškai greitas įkrovimas ir didelė galia viename, o jau paruošta gamybai ir sertifikuota, žada geresnį rytojų... nors kol kas tai taikoma tik hiperautomobilių segmentui. Tačiau jei plėtros tempas išliks, „VarEVolt“ gali tapti naujos elektromobilumo eros simboliu.