Ekologiški autobusai varžosi Vilniaus gatvėse (3)
Sostinės savivaldybė ketina pirkti 18 naujų dujomis varomų autobusų. Konkursui pateikti autobusai jau varžosi miesto gatvėse – juos išbandyti gali bet kuris sostinės keleivis. O įvertinti – Vilniaus miesto savivaldybės tinklalapyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Konkursui pateiktus autobusų modelius bendrovė „Vilniaus autobusai“ pristatė prie savivaldybės išrikiuodama tris iš keturių – vokišką, čekišką ir lenkišką – autobusus. Šie ir dar vienas, italų gamybos autobusas, atvežti išbandyti. Vairuotojams, keleiviams ir politikams labiausiai patikusį variantą ketinama įsigyti jau kitąmet.
Vilniečiai bandomuosius autobusus vertina savivaldybės tinklalapyje. Dažniausiai pasitaikantys kriterijai, lemiantys pasirinkimą: komfortiškas važiavimas, patogios sėdynės ir jų išdėstymas salone, bei išvaizda. Tuo tarpu vairuotojai labiau vertina patogią darbo vietą: ergonomiškas mygtukų išdėstymas, patogi sėdimoji vieta, autobuso techninės savybės. Na, o valdininkams bei autobusų parko vadovybei lemiami faktoriai – autobuso ekonomiškumas ir pirkinio kaina.
Vilniaus meras Artūras Zuokas sakė, kad „autobusų bandymai baigsis šią savaitę ir lapkričio mėnesį bus galutiniai sprendimai ir sutarties pasirašymas“.
Iš viso sostinei autobusams pirkti numatyta 16 mln. litų. Iš jų 13,6 mln. litų bus atseikėta iš ES fondų, o likusius skirs miesto savivaldybė.
Ekologiški gamtinėmis dujomis varomi autobusai į miesto gatves turėtų išvažiuoti jau liepą. Be to, Vilniui bus nupirkta ir 12 naujų troleibusų.
Meras negalėjo pasakyti, kuriais maršrutai ekologiški autobusai važinės. Esą tai nuspręsti turės „Vilniaus autobusų“ specialistai.
Konkurso nugalėtojai paaiškės tuomet, kai visus autobusus įvertins bendrovės vairuotojai ir mechanikai, bus paskaičiuotas jų ekonomiškumas, patogumas.
„Vilniaus autobusų“ direktorius Gintaras Nakutis kalbėjo, kad konkurso baigtį pirmiausiai lems transporto priemonių kaina, o jau paskui – ekonomiškumas ir kiti kriterijai.
„Autobusams reikalingų degalų savikaina šiuo metu yra maždaug 40 centų mažesnė nei dyzelino. Šių metų pradžioje skirtumas buvo net 60 centų. Tai tikrai gerokai pigiau“, – sakė įmonės direktorius.
A. Zuokas svarsto, kad savaitgaliais šiuose autobusuose galėtų būti permontuojamos sėdynės, leidžiama dviratininkams įsikelti dviračius.
Bendrovė „Vilniaus autobusai“ šiuo metu sostinėje naudoja 370 autobusų.