Po naujų RRT patvirtintų taisyklių pagerės mobilaus ryšio paslaugų kokybė? (3)
2011 m. lapkričio 11 d. įsigaliojo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) patvirtinti Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių pakeitimai, kuriais dar aiškiau nustatomos elektroninių ryšių paslaugų vartotojų ir paslaugų teikėjų teisės ir pareigos, sakoma RRT tarnybos išplatintame pranešime spaudai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viena iš pagrindinių naujovių taisyklėse − nustatoma, kad terminuotų sutarčių su vartotojais pradinis terminas būtų ne ilgesnis kaip 24 mėnesiai ir visiems paslaugų gavėjams būtų sudaryta galimybė sudaryti sutartis ne ilgesniam kaip 12 mėnesių terminui. Taisyklėse taip pat numatyta, kad paslaugų teikėjas privalo įspėti vartotoją apie jam suteikiamo telefono aparato ar kito įrenginio nustatymus, kurie gali veikti be vartotojo žinios ir suteikti informaciją apie tokių nustatymų pakeitimo galimybes.
Taip pat naujose taisyklėse įtvirtinti šie pakeitimai:
- Paslaugų teikėjai privalės skelbti išsamesnę informaciją apie teikiamas paslaugas, o neįgalaus abonento prašymu ir (arba) sutikimu privalės teikti jam informaciją apie neįgaliems abonentams skirtus produktus ir paslaugas.
- Nustatyta tvarka, kad vartotojui, sudariusiam sutartį ir įsigijusiam vadinamąjį prie tinklo „pririštą“ telefono aparatą ar kitą galinį įrenginį ir visiškai už jį atsiskaičius, pareikalavus paslaugų teikėjas privalės nemokamai pakeisti šį galinį įrenginį taip, kad jis, naudodamas sutartyje nurodytą paslaugų teikimo technologiją, veiktų ir kitų paslaugų teikėjų ir operatorių tinkluose arba, vartotojui sutikus, nemokamai pateikti galinio įrenginio konfigūravimo priemones bei instrukcijas, kad vartotojas pats galėtų pakeisti galinį įrenginį.
- Nustatytas naujas įpareigojimas teikėjams užtikrinti, kad abonento pageidavimu jam būtų teikiama informacija apie alternatyvius mažesnius paslaugų įkainius (tarifus), jeigu tokie teikėjo yra taikomi, bei tuo atveju, jeigu paslaugų kredito limitas nenustatytas, nemokamai teikiama informacija apie neįprastą ar labai intensyvų naudojimąsi paslaugomis.
- Taip pat, teikėjas, sutartimi nustatydamas sąlygą, kad perdavus ir (ar) priėmus tam tikrą sutartyje nurodytą duomenų kiekį, mažinama duomenų perdavimo ir (ar) priėmimo sparta ir (arba) padidėja duomenų perdavimo paslaugų kaina, privalo sudaryti galimybę nemokamai sužinoti išnaudotą sutartyje nurodytą perduotų ir priimtų duomenų kiekį bei, baigiantis sutartyje nurodytam duomenų kiekiui, iš anksto įspėti abonentą.
Tikimasi, kad naujosios taisyklės suteiks vartotojams galimybę atidžiau rinktis elektroninių ryšių paslaugas bei aiškiau apibrėš sutartinius santykius tarp paslaugų teikėjo ir vartotojo. Taisykles galima rasti paspaudus šią nuorodą.