Moderniausių sankryžų TOP-5  (7)

Dinamiškai keičiantis žmonių gyvenamajai aplinkai, daugėjant kelionių automobiliu, keičiasi ir su tuo susijusi infrastruktūra, ypač naujų kelių tiesimas ir sankryžų projektavimas. Tobulėjant technologijoms, inžinieriams tampa įmanoma sukurti vis labiau eismo kokybę gerinančias sankryžas: saugesnes, ilgaamžiškesnes ir garantuojančias didelį eismo pralaidumą. Tai taupo keliaujančiųjų laiką, išlaidas degalams, užtikrina kelionės komfortą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lietuvos kelių, tiltų ir geležinkelių projektavimo įmonės „Kelprojektas“ eismo modeliavimo inžinierius Saulius Vingrys, atsižvelgdamas į naujausius pasiekimus sankryžų projektavimo srityje, sudarė moderniausių sankryžų penketuką. „Dažnai žmonės mano, kad kelių projektavimas nėra labai imlus technologiniams pokyčiams, tačiau net nesusimąsto, kaip greitai keičiasi eismo sąlygos. Vietovės tampa labiau urbanizuotos, automobiliai – galingesni ir greitesni, o gyventojų tankumas miestuose auga sulig kiekviena diena. Į visa tai turime atsižvelgti tobulindami sankryžų projektavimo technologijas ir ieškodami naujų būdų kelių eismo problemoms spręsti. Sprendimus būtina parinkti tokius, kurie būtų ekonomiškai pagrįsti, o kartu užtikrintų eismo dalyvių saugumą, mažesnę oro taršą bei trumpesnes prastovas prie sankryžų“, – teigė įmonės atstovas.

1. Moderni žiedinė sankryža

Pirmąją vietą dėl savo efektyvumo ir paprastumo užėmė moderni žiedinė sankryža. Tokios sankryžos pirmiausia buvo pradėtos diegti Didžiojoje Britanijoje, Australijoje ir Nyderlanduose, o ilgainiui tapo labai populiarios visame pasaulyje. Žiedinė sankryža laikoma saugiausia kelių, susikertančių tame pačiame lygyje, sankryža. Pagrindinė jos saugumo priežastis – vairuotojai įvažiuodami į sankryžą yra priversti gerokai sumažinti savo transporto priemonių greitį ir atidžiau stebėti eismo sąlygas. Lietuvoje tokio tipo sankryžų yra suskaičiuojama apie 40.

2. „Turbo“ žiedinė sankryža

„Turbo“ žiedinės sankryžos ypatybė ta, kad ji padeda užtikrinti geresnį pralaidumą intensyvesniuose keliuose nei vienos eismo juostos žiedinės sankryžos. Žiede juostos yra atskirtos iškiliais bortais, todėl prieš įvažiuodamas į sankryžą vairuotojas turi pasirinkti reikiamą eismo juostą pagal kryptį, kuria bus tęsiama kelionė. Tokiu būdu užtikrinama, jog vairuotojas neturės galimybės staigiai persirikiuoti ir padaryti avariją. Atsiradusios Nyderlanduose, „Turbo“ žiedinės sankryžos dabar populiariausios JAV, Slovėnijoje ir Lenkijoje. Lietuvoje tokia sankryža kol kas yra vienintelė, esanti prie Radviliškio.

3. „DDI“ (Diverge Diamond Interchange) tipo sankryža

„DDI“ tipo sankryžos yra rengiamos tokiuose keliuose, kuriuose dideli transporto srautai suka į kairę pusę. Pirmieji šią sankryžą suprojektavę prancūzai siekė, kad joje nebeliktų tradicinėse sankryžose pavojingų posūkių į kairę. Sankryžos esmė yra ta, kad kelių susikirtime laikinai apkeičiamos eismo pusės, o transporto priemonių srautas reguliuojamas šviesoforais. Daugiausiai tokių sankryžų įdiegta Prancūzijoje ir JAV. Lietuvoje taip pat jau projektuojama „DDI“ tipo sankryža, kuri bus statoma netoli Kauno.

4. „Diamond / Dumbbell“ tipo sankryža

Svarbiausias „Diamond“ sankryžos bruožas – dvi žiedinės sankryžos, esančios abipus pagrindinio, dažniausiai magistralinio, kelio. Jas pirmieji pradėję diegti D. Britanijos, Vokietijos, JAV ir Nyderlandų projektuotojai siekė išspręsti netolygų eismo pasiskirstymą iš intensyviai naudojamo kelio į mažiau intensyvų kelią. Nors jos yra pakankamai paplitusios visame pasaulyje, kol kas Lietuvoje tokio tipo sankryžos nėra.

5. „Superstreet“ arba „Hook intersection“ tipo sankryža

„Superstreet“ sankryža dažniausiai rengiama miestų ir priemiesčių teritorijose. Pagrindinis tokios sankryžos principas – užtikrinti saugumą, panaikinant įprastus posūkius į kairę iš pagrindinio kelio į šalutinį kelią. Daugiausiai jų galima rasti JAV. Lietuvoje kol kas tokių sankryžų nėra.
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (7)