„Opel“ pristatė naują turbininį variklį  (21)

„Opel“ ir toliau tobulina bei atnaujina vieną iš sėkmingiausių savo modelių – „Insignia“. 2012 m. sausio mėnesį „Opel“ į pirkėjams pasiūlys „Insignia“ su nauju dyzeliniu varikliu, turinčiu BiTurbo“ agregatą. Pranešime spaudai skelbiama, jog 2.0 l CDTI ne tik išvysto 143 kW/195 AG galią ir 400 Nm sukamąjį momentą, bet dabar pasižymi ir taupumu – degalų sąnaudos yra 4.9 l/100 km. Tad „Insignia BiTurbo“ taps viena taupiausių vidutinių automobilių klasėje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Keturių cilindrų „common rail“ variklis su dviguba turbinų sistema, turės du režimus. Tokia konstrukcija anksčiau buvo naudojama tik keliuose brangiuose modeliuose. „Opel“ ją padarys prieinamą didesniam vartotojui skaičiui. Pirkėjai galės rinktis automobilius su naujuoju varikliu, turinčius tiek priekiniais ratais varomą pavarą, tiek su visais keturiais.

„Insignia“ su 2.0 l „BiTurbo CDTI“ bus gaminama su visais kėbulais, o kainos Vokietijoje prasidės nuo 33 405 eurų.

Ateinančiais metais „Opel Insignia“ modelyje bus pasiūlyta ir daugiau naujovių. Visi variantai su visais varančiaisiais ratais bus galimi su „SuperSport“ važiuoklę, kuri bus su tokia pat priekine pakaba, kaip ir „Insignia OPC“, tai yra, su „HiPerStrut“. Šie techniniai sprendimai didina važiavimo dinamiką, ypač staigiuose posūkiuose. Nauja vairuotojo pagalbinė sistema, naudojanti radarą, didina „Insignia“ aktyviąją saugą.

Naujas 2.0 l „BiTurbo CDTI“, 143 kW/195 AG variklis, kurio sukamasis momentas yra 400 Nm, leidžia 100 km/h greitį išvystyti per 8.7 sekundes, o maksimalus greitais yra 230 km/h. Priekiniais ratais varomas nočbekas 100 km naudos 4,9 l dyzelino, o tarša – 129 g CO2/km.

„Tokio galingumo ir sukamojo momento segmente, šešių cilindrų dyzeliniai varikliai dažniausiai būna trijų litrų darbinio tūrio. Mūsų siūloma „BiTurbo“ konstrukcija, net ir esant mažesniam variklio darbiniui tūriui, leidžia išvystyti didesnę galią, o degalų sąnaudos bei tarša išlieka 30 proc. mažesnės, – sako „Insignia vyresnysis inžinierius, Volkeris Scharfas. – Tai puikus „Opel“ sėkmės pavyzdys siekiant ekonomiškumo.“

„Insignia“  „BiTurbo“ sistemos dviejų skirtingų dydžių turbinos dirba drauge arba kiekviena atskirai. Mažesnė turbina greitai akceleruoja esant mažesniam greičiui. Tai reiškia, kad paspaudus akceleratoriaus pedalą, galia didėja be jokio uždelsimo ir vėlavimo. Net ir esant tik 1500 aps./min, vairuotojas jau gali važiuoti naudodamasis 350 Nm sukamuoju momentu – tai vidutinis sukamasis momentas vidutinės klasės galinguose dyzeliniuose modeliuose.

Varikliui dirbant vidutinių apsukų režimu, abi turbinos veikia kartu: iš pradžių didesnioji turbina suslegia įeinantį orą, o po to mažesnioji jo slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesniąją turbiną. Dėl to vairuotojas gali mėgautis galinga akceleracija.

Esant didesnėms apsukoms (per 3000 aps./min), visos degimo dujos keliauja į didesniąją turbiną, taip garantuojamas tolygus galios tiekimas esant didesniam greičiui.

Pagrindinis dėmesys kuriant 2.0 l CDTI „BiTurbo“ variklį buvo skiriamas užtikrinti greitą reikiamo slėgio sukūrimą esant mažoms variklio apsukoms ir veiksmingos akceleracijos sukūrimui, esant vidutinėms apsukoms. Į variklį patenkantis oras prisitaiko prie variklio apsukų ir abiejų dydžių turbinų darbo. Mažasis tarpinis oro aušintuvas aušina variklį naudodamas vandenį, kuris pradžioje cirkuliuoja pro mažesniąją turbiną. Esant vidutinėms variklio apsukoms, didesnė ir žymiai galingesnė turbina tampa vis aktyvesnė. Didelis oro srautas aušinamas didesniu, įprastu aušintuvu.

Mažas tarpinis oro aušintuvas aušina variklio naudojamą oro srautą, praėjusį pro mažąją turbiną, naudojant aušinimo skystį. Oro srautas, kurio temperatūra sumažinta nuo 200 iki 70 laipsnių Celsijaus, taip pat yra sumažinamas ir kiekio atžvilgiu. Dėl to, jis greičiau patenka į variklio degimo kamerą. Esant vidutinėms variklio apsukoms, didesnė ir galingesnė turbina pradeda veikti aktyviau. Didesnis oro srautas pradedamas aušinti įprasta tarpine oro aušinimo sistema.

„Opel“ ir toliau gerina variklių efektyvumą, įdiegdama išmanią „Cleantech“ technologiją, kuri kontroliuoja degiojo mišinio degimo procesą uždarame elektronikos valdomame cikle. Žvakėse įtaisyti davikliai slėgį matuoja 130 000 kartų per minutę. Taip užtikrinamas optimalus variklio darbas, minimalios degalų sąnaudos bei CO2 emisijos kiekis.

Trečios kartos tiesioginio degalų įpurškimo „common rail“ sistema degalus tiekia iki 2000 barų siekiančiu slėgiu. Degalai tiekiami per itin tikslius, pjezoelektroniškai aktyvuojamus purkštukus, kurie gali veikti iki 8 kartų per vieną veikimo ciklą. Todėl vyksta labai precizinis degimo procesas, kurio metu triukšmas ir taršos emisija yra minimali.

„Opel Insignia“ turbodyzelinių variklių su tiesioginio degalų įpurškimo „Common Rail“ sistema gamą papildo galingiausias 2,0 l CDTI „BiTurbo“ variklis, tad nuo šiol bus 4 turbodyzeliniai varikliai, kurių galia yra nuo 81 kW/110 AG iki 143 kW/195 AG.

Naujasis 2,0 l CDTI „BiTurbo“ variklis bus galimas visuose „Insignia“ kėbulų tipuose: keturių durų hečbeke, penkių durų sedane bei universale „Sports Tourer“. Klientai galės pasirinkti 6 laipsnių mechaninę arba automatinę pavarų dėžę su priekiniais arba visais varomaisiais ratais (elektroniniu galiniu diferencialu). Vairavimo savybės gali būti pagerintos papildomai užsisakius mechatroninę adaptyvinę „FlexRide“ važiuoklę.

„SuperSport“ važiuoklė su „HiPerStrut“ galima visuose 4 varomųjų ratų „Insignia“ modeliuose.

Viena pagrindinių naujovių keturiais ratais varomose „Insignia“ versijose yra papildomai montuojama „SuperSport“ važiuoklė. Ši konstrukcija anksčiau buvo taikoma tik sportiškiausiose „Opel“ versijose OPC („Opel Performance Center“), tačiau nuo šiol bus prieinama platesnei klientų auditorijai. Minėta važiuoklė montuojama su mechatronine „FlexRide“ sistema, kuri turi elektroninę adaptyvinę amortizavimo sistemą, sportinius „Brembo“ stabdžius bei „HiPerStrut“ priekinę pakabą. Ji montuojama 325 AG galios „Insignia OPC“ versijoje, kuri pasižymi geresniu valdymu ir vairavimo tikslumu.

Parengta pagal „Opel“ pranešimą spaudai

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (21)