2011-ieji – pelningų ir nuostolingų IT kompanijų akistata  (0)

Jeigu pirmąją šių metų dieną būtumėte investavę 1000 JAV dolerių į kompiuterių ir telefonų gamintojos „Apple“ akcijas, tai tai šiuo metu jūsų investuota suma būtų padidėjusi ketvirtadaliu. Tačiau bent pusę šios sumos buvo galima prarasti investavus pinigus į įvairias interneto bendroves.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Apple“ tarp technologijų įmonių buvo neabejotina investicijų pasaulio žvaigždė per 2011 metus. Bendrovė kiekvieną ketvirtį ir toliau skelbė analitikų lūkesčius pranokstančius rezultatus bei sėkmingai didino savo telefonų ir planšetinių kompiuterių pardavimo skaičius. Metų viduryje ji trumpam buvo vertingiausia JAV bendrove. Per šiuos metus jos akcijos kaina palypėjo nuo 315 iki 422 JAV dolerių.

Dar geriau sekėsi daugiausia verslo srityje dirbančiai technologijų milžinei IBM. Šios bendrovės metinis vertės prieaugis siekė daugiau kaip 28 proc., o akcijos kaina stabiliai padidėjo nuo 145 iki 194 JAV dolerių.

Prastesnį, bet teigiamą prieaugį per šiuos metus pademonstravo ir interneto milžinė „Google“ bei interneto aukcionų pradininkė „eBay“. Pirmosios akcijos kaina per metus padidėjo apie 8 proc. nuo 474 iki 640 JAV dolerių. Metų viduryje kelis kartus buvo nusiritusi į apačią, o paskutinę korekciją lėmė žinios apie JAV telekomunikacijų bendrovės „Motorola“ įsigijimą.

„eBay“ akcijų kaina per šiuos metus ūgtelėjo maždaug 11 proc. nuo 27 iki 34,5 JAV dolerio už akciją. Tiesa, šios bendrovės akcijos kaina taip pat buvo linkusi svyruoti. Kitų didelių interneto kompanijų rezultatai buvo prastesni.

Dar vienos interneto paslaugų milžinės „Yahoo“ rinkos vertė per metus sumažėjo maždaug 3 proc., jos akcijos metų pabaigoje kainavo apie 16 JAV dolerių. Kita vertus, bendrovei su prastėjančiais veiklos rezultatais, kuri metų eigoje netikėtai pakeitė savo vadovą ir nesėkmingai bandė ieškoti pirkėjo, tai yra pakankamai geras rezultatas.

Internetinės prekybos milžinei „Amazon“ sekėsi kiek geriau, nes jos vertė sumažėjo 2 proc. iki maždaug 180 JAV dolerių už akciją. Kai šį rudenį „Amazon“ pristatė savo planšetinį kompiuterį „Kindle Fire“, jos akcijų kaina buvo šoktelėjusi net iki 240 JAV dolerių. Programinės įrangos kūrėjos „Microsoft“ akcijų kaina per metus smuktelėjo maždaug 5 proc.

Naujokių nesėkmės

Tačiau šių išvardytų kelių kompanijų vertės sumažėjimas neprilygsta neigiamiems kai kurių interneto naujokių akcijų pokyčiams. Pavyzdžiui, šių metų viduryje akcijų biržoje debiutavusi muzikos transliacijos internetu paslaugas siūlanti „Pandora“ per pusmetį spėjo atpigti maždaug 50 proc. Iš karto po šios įmonės debiuto biržoje jos akcijos kaina buvo pasiekusi 20 JAV dolerių, o metų gale ją buvo galima įsigyti už 10 JAV dolerių.

Panašų nuosmukį pademonstravo ir rusiškas interneto paieškų portalas „Yandex“. Jo debiutas akcijų biržoje taip pat buvo sutiktas su didelio optimizmo banga, o vienos akcijos kaina vertinta 35 JAV doleriais. Metų pabaigoje ji vertinta maždaug 17 JAV dolerių.

Profesinių ryšių tinklo „Linkedin“ vertė, biržoje debiutavusio metų viduryje, smuktelėjo daugiau kaip 30 proc. O nuo liepos mėnesį pasiekto 109 JAV dolerių kainos piko „Linkedin“ akcija metų pabaigoje buvo verta maždaug 65 JAV dolerių. Grupinių nuolaidų portalas „Groupon“ biržoje debiutavo lapkričio mėnesį, nuo to laiko jo akcijos kaina smuktelėjo 11 proc.

Ne ką geriau sekėsi ir interneto senbuvei AOL, valdančiai įvairius naujienų portalus. Jos akcijų vertė greičiausiai atspindėjo prastėjančias žiniasklaidos verslo perspektyvas ir per metus stabiliai susitraukė maždaug 35 proc.

Prie nesėkmingus rezultatus parodžiusių interneto bendrovių prisijungė ir didžiausia kompiuterių pardavėja pasaulyje „Hewlett-Packard“. Dėl menkusių kompiuterių pardavimų ir nepavykusių bandymų įsitvirtinti naujuose rinkos segmentuose prastėję finansiniai jos rezultatai lėmė ir maždaug 38 proc. sumenkusią bendrovės vertę.

(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)