IBM tvirtai pasiryžo sukurti elektromobilių Šventąjį gralį: ypač talpius ličio-oro akumuliatorius (Video)  (7)

Vienas iš didžiausių elektromobilių trūkumų – tai ribotas nuvažiuojamo kelio atstumas. Nesunku atspėti, ką jaučia vairuotojas, kuris mato, jog gali neprivažiuoto numatyto taško, nes baterijos talpos indikatorius nuolat skelbia kelionės pabaigą. IBM nusprendė gana griežtai sudoroti šią problemą, nusprendusi sukurti bateriją, kurios talpos užtektų nuvažiuoti 800 kilometrų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pati kompanija naująjį akumuliatorių vadina ličio-oro. Jo teorinis energetinis tankis yra tūkstantį kartų didesnis nei ličio-jonų varianto, o tai leistų elektromobiliams lygiuotis į benzininį variklį turinčias transporto priemones. Supaprastintai novatoriškos baterijos veikimą galima apibūdinti taip – teigiamame elektrode vietoj metalų oksidų naudojama gryna anglis, kuri sąveikauja su aplink ją esančių oru, ir taip sukuriama elektros srovė. Be to, grynos anglies privalumas – ji lengvesnė už metalų oksidus, o tai leis sumažinti baterijų svorį.

Žinoma, neapsieita ir be problemų. Cheminių procesų nestabilumas sutrumpina baterijos gyvavimo ciklą, tad šiuo momentu dar nereikia tikėtis komercinių modelių.

Tyrinėdami elektrochemines reakcijas ličio-oro baterijose, mokslininkai aptiko, jog deguonis reaguoja ne tik su anglies elektrodu, tačiau ir su elektrai laidžiu tirpalu, kuris perneša ličio jonus tarp elektrodų. Tačiau elektrolito reakcija su deguonimi išsekina pirmąjį. Todėl IBM tyrėjams teko ieškoti alternatyvių elektrolitų, o modeliavimas vykdavo net atomų lygmenyje – tam padeda superkompiuteris Blue Gene.

Iš viso to pavyko gauti porą funkcionalių prototipų, tačiau kol kas IBM neatskleidžia panaudotų elementų ir sąsajų detalių. Tikimasi, jog visiškai funkcionalūs prototipai bus paruošti jau 2013 m., o komerciniai ličio-oro baterijų variantai automobilių gamintojus turėtų pasiekti 2020 m.

Savo ruožtu dar reikės išspręsti klausimus dėl ličio kaip brangaus ir riboto išteklio, taip pat problemas dėl ličio-oro baterijų darbo drėgnoje aplinkoje (po sąlyčio su vandeniu litis gali spontaniškai užsidegti). Vis tik IBM mokslininkai nenusimena ir šią technologiją laiko tikrai perspektyvia ir daug žadančia.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Faceit.lt
(1)
(0)
(1)

Komentarai (7)