„Apple“ darbuotojo išpažintis apie vagystes, klientų įrangos gadinimą ir kitas šunybes  (32)

„Yra toks posakis: nepykdyk žmogaus, kuris tau patiekia maistą. Taigi nepykdykite ir žmogaus, kuris taiso jūsų kompiuterį“, – sako šešerius metus vienoje „Apple“ parduotuvėje JAV dirbęs Ronaldas (vardas pakeistas – aut. past.).


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jis sutiko anonimiškai papasakoti parduotuvės užkulisius: kaip personalas vagia prekes, dalija įrenginius nemokamai, po darbo daužo „iPhone“ telefonus ir keršija nepatikusiems klientams, gadindami jų įrangą. Ronaldas matė (ir pats darė) visa tai.

Ronaldas dirbo vienoje iš daugelio JAV įsikūrusių „Apple“ parduotuvių, kuri blizga švara ir kurioje visuomet apstu naujausių technologijų milžinės įrenginių. Tačiau parduotuvės užkulisiuose dėjosi daugybė nešvarių dalykų. Vyrui nerūpi, ką apie jį pagalvos žmonės. Jis bijo tik vieno – ką „atkąsto obuolio“ valdžia jam padarytų išsiaiškinusi, ką jis ir kiti darbuotojai išdarinėjo šios bendrovės parduotuvėje.

Gizmodo.com žurnalistas daugiau nei metus bendravo su Ronaldu tiesioginio susirašinėjimo programomis ar telefonu. Jis žurnalistą taip pat supažindino su dar vienu vaikinu – pavadinkime jį Džeiku – su kuriuo kartu dirbo „Apple“ parduotuvėje „Genius“ pagalbos punkte.

Abu jie šaipydamiesi ir su panieka kalbėjo apie savo buvusią viršininkę, regiono vadovę, kuri valdė parduotuvę lyg nuosavą žaidimų aikštelę. Kiti darbuotojai buvo ne ką geresni. „Sunku suvokti, kaip čia yra, kad statistiškai įsidarbinti „Apple“ parduotuvėje yra sudėtingiau nei įstoti į prestižinį universitetą. Vis tik čia apstu pačių nemokšiškiausių žmonių“, – sako Džeikas.

Visgi jie buvo komanda. Ir kartu jie atliko įvairiausių, net labai žalingų, prekybinių nusikaltimų. Tokių, kuriuos sužinojus Timui Cookui pradėtų rūkti dūmai iš ausų.

Operacija mainais į kompiuterį

Tiek Ronaldas, tiek Džeikas apibūdino savo buvusią vadovę kaip nepakenčiamą tironę. Tačiau juk daug žmonių nekenčia savo viršininkų, tiesa? Juolab, kaip galima mėgti žmogų, kuris dalija prekes už svorio mažinimo operacijas (su nedidele personalo pagalba užglaistant šiuos sandorius)? Pašnekovų teigimu, jų viršininkė pusvelčiui pardavinėjo kompiuterius vietos chirurgui už tai, kad šis atliktų skrandžio mažinimo procedūrą.

„Ji skolino kompiuterius keliems mėnesiams be jokio mokesčio, manipuliuodama inventoriumi, naudojosi išimtimis, kai sugadindavo savo produktus, ir siūlė milžiniškas nuolaidas, kad gautų kitų žmonių palankumą“, – sako Džeikas. Neretai ji piktnaudžiavo savo padėtimi ir darbuotojų atžvilgiu: sumažindavo ar apskritai neišmokėdavo priedų darbuotojams, ir išsidalindavo pinigus su kitais vadovais.

„Nepatikėtumėt, kokie vedėjų priedai. Jie susišluodavo mūsų pinigus. Vieną dieną ji atvažiuoja senu kledaru, kitą – jau naujutėlaičiu BMW. Ir jie nieko neveikia“, – sako Ronaldas. Tačiau po kelerių metų ji buvo pričiupta ir neteko darbo.

Neriboti „iPhone“… Visgi sistemą apgaudinėjo ne tik vedėjai. Tai darė ir didelė dalis darbuotojų, kurie nejausdami gėdos eikvojo neišsenkantį įrenginių tiekimą. Nori telefono nemokamai? Sukurk fiktyvų mokėjimą. „Nė vienas mūsų neturėjo gaminio, kuris būtų ne šviežias. Mes juos pasiimdavome skirtingais būdais. Niekas jų paprastai neišsinešdavo iš parduotuvės – tiesiog mes piktnaudžiavome savo privilegijomis. Tarkim, sudaužius telefoną sukurdavome tinkamą paaiškinimą ir jį pasikeisdavome, kaip eiliniai klientai. Mes tvarkėme visus popierius, ir pakeisdavome daiktus naujais iš aptarnavimui skirtų atsargų. „Apple“ niekada netikrindavo tokių dalykų. Dabar jau tai daro“, – sakė Ronaldas. …ir jų daužymas Ką įdomaus galima nuveikti su daugybe telefonų? Tarkim, juos daužyti. Tai jie ir darė. Vakarėliuose su kitais „Apple“ darbuotojais jie prisigerdavo, išsitraukdavo savo telefonus ir mėtydavo juos ant žemės, žvengdami iš suskilinėjusių ekranų ir išvirtusių vidurių. Jiems tai buvo savotiškas žaidimas. Kiek telefonų galima išmelžti iš nenuovokios, begalinį tiekimą turinčios „Apple“? Prasidėjus prekybai pirmuoju „iPhone“, vienintelė riba atrodė darbuotojų įžūlumas. Jie net mainė telefonus į nemokamus gėrimus. Nespjauk į šulinį Kalbant apie gėrimus, „Genius“ pagalbos punkto darbuotojai neretai būdavo apgirtę darbe. O jei koks klientas kabinėjasi, jam visuomet galima atkeršyti. Tarkim, užpilti viskio ant kliento kompiuterio. Arba tarnybinėse patalpose įrengti „šaipyklą“ (kaip šventykla, tik skirta šaipymuisi) su erzinančio zirzlio kliento nuotrauka.

Iš esmės, keršto būdus ribojo tik fantazija. „Kartą panaudojau kliento kietąjį diską vietoje riedlentės, nes jis pasiskundė, kad aš smirdžiu. Arba mes tokiems šikniams tiesiog ištrindavome jų kompiuterių kietųjų diskų turinį. Jie pasirašo dokumentą, kuris mus atleidžia nuo atsakomybės už saugomus duomenis. Jei ateina dėl to skųstis, parodome, ką jie pasirašė. Mes kelis kartus jiems pakartojame, kad tai gali nutikti taisant įrenginį“, – sakė Ronaldas.

Pričiuptieji

„Apple“ valdžia nebuvo visiškai akla. Dalis nedorėlių pakliūdavo į jos akiratį. Džeikas prisiminė keturis tokius atvejus.

Vienas darbuotojas veikė su pažįstamais, kurie apsimesdavo pirkėjais. Šiems atėjus apsipirkti, jis kasos aparate išmušdavo mokėjimą, o perbraukęs kliento kortelę jį atšaukdavo. Jis vogė „iPhone“ telefonus, kompiuterius, „iPod“ grotuvus, priedus ir kt. Tokia apgavystė veikė gana ilgai, kol kažkas pastebėjo, kad darbuotojas tariamiems klientams neduodavo čekių. Vadovams pastebėjus, darbuotojas buvo atleistas ir priverstas atpirkti žalą (virš 20 tūkst. dolerių), kad išvengtų kriminalinių kaltinimų.

Kitas vogė grynuosius iš parduotuvės seifo per naktinius perskaičiavimus. Tai truko kelias savaites, bet rytais parduotuvę atidarantis vedėjas tai pastebėjo ir atleido darbuotoją.

Dar vienas „Genius“ konsultantas turėjo įmantrų planą. Jis savinosi prekes padedamas netikrų klientų. Jo draugai ateidavo į parduotuvę, o šis pakeisdavo gaminius geresniais produktais (pvz., vietoje paprasto „iPhone“ veltui atiduodamas 3G modelis). Tariamam klientui buvo atiduodamas geresnis produktas, o paprastesnis grįždavo į parduotuvės inventorių. Darbuotojo apgavystė buvo pastebėta po daugiau nei metų, per kuriuos jis sugebėjo net išvystyti savotišką verslą ir šią paslaugą siūlė internetu.

Na, o kitas kvailys tiesiog dalino produktus draugams nemokamai. Jį pastebėjo vedėjas ir išspyrė iš parduotuvės.

Tinklalapiui Gizmodo.com paviešinus šį straipsnį, su redakcija susisiekė daugiau buvusių ir esamų „Apple“ parduotuvių darbuotojų, kurie patvirtino, kad šios kompanijos parduotuvėse vyksta įvairiausi dalykai.

Aut. teisės: 15min.lt
(3)
(0)
(2)

Komentarai (32)

Susijusios žymos: