Kasos terminalai, kurie žino viską  (6)

Daugelis iš mūsų greičiausiai vis dar galvoja, kad parduotuvėse esantys kasos terminalai yra įmantrus skaičiuotuvas su stalčiumi pinigams, iš kurio parduotuvėje dirbantis kasininkas jums atiduoda tikslią grąžą atsiskaičius už prekes grynaisiais pinigais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Be abejo, šiandien kasos aparatai yra patrauklesni nei prieš kelis metus, tačiau tai vis dar yra mašina, kurios vienintelė paskirtis yra kas kelias minutes atlikti grynųjų pinigų operaciją.

Vis dėlto, tai yra netiesa. Moderniosios kompiuterinių kasos terminalų sistemos (angl. point of sale, POS) yra gerai integruoti kompiuteriai, kurie praktiškai žino visą jūsų pirkimo istoriją, kaip dažnai perkate internetu ir gali pasakyti, ką norėsite nusipirkti kitą savaitę. Jos taip pat gali komunikuoti visoje prekybos centro tiekimo grandinėje ir esant reikalui pasiekti net gamyklą.

Visa tai daro prietaisas, kurio pradžia siekia 19-ojo amžiaus pabaigą ir kuris pirmiausiai buvo skirtas paprastam čekiui išrašyti: viena kopija pardavėjui, kita – klientui.

Britanijos Nacionalinio grynųjų pinigų registro (NCR) vyriausiasis technologas Johnas Bruno naujienų portalui BBC teigė, kad POS per metus labai patobulėjo. „Pirmieji POS prietaisai buvo medinės dėžės, kurias dailidės gamindavo iš palisandrų, - pasakojo jis. – Jie buvo labai mechaniški ir gražūs technologijos kūriniai. Kai kurie iš jų buvo papuošti žalvariu, kiti – nikeliu.“

NCR yra kompanija, kuri buvo viena pirmųjų išplėtojusių ankstyvąsias POS sistemas. Šių sistemų plėtra įgavo pagreitį praėjusio amžiaus dešimtajame dešimtmetyje.

Atsiskaitymas už prekes kadaise buvo laikomas ta vieta, kur prasideda ir baigiasi parduotuvė. Parduotuvės apie savo klientus praktiškai nežinojo nieko. Parduotuvių kuponai ar specialūs pasiūlymai buvo platinami visiems, neatsižvelgiant į jų poreikius ar preferencijas.

Viską žino

Šiandien parduotuvės apie mus žino labai daug mums dar net neįžengus į jas. Pavyzdžiui, lojalumo kortelės yra tikras informacijos šaltinis parduotuvių savininkams.

Kompiuteriai gali nustatyti, ar jūs sergate ir kaip dažnai, pasakyti jūsų šeimos narių skaičių, ar auginate naminį gyvūnėlį ir netgi atspėti moters nėštumo stadiją. Pasak J. Bruno, dėl to turėtų susirūpinti privačių teisių gynėjai.

„Vartotojas gali pasirinkti dalyvauti šioje sistemoje ar ne. Jie gali pasakyti: „Sutinku atsisakyti dalies savo privatumo, kad gaučiau mano preferencijomis parengtą pasiūlymą“. Taigi, manau, kad vartotojai gerai suvokia privatumo ir informacijos subtilybes“, - sako J. Bruno.

Mažmenininkai stengiasi kaip išmanydami, kad surinktų šią vertingą informaciją ir panaudotų apsibrėždami savo veiklą. Tai itin svarbu, kai kalbama apie tiekimo grandinę, nes idealiame pasaulyje kuo greičiau prekė palieka lentyną ir už ją sumokama, ją pakeisti iš karto gaminama ir siunčiama nauja.

Prieš kelis dešimtmečius POS gamintojai buvo suinteresuoti tik mašinos, kuri atitikdavo prekybininkų interesus, gamyba. Šiandien jie turi galvoti apie prekių sandėlius bei jų gamybos vietas.

Didysis pokytis

Vienas iš didžiausių pokyčių POS technologijose yra bandymas išnaudoti mobiliųjų telefonų galimybes. „Apple“ parduotuvėse tai jau yra daroma, kiti seka iš paskos.

Niujorke esančioje „Macy‘s“ parduotuvėje paprašius norimo batų dydžio parduotuvės konsultantė vos per kelias sekundes ją gali surasti mobiliajame telefone esančiame virtualiame prekių sandėlyje.

Kai kurie mano, kad NCR ir kitų POS kompanijų vadovai baiminasi išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių pasirodymo. Tačiau jiems tai yra daug žadantis laikas.

Dabar net ir pačios įmantriausios POS sistemos turi tam tikrą planšetinio kompiuterio elementą. POS gamintojai pripažįsta, kad kur kas lengviau yra pasinaudoti žmonių turimais jutiminio ekrano įgūdžiais ir pritaikyti juos savo gaminamiems prietaisams.

Tiesą sakant vartotojo sąsaja (angl. user interface, UI) gali būti vienintelis svarbiausias veiksnys, nulemsiantis POS sistemų ateitį. Šiuo metu raides ir žodžius jau pakeitė paveiksliukai ir simboliai. Prekybininkams tai leidžia greičiau ir lengviau įdiegti naujas POS sistemas pasaulinėje prekybos tinklų grandinėje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Ekonomika.lt
Ekonomika.lt
(12)
(0)
(6)

Komentarai (6)