Lietuviai renkasi pigesnį operatorių, bet brangesnius telefonus  (2)

Lietuviai, siekdami sutaupyti, vis dar aktyviai migruoja iš vieno mobiliojo ryšio operatoriaus tinklo į kitą, tačiau telefonams išleidžia gerokai daugiau pinigų nei prieš metus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Telefonams negaili

„Akivaizdu, kad krizės ledai pajudėjo, – pavasaris ne tik gamtoje, bet ir ekonomikoje. Žmonės nesibaimina įsigyti brangesnių telefonų ir aktyviau naudojasi paslaugomis, ypač duomenų perdavimo. Tai gera žinia visiems mums, nes kylantis vartotojų pasitikėjimas rodo ir augančią ekonomiką“, – vakar žurnalistams surengtame pirmo metų ketvirčio rezultatų pristatyme sakė bendrovės „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

Šiandien 50 proc. visų „Tele2“ parduodamų telefonų yra išmanieji, o jų dalis tarp visų klientų naudojamų aparatų pasiekė 25 proc.

Pirmą praėjusių metų ketvirtį statistinis „Tele2“ klientas telefonui įsigyti skirdavo apie 200–250 litų, o šiemet ši suma išaugo iki 500 litų.

Be to, pastebima tendencija, kad mažėja klientų, kurie naudojasi išankstinio mokėjimo paslaugomis. Taip yra, nes žmonės, norėdami pigiau įsigyti išmanųjį telefoną, pereina prie mokėjimo pagal terminuotąsias sutartis.

Požiūriai skiriasi

Rinką užkariaujant išmaniesiems telefonams, didėja ir mobiliojo ryšio bendrovių pajamos iš duomenų perdavimo internetu. Tiesa, šioje srityje vis dar smarkiai atsiliekame nuo senųjų ES ir Skandinavijos šalių, o mobiliojo ryšio operatoriai gali papasakoti daugybę istorijų apie klientus, kurie įsigiję prabangius išmaniuosius telefonus, reikalauja išjungti juose internetą, nes telefoną naudoja tik skambinti ir SMS žinutėms rašyti.

Vis dėlto išmaniaisiais prietaisais ir Lietuvoje perduodama vis daugiau duomenų, ir ši tendencija tikrai nesikeis. Nepaisant to, skirtingi operatoriai nevienodai regi šio rinkos sektoriaus ateitį.

Bendrovė „Omnitel“ neseniai paskelbė prognozę, kad šiais metais pajamos iš mobiliųjų duomenų perdavimo sudarys jau ketvirtadalį bendrovės paslaugų pajamų, o iki 2017 m. pajamos iš mobiliojo interneto verslo viršys pajamas iš balso paslaugų ir SMS.

„Omnitel“ skelbia, kad jos pajamos iš duomenų perdavimo pajamas iš SMS žinučių aplenkė dar 2009 m.

„Tendencijos rodo, kad Lietuva rengiasi dideliam duomenų perdavimo paslaugų augimui. Pajamos iš mobiliųjų duomenų sudaro reikšmingą dalį “Omnitel„ pajamų krepšelyje. Verslo modelis dar nėra pasikeitęs, tačiau akivaizdu, kad pokyčiai prasidėjo, ir per keletą ateinančių metų operatoriai turės išmokti iš mobiliųjų duomenų uždirbti didžiausias savo pajamas – išmanioji įranga ir mobilieji tinklai turės būti efektyviai įdarbinti“, – sakė „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis.

Remiantis prieš metus tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktu tyrimu, šių metų pabaigoje Lietuvoje bus 1,6 mln. išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių naudotojų, taigi kas antras šalies gyventojas yra potencialus mobiliųjų duomenų vartotojas.

O „Tele2“ laikosi kur kas nuosaikesnės pozicijos dėl duomenų perdavimo augimo.

„Manau, pajamos iš duomenų perdavimo pajamas iš balso telefonijos ir SMS žinučių galėtų pasivyti per maždaug septynerius metus. Tačiau tai nebebus aktualu, nes po penkerių metų GSM ryšį pakeis LTE ryšys, o tai reiškia, kad viskas bus duomenys. Telefonu skambinsime panašiai, kaip dabar skambiname naudodami “Skype", – sakė P. Masiulis.

Mažų kainų medžioklė

Nors vartotojai paprastus telefonus vis drąsiau keičia išmaniaisiais – ir vis geresniais bei brangesniais, tačiau lojalumu vis dar nepasižymi ir aktyviai migruoja iš vieno tinklo į kitą.

Dėl numerių perkėlimo savo klientų skaičių augino tik „Tele2“. Į šios bendrovės tinklą iš kitų tinklų pirmą šių metų ketvirtį atėjo 8061 klientas, tą patį praėjusių metų laikotarpį šis skaičius siekė 8155.

„Omnitel“ pirmą metų ketvirtį neteko 6758 klientų, per tą patį laikotarpį pernai iš „Omnitel“ išėjo 8627 žmonės.

Kol kas daugiausia klientų šiemet neteko „Bitė“. Per pirmą praėjusių metų ketvirtį į šios bendrovės tinklą numerius perkėlė 64 vartotojai, o šiemet „Bitė“ jau neteko 1732 klientų.

„Nors atrodo, kad šiuo požiūriu rinka turėtų stabilizuotis, tačiau kol kas to nėra. Kol kas atrodo, kad bent artimiausiu metu vartotojų migracijos tendencija nesikeis, bet ką nors prognozuoti sunku“, – sakė P. Masiulis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
Autoriai: Lukas Miknevičius
(3)
(0)
(0)

Komentarai (2)