„Bitė“ pritaria policijos palaikomai išankstinio mokėjimo kortelių registracijai (Papildyta „Tele2“ komentaru)  (62)

Telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ teigimu, telefoninių sukčiavimo atvejų sumažėtų, jei būtų įvesta išankstinio mokėjimo kortelių pirkėjų registracija. Iniciatyvai pritaria ir policijos pareigūnai, kurie šiuos duomenis galėtų pasitelkti ir kitų nusikaltimų tyrimams. „Bitė“ vienintelė iš operatorių pasisako už tokią nusikaltimų mažinimo formą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Sukčiavimo telefonu mastai ir skambučių kiekiai netoleruojami. Norime užtikrinti žmonių saugumą ir manome, kad išankstinio mokėjimo kortelių pirkėjų registracija žymiai sumažintų tokių skambučių ir šansus rasti patiklius žmones“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.

Pasak „Bitės“ vadovo, pasitelkus dar ir kitus kovos su telefoniniais sukčiais būdus, šių nusikaltimų skaičių būtų galima sumažinti iki minimumo. Viena pagrindinių priemonių būtų aktyvesnis žmonių švietimas ir socialinė reklama. Kitos priemonės – mobiliojo ryšio blokavimas įkalinimo įstaigose bei griežtesnė daiktų, patenkančių į kalėjimus kontrolė. Didžioji dalis telefoninių sukčių yra kaliniai arba neseniai į laisvę išėję asmenys.

„Policija remia iniciatyvas, susijusias su išankstinio mokėjimo kortelių registracija. Policijos pareigūnai galėtų lengviau kaupti duomenis bei operatyviau atlikti tyrimus, kuriuose reikia nustatyti skambinančio asmens tapatybę“, – teigė Policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis.

„Bitė“ pataria kalbant telefonu niekam neišduoti ir ypač saugoti savo asmeninus duomenis – prisijungimus prie elektroninės bankininkystės, sąskaitų numerius, savo ar artimų žmonių asmens kodus. Taip pat verta apie elektroninius sukčius ir būdus, kaip nuo jų apsisaugoti, aptarti šeimoje ar su artimiausiais giminaičiais, ypač vyresniais asmenimis.

***

Pasak Andriaus Baranausko, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktoriaus Baltijos šalims, „Tele2“ operatorius yra atviras diskusijai šia tema, bet diskusiją norėtų pirmiausia grįsti sąnaudų ir naudos analize: „pasiūlymo įgyvendinimas, be abejo, kainuos, todėl sprendimas turėtų būti pasvertas. Taip pat verta pažiūrėti kitų Vakarų ir Rytų šalių, taikančius skirtingas modelius, patirtį. Registruoti reiktų ne tik naujas korteles įsigyjančius žmones, bet ir jas jau turinčius. Vien „Pildyk“ paslaugomis dabar naudojasi beveik 1,13 mln. vartotojų. Kortelių registravimas pareikalautų valstybės išlaidų, kadangi naujos tvarkos įgyvendinimui reikėtų papildomų operatorių laiko sąnaudų“, - pasakojo direktorius.

Tuo pačiu, „Tele2“ pabrėžia, kad su policija kartu dirba jau senai: „Prie telefoninių sukčių veiklos prevencijos dabar prisidedame bendradarbiaudami su Lietuvos policija ir informuodami klientus apie šį pavojų. Kartų su sąskaitomis atrinktiems „Tele2“ klientams platiname policijos rekomendacijas, kaip apsisaugoti nuo telefoninių sukčių, ir informaciją apie jų veiklos metodus. Perspėjimus gavo beveik 100 tūkst. vyresnio amžiaus bendrovės klientų.“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(10)
(0)
(0)

Komentarai (62)