Korėjiečių kultūros ydos gali tapti raktu sprendžiant aviakatastrofą San Fransiske (Video)  (3)

Tyrėjai šukuoja lėktuvo katastrofos San Fransiske vietą, tiria nuolaužas ir įrašus iš „Asiana Airlines“ lėktuvo „Boeing 777“, kuris šeštadienį itin nesėkmingai nusileido JAV oro uoste. Tyrėjų akiratyje ir neįprastas objektas – Korėjos kultūra, skelbia „NBC news“.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2013-07-11 Korėjiečių kultūros ydos gali tapti raktu sprendžiant aviakatastrofą San Fransiske (Video)  (3)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pietų Korėjos aviacijos pramonė po kelių mirtinų avarijų nuo 1980 metų sulaukia daug skeptiškų vertinimų dėl saugumo ir pilotų įgūdžių. Nepaisant pokyčių, įskaitant padidintą saugumą, Korėjos aviacijos sektorius, kaip pranešama, persmelktas nacionalinio charakterio, kuriame itin akivaizdus hierarchijos išsaugojimas.

„Korėjos kultūra turi dvi savybes – pagarbą patirčiai ir amžiui bei gana autoritarinį stilių, – sakė Masačusetso technologijų instituto profesorius Thomas Kochanas, – Sudėjus jas abi kartu gausite vienpusę komunikaciją ir mažai grįžtamosios.“

Korėjiečių kalba su viršininkais ir vyresniais asmenimis bendraujama pagarbą išreiškiančiais žodžiais, sakiniai dėliojant nuolankius žodžius tampa daug ilgesni, pavyzdžiui: „Gerbiamas kapitone, leiskite man į jus kreiptis.“ Esą įvertinant, kad toks bendravimas egzistuoja ir pilotų kabinoje, kur sekundės sprendimų priėmimui yra labai svarbios, įtakos turi ir komunikacija bei kultūra.

Šio skrydžio, kuris vyko iš Seulo į JAV, detalių tyrimas vis dar ankstyvoje stadijoje. Prireiks mėnesių, kol Nacionalinė transporto saugos valdyba galės pasakyti, kas iš tiesų nutiko pilotų kabinoje ir kas, kam ir ką pasakė.

Kol detalės bus išnarpliotos, Korėjos kultūra ir praktinių mokymų ypatumai tiriami toliau.

Iš viso lėktuvu kartu su įgula šeštadienį skrido 307 žmonės. Nesėkmingo lėktuvo nusileidimo metu žuvo dvi kinės paauglės, 180 keleivių buvo sužalota.

Pasak liudininkų, „laineris leidosi labai keistai“. Kaip pranešė „ABC News“, leidimosi manevro metu lėktuvo „priekis buvo pernelyg užverstas aukštyn“. „Besileidžiančio lėktuvo nosis buvo aukščiau nei įprastai, tada aš pagalvojau, kad tai labai labai keista. Lėktuvas priartėjo prie žemės ir iš karto trenkėsi į ją uodega“, – pasakojo liudininkas.

Kitas iš lėktuvo keleivių, Benjaminas Levy, laikraščiui „Los Angeles Times“ papasakojo, kad lėktuvas leisdamasis pernelyg greitai priartėjo prie vandenyno, kurio pakrantėje įrengtas oro uostas, paviršiaus.

„Nuo vandens mus skyrė vos 3–5 metrai. Pilotas mėgino ištaisyti situaciją, padidino variklių galią, tačiau jau buvo vėlu. Lėktuvas uodega kabino nusileidimo taką, ir atšoko. Mes du kartus trenkėmės į žemę, prasidėjo gaisras“, – sakė B.Levy.

Liudininkai taip pat pasakoja, kad lėktuvo važiuoklė užsikabino už pylimo, esančio nusileidimo tako pradžioje. Po to laineris krito ant pilvo, o jo uodega atitrūko.

„Asiana Airlines“ generalinis direktorius Yoon Young-doo antradienį pranešė, kad planuojama dar labiau pagerinti pilotų parengimą. Jo teigimu, pilotas ir antrasis pilotas buvo patyrę specialistai. „Šie du pilotai turi pakankamai kvalifikacijos, į San Fransiską kartu skrido 33 kartus, 29 kartus atskirai“, – sakė jis.

Kaip buvo skelbta, pilotas Lee-Gang-gukas tokio tipo orlaivį („Boeing 777“ ) San Fransisko oro uoste tupdė pirmą kartą. Kartu skridęs 49-erių Lee-Jung-minas turėjo daugiau patirties.

„Tai buvo pirmasis Lee-Gang-guko skrydis lėktuvu į oro uostą... Jis dar mokėsi. Net ir veteranai mokosi (skristi naujais lėktuvais)“, – pirmadienį teigė „Asiana Airlines“ atstovas.

Lėktuvas skrido gerokai per mažu greičiu, įgula bandė atšaukti nusileidimą likus vos kelioms akimirkoms iki momento, kai važiuoklė užkabino atitvarą nuo jūros nusileidimo tako pradžioje ir atsitrenkė į žemę. Naujienų tarnyba BBC pranešė, kad pilotai paskutinę akimirką bandė nutraukti tūpimo manevrą, jiems buvo nurodyta dar nesileisti. Tokie nurodymai gauti likus vos pusantros sekundės iki avarijos.

„Jis turėjo daug patirties ir anksčiau yra skridęs į San Fransiską skirtingais lėktuvais, įskaitant „Boeing 747”, jam padėjo kitas pilotas, kuris su „Boeing 777” turi daugiau patirties”, – sakė oro bendrovės atstovas.

Pilotas „Asiana Airlines“ bendrovėje pradėjo dirbti 1994 metais, turėjo 9 793 valandas skraidymo patirties, tačiau „Boeing 777” buvo praskraidęs tik 43 valandas. Antrasis pilotas Lee Jeong-minas, kuris su „Boeing 777” turėjo daugiau skraidymo patirties (3 220 valandų) ir iš viso ore buvo praleidęs 12 387 valandas, padėjo Lee-Gang-gukui lėktuvo nusileidimo metu.

Nacionalinės transporto saugos valdybos pirmininkė Debora Hersman sekmadienį teigė, kad kol kas sunku pasakyti, ar aviakatastrofą nulėmė piloto klaida, ar mechaninis gedimas. Remdamasi kabinos pokalbių duomenimis ir skrydžio duomenų įrašais, ji teigė, kad padidinti greitį bandyta likus porai sekundžių iki nelaimės. Pilotas paprašė apsukti dar vieną ratą, o ne nusileisti. Anot D.Hersman, tikslūs lėktuvo greičio duomenys dar bus įvertinti remiantis radaru ir oro eismo informacija.

„Mes nekalbame apie kelių mazgų greitį. Kalbame apie ženklų greičio skirtumą, kuris toli gražu nesiekė nei 137 mazgų (254 km/val.)“, – sakė ji.

Anot jos, jokių akivaizdžių problemų skrydžio metu nebuvo kilę, išskyrus paskutines septynias sekundes, kai įgula bandė padidinti lėktuvo greitį, o šis įprastai nesureagavo.

Tyrėjai jau pradėjo „Asiana Airlines“ lėktuvo įgulos apklausą.

Senas posakis teigia: „Skraidink, valdyk ir bendrauk“ („Aviate, navigate, communicate“).

„Komandoje puikus bendravimas tarp žmonių yra labai svarbus, ypač didelės rizikos aplinkoje“, – sako profesorius T.Kochanas.

Šeštadienį įvykusi avarija jau trečioji mirtina „Asiana Airline“ nelaimė nuo 1988 metų. Surinkus ankstesnių tragedijų duomenis paaiškėjo, kad vyrauja tam tikros tendencijos. „Iš kur tai kyla – tai lemia Pietų Korėjos karinė kultūra, kurioje pilotai buvo ugdomi, – sako ekspertas Johnas S.Parkas.

Jaunuoliai Pietų Korėjoje privalomai atlieka karinę tarnybą, kai kurie oro pajėgų veteranai perėjo į civilinę aviaciją. Tačiau toks perėjimas reiškia, kad kartu jie atsinešė ir „karinį bagažą“.

Autoritarinė hierarchija Korėjoje atsispindi daugelyje pramonės šakų, įskaitant aviaciją, kur žemesnieji pilotai nėra skatinami vyresniųjų kolegų. Karinis rengimas visuomet verčia prisiminti savo vietą organizacijos struktūroje.

Nors darbovietės modernėja, daugelis Korėjos kompanijų vis dar skatina ir apdovanoja patyrusiuosius – už nuopelnus ir pasiekimus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(6)
(0)
(0)

Komentarai (3)