Per Kalėdas Lenkijoje pradės kursuoti greitieji traukiniai (1)
Praėjusią savaitę testams į Lenkiją atvežtas pirmasis Lenkijos valstybinių geležinkelių bendrovės „PKP Intercity“ įsigytas greitasis traukinys „Pendolino“. „PKP Intercity“ užsakė 20 tokių sąstatų, kurių bendra kaina 400 mln. eurų. Investicija kartu su traukinių aptarnavimo bazės įrengimu kainuos 665 mln. eurų. Ketvirtadalį investicijos finansuos ES.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tie traukiniai – tai mūsų pasididžiavimas ir pokyčių Lenkijos geležinkeliuose simbolis“, – pristatydamas investiciją prieš keletą mėnesių kalbėjo Lenkijos transporto ir infrastruktūros ministras Slavomiras Novakas, pažadėjęs, kad naujieji traukiniai pradės kursuoti kitais metais, per Kalėdas, tarp Gdansko Varšuvos ir Krokuvos.
Deja, dar daug vandens nutekės kol „Pendolino“, kurio techninės galimybės leidžia išvystyti daugiau kaip 250 km/val. greitį, galės Lenkiją pasiekti 200 km/val. Išskyrus kelias keliasdešimties kilometrų centrinės magistralės atkarpas, šalyje kol kas nėra bėgių, kur „Pendolino“ galėtų taip įsibėgėti. Lenkijos įstatymai kol kas draudžia traukinių eismą didesniu nei 160 km/val. greičiu.
Na, bet kuriant greitųjų traukinių linijas nuo kažko pradėti reikia. Tad Lenkija pradės nuo pačių traukinių, vėliau turbūt laikas ateis ir bėgiams.
Nijolė Drūto, LRT radijo laida „Ryto garsai“