Naujoji sankaba nebeleis varikliui užgesti (53)
Ne paslaptis, kad nemažai pradedančiųjų vairuotojų baiminasi automobilių su mechanine pavarų dėže - jiems problemų kyla ir pajudant iš vietos, ir važiuojant į įkalnę, ir panašiose situacijose. Atrodytų, išeitimi galėtų būti "automatas", tačiau jis irgi turi savų trūkumų. Sprendimą siūlo kompanija "Bosch" - jos inžinieriai sukūrė elektroninį sankabos reguliavimo mechanizmą, pavadintą "eClutch".
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jis skirtas judėti mažu greičiu nenaudojant sankabos pedalo, o variklis neišmynus pedalo negęsta.
Ši įranga faktiškai neturi mechaninio ryšio tarp pedalo ir paties sankabos mechanizmo. Už diskų judėjimą atsakinga yra elektronika, gaunanti signalą iš pedalo. Ir jeigu elektronika nusprendžia, kad variklis gali užgesti, valdikliai ima kontroliuoti sankabą itin "minkštai" ir jautriai bei patys parenka reikiamą sujungimo laipsnį.
Tad "eClutch" leis važiuojant nedideliais greičiais, pavyzdžiui, transporto kamščiuose, mechaninę pavarų dėžę naudoti taip pat, kaip ir automatinę - pajudėti iš vietos ir sustoti nenaudojant sankabos, o tik akceleratoriaus ir stabdžių pedalus.
Taip pat be jos įjungiama ir pirmoji pavara, o štai perjungiant kitas jau reikia spausti sankabos pedalą, o elektronika nebesugebės pavaros parinkti automatiškai.
Tiesa, kol kas neaišku, kada "eClutch" bus pradėtas naudoti serijiniuose automobiliuose. Beje, yra manančiųjų, kad tokia naujovė sugrąžins mechaninių pavarų dėžių populiarumą, kuris po truputį, netgi Europoje, pereina "automatų" pusėn.
Ši įranga faktiškai neturi mechaninio ryšio tarp pedalo ir paties sankabos mechanizmo. Už diskų judėjimą atsakinga yra elektronika, gaunanti signalą iš pedalo. Ir jeigu elektronika nusprendžia, kad variklis gali užgesti, valdikliai ima kontroliuoti sankabą itin "minkštai" ir jautriai bei patys parenka reikiamą sujungimo laipsnį.
Tad "eClutch" leis važiuojant nedideliais greičiais, pavyzdžiui, transporto kamščiuose, mechaninę pavarų dėžę naudoti taip pat, kaip ir automatinę - pajudėti iš vietos ir sustoti nenaudojant sankabos, o tik akceleratoriaus ir stabdžių pedalus.
Taip pat be jos įjungiama ir pirmoji pavara, o štai perjungiant kitas jau reikia spausti sankabos pedalą, o elektronika nebesugebės pavaros parinkti automatiškai.
Tiesa, kol kas neaišku, kada "eClutch" bus pradėtas naudoti serijiniuose automobiliuose. Beje, yra manančiųjų, kad tokia naujovė sugrąžins mechaninių pavarų dėžių populiarumą, kuris po truputį, netgi Europoje, pereina "automatų" pusėn.
(15)
(0)
(1)