Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
immortallt 2014-05-13 14:07
Pats prisiveri košės, pats ir sprendi, o ne per pėsčiuosius skini, kad išvengti smūgio į medį.
W3rtas 2014-05-13 14:34
Svarstyti jie gali kiek nori, bet jau dabar įsivaizduoju skelbimo antraštę:
Pigiai ir greitai patch'inu automobilius....
kukulis 2014-05-13 14:45
Galima tik paspeliot, kaip tokiu atveju turetu elgtis DI, bet faktas, kad elgsenos reglamentavimui privales buti paruosta ir istatymine baze, kuri, garantuojuu, numatys griezta baudziamaja atsakomybe uz bet koki neteiseta 'patchinima'.
O seip, tai situacijos, kuriose butu reali gresme buti suzeistam, ar zuti, mano manymu, bus retesnes, nei kad sendien aviakatastrofos. Autonominis automobilis visada laikysis saugaus greicio, plius visos galimybes nevaziuoti maximaliu leistinu greiciu, jei automobilio technine bukle to neleidzia.
Net ir sendien, dauguma autoivykiu, ypac su skaudziomis pasekmemis, ivyksta del vairuotojo neteisingu sprendimu, tad eliminavus si faktoriu, automobilio saugumas stipriai padides.
waparty 2014-05-13 15:02
Na aš geriau pats žūčiau, jei tai mano kaltė, nei kokią moterį su vaiku užmuščiau... Jei visi automobiliai bus autonominiai, tai nebus įvykių jokių išvis... Bet kol bent 70-80% automobilių tokie nebus, tokio daikto tikrai nevairuosiu...
evaldosia 2014-05-13 16:13
kai auto smegenų daug,jau gali valdyti ir raketinio stabdymo ar parašiuto išskleidimo sistemas.stabdymo kelias tikrai sumažėtu,bet padidėtu auto svoris ir kaina.saugumo tobulinimui ribų nėra,bet ar tai apsimoka?
sabotan 2014-05-13 17:01
Jai 100 procentu butu tokiu automobiliu tokiu dalyku nelabai ir butu nes faktiskai patys automobilei galetu viens su kitu bendraut.
Arthuras 2014-05-13 17:22
Visi tik ir kalba, kokie jau autonominiai automobiliai protingi, viską gebantys ir tiesiog... Kaip ten skelbimuose sako - sėdi ir važiuoji. Bet ar tikrai? Diskutuojama apie tokius dalykus, kaip pasirinkimą ką užmušt, kai dar jo net keliuose nėra. Jau nebekalbant, tarkim, apie jo naudojimą Lietuvos keliuose.
Shinigami 2014-05-13 17:26
Bet iš kur bus gatvėse 70-80 proc. tokių automobilių jei 70-80 proc. vairuotojų mastys kaip tu?
Dešinėje pusėje skardžių nelabai yra. Arba takių nuo kurių galėtum užsimušti. O jei važiuosi tokių greičių, kad ir nuo mažo pakelės griovio užsimuši. Vadinasi nėra jokio skirtumo kur autopilotas suks. Nes vis tiek užsimuši. Tik, tiek, kad sukdamas į kairę dar papildomai užmuši daugiau žmonių.
O šiaip, tokios sistemos paskirtis ir yra tą, kad kuo mažiau sumažinti pavojų. Kad butu kuo mažiau sužeidimų ir mirčių. Todėl jei mirtys yra ne išvengiama, tokios sistemos užduotis yra jas sumažinti iki minimumo. O ne rinktis ką ir kada užmušti.
O jei priešingoje pusėje važiuoja pilnas autobusas vaikų? Tai kas už tai, kad vairuotojas suktu į kairę ir save išgelbėtu, bet žūtų visi kas važiavo autobusu? Ir ar yra skirtumas kas suks į kaire? Žmogus ar kompiuteris?
Sigitas.lk 2014-05-13 17:30
Va butent, jeigu automobiliai bendraus vieni su kitais, tai jeigu sprogs padanga, ir reikes lekti i priespriesine juosta, tai ten jau bus seniausiai stabdantis automobilis. Taip pat ivertinus oro pagalves, konstrukciju ipatumus, tikrai geriau nei lekti nuo skardzio ir garantuotai zuti.
immortallt 2014-05-13 17:31
Su automatinėm sistemom bus taip, padarys, kad nuo 20xx metų visi nauji automobiliai privalės turėti tokias sistemas ir nuo 20xx+7 metai absoliučiai visi automobiliai už miesto ribų privalėtų turėti tokias sistemas ar kažkas pan.
O šiaip autonominiai automobiliai avarijas turėtų paversti egzotika, tik aplinkiniai faktoriai kaip durni pėstieji, žvėrys ar pan gali spėti sukliudyti, bet iš esmės dideliu atstumu, su infrared kameromis net iš miško parbėgančias stirnas matys, kai žmogus neturi šansų pamatyti, net žiūrint tiesiai į vietą, kur stirna yra, jei ji neapšviesta.
007 2014-05-13 17:39
O jeigu tai mašinai reikia sugalvoti ar pėstieji šoks, ar pamatys, ar bėgs, o gal vienas į dešinę, kitas į kairę. Gal pėstieji narkomanai sergantys Aids, o gal vaikai, gal jie savižudžiai lendantys po ratais ir t.t. Tai kuo čia dėtas vairuotojas? Kam jį užmušti? Jau tada geriau maksimaliai sumažinti žalą tiek keleiviams kitoje transporto priemonėje ar pėstiesiems, tiek vairuotojui. (Pvz, kažkada buvo straipsnis apie oro pagalves išorinėje mašinos dalyje). Nors aš abejoju ar yra jau tiek daug epizodų, kuriuose mašina skanuodama aplinką padarys panašių klaidų kokias daro žmogus, kalbant apie budrumą, dėmesio sutelkimą, reakciją, matymo lauką. Jeigu mašina važiuoja pagal taisykles tam tikru greičiu, argi vairuotojas kaltas atsitikus nelaimei? Šiuo atveju tik kažkas kitas gali sukelti eismo įvykį, ir už jį būti atsakingas. O automobilio sistema, gali bandyti maksimaliai apsaugoti visus, vietoj to, kad kažam sudaryti mažesnes išgyvenimo sąlygas.
Arthuras 2014-05-13 17:43
Pamirštat, jog ta sistema - viso labo eilinė informacinė sistema. Stebuklingų sistemų - kurios veiktų be klaidų, elektronikos, kuri veiktų be klaidų ir negestų - deja deja, bet nėra.
Amerikiečių naikintuvas F-35 irgi jau turėjo skraidyt, ar bent būt gerokai pasistūmėjęs į priekį - tačiau dėl informacinių sistemų klaidų tame lėktuve, taip nėra. Sukišta į jį bus 1,1 trilijono dolerių. Ir rezultate neaišku, ar jis bus toks tobulas, kaip visi įsivaizdavo. Ir pagrindinis "stabdis" buvo įvardintas - programerių klaidos.
Todėl:
Greičiausiai taip nebus, nebent dar po kelių dešimtmečių autonominių automobilių naudojimo. Jei paimtumėme Europos valstybes, kuriose yra mažiausiai žūčių keliuose - vargu ar tie automobiliai tą skaičių dar labiau sumažintų. Nes kol kas tų automobilių galimybės yra tik kalbos.
immortallt 2014-05-13 19:40
Arthuras, yra dar kur stipriai kur mažinti ne tik aukų skaičių, bet ir didinti gatvių pralaidumą.
Technologija dar net nėra prieinama paprastiems žmonėms, o tuo metu atstumo palaikymo sistema jau veikia ir diegiama į brangesnius automobilius. Kiek laiko prireiks, kad autopilotams pasiekus savo kritinį tašką, technologija išplis labai sparčiai tarp naujų automobilių.
Autopilotas priims geriausią sprendimą, pagal tuo metu turimą informaciją, kuri detalesnė, nei žmogus gali surinkti ir sprendimą priims greičiau, nei žmogaus reakcija.
CiukCia 2014-05-13 20:02
Siaip tai per pirmas pamokas kala i galva, kad sukti i kaire negalima. Didesnis sansas , kad tarp dvieju medziu praleksi nei, kad su priespriesais atvaziuojanciu automobiliu prasilenksi.
HDi 2014-05-13 20:13
Tam tikro pobūdžio "autopilotai" jau dabar diegiami į automobilius, bet jos vadinamos pagalbinėmis sistemomis. Automatinė greičio palaikymo sistema tik lašas jūroj šiuolaikinėj automobilių industrijoj. Komerciškai jau siūlomos ir parkavimo sistemos, kai automobilis pats įsiparkuoja (neteko bandyt šios sistemos, bet teko girdėti, kad gazą ir stabdį vis dar pats valdai, tik vairas pats sukiojas, pataisykit), jau daugelis automobilių turi galimybę užsisakyti avarinio stabdymo sistemas jei mato kad pats nestabdai ir atsitrenksi, kurios manau su laiku taps privalomos, kiek teko žiūrėti testus, kolkas neapsaugo jos 100% nuo smūgio, bet pasėkmes stipriai sumažina, Volvos net gali pastebėt ar žmogaus nepartrenksi, ir sustabdyt mašiną, prabangiose mašinose jau įmanoma užsakyti ir aktyvią juostos kontrolą (Active lane control) kurią įjungtus, mašina neišvažiuos iš juostos savo, o sukombinavus su aktyvia greičio palaikymo sistema toks automobilis net nuvežtų tamstą nuo Vilniaus iki Klaipėdos be vairuotojo įsikišimo, idealiomis sąlygomis be kelio darbų, jau net yra galinio smūgio perspėjimo sistemos, taip pat Infiniti Q50 buvo pirmas automobilis kuriame yra galimybė rinktis vairo mechanizmą be tiesioginės jungties su ratais, t.y. drive by wire, kas leidžia reguliuoti vairo jautrumą, reakciją ir panašius dalykus, taip pat per vairą nebesijaučia kelio nelygumų, o sankaba tiesioginę jungtį su ratais įjungia tik avariniu atveju, ar užgesinus variklį. Ir visi šiti mano minėti dalykai įmanomi jau dabar, tad tik laiko klausimas kol šitos pavienės sistemos bus apjungtos į vieną savarankišką automobilį.
Arthuras 2014-05-13 21:06
Tame ir bėda, kad visos tos technologijos yra viso labo keletas daviklių matuojančių atstumą ir primityvios (sąlyginai) skaičiavimo sistemos. Algoritmai labai konkretūs, nesudėtingi. Automobilis, kuris sugebėtų nuvežti iš taško A į tašką B bet kokiomis sąlygomis (jei tai gali padaryti žmogus su tuo pačiu automobiliu, be abejo) - visai kas kita.
Karak 2014-05-13 21:20
Man kažkaip pirmiausia galvojant apie autonominius automobilius ir jų keitimąsi informaciją kyla klausimas ar dabar bent teoriškai išneša tinklo greitis tokių informacijos srautų. Ką jau kalbėt apie tos informacijos apdorojimo algoritmą.
lape 2014-05-13 21:28
Galima automobilio programos interfeise įdėti chekboxa, ką pasirinkti kritinių atveju -
a. užmušti aplinkinius,
b. užsimušti pačiam.
punktyras 2014-05-13 21:56
, esamus sprendimus lenkiančius tūkstančius kartų.
punktyras 2014-05-13 21:58
Esu tikras, tai padės nuspręsti draudimo kompanijos
Neįvedi draudimo poliso numerio – tokio pasirinkimo neturi. Brangesnis draudimo polisas garantuoja geresnę vietą galimų aukų sąraše – apsidraudi gyvybę milijonu ir tikiesi, kad nesusidursi su apsidraudusiu porai milijonų ...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jei jūsų autonominis automobilis nuspręs vietoj 2 kitų eismo dalyvių užmušti… jus vieną?