Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
rwc 2014-05-14 01:49
Dėl "korekcijos" sutinku. Bėda, kad automobiliai vis labiau priklausomi nuo GPS'ų, [...] ir kitokios šmelektronikos. Sutikim, kad jie patys nemato kelio taip, kaip patyręs vairuotojas.
Dėl to ir sakau, atvėskit. Techniškai gal ir įmanoma, kad mašiniukas jus pristatytų nuo myžbario iki lovos, bet nesitikėkite tokį artimiausius kelis dešimtmečius nusipirkti salone.
Istorija kartojasi. Kiek fantastinių filmų prisukta apie videofonus, o kas dabar šneka su vaizdu? Seni geri SMS arba WhatsApp geriausiu atveju. Taip ir mašinos nevažinės pačios, vairuotojui miegant.
P.S., didžiausia autopilotų bėda - kad jie užsispiria ir nesileidžia išjungiami ;]
immortallt 2014-05-14 02:18
Sorry, bet jei taip, tai totali nesąmonė.
kestutisz 2014-05-14 08:57
Su tokiom funkcijom autopilotas kaip tik būtų avarijų generatorius - vairuotoją labiausiai vargina nieko nedarymas, pvz autostradoje. Mieste manevruodamas neužmigsi, o po poros valandų nieko neveikimo greitkelyje vistiek nesureaguosi į jokią netikėtą kliūtį.
langas 2014-05-14 09:10
Šiaip ši diskusija truputi prasilenkia su dabartine situacija: taip yra autonominės sistemos kaip googles ar volvo ar pusiau padedančios ir t.t. tačiau visi pamirštate vieną dalyką - tai nebus dirbtinis intelektas. Ta sistema (kol nebus sukurtas pilnas dirbtinis intelektas) niekada nevertins kas eina kur eina dėl ko eina ar kiek mašinoje žmonių sėdi ir t.t. Ji matys kliūtį A, kliūtį B ir matys jų dydžius, judėjimo atstumą ir galbūt galės klasifikuoti kaip medis, mašina ir t.t. tai leis parinkti optimaliausią kelią su mažiausiai žalos. Bet ji tikrai nevertins, kad va ten gal sėdi 5 žmonės o į medį atsitrenkus tu mirsi ir t.t. Tiesiog net ir 50 metų į priekį dar nebus įmanomą šito visko įvertinti. Plius kitos sąlygos kaip visi mini - kelio danga bortelio kokybė ir t.t. Čia ne traukinys kur važiuoja tik į priekį ir tik atgal todėl per daug svajojama.
Vat kai sukurs kažkokį dirbtinį intelektą (kuris mano manymu bus sukurtas daug vėliau nei autonominiai automobiliai riedės mūsų gatvėse) tada galima ir bus spręsti tokias dilemas - kam gyventi, o kam mirti kaip tam filme su wilu smitu apie robotus kur robotas nusprendė, kad jis yra vertingesnis negu vaikas pagal visokias statistikas
mnv 2014-05-14 13:37
Bus taip, kad autopilotas pagal veidus DB (pvz is facebook) istrauks kokie ten praeiviai, taip pat zinos kas esi tu, padarys greita searcha apie tai kuo uzsiemi, ka veiki, kokia seimynine padetis, nustatys koeficienta kas svarbesnis isgyvenimui, ta ir paliks gyva
rwc 2014-05-14 14:28
Tai kad berods kiekvienas tą ir bando pasakyti. Visi tie autopilotai bus naudingiausi fyfoms, kad vairavimas netrukdytų dažytis.
Fūristo ir taksisto profesijos niekur nedings. Galima prisiminti nesenas istorijas su automatinėm greičių dėžėm arba GPS'ais. Kaip "asai" tyčiojosi, kad neminkant sankabos anoks vairavimas. Dabar patys mechaniką kilometru apeina, o be Algio Greitai namų nerastų - ir ką, apsivertė pasaulis?
Arthuras 2014-05-14 17:13
Kaip dominavo mechaninės greičių dėžės, taip dominuoja. Ir tikrai ne dėl nepagrįsto įpročio... Nors kai kuriems atrodo, jog automatinė yra stebuklas be jokių trūkumų. Taip ir dabar kai kuriems atrodo, jog autonominis automobilis bus tobulas. Deja deja.
immortallt 2014-05-14 17:20
Automatinių nesirenka, nes dėžės brangesnės, o brangesnės jos Europoje, nes mažiau kas jas renkasi. JAV mechaninė pavarų dėžė atsieis labai brangiai. Kuro sąnaudos normaliai veikiančios automatinės pavarų dėžės niekingai mažai didesnės, komfortas nepalyginamas. Tėvas mano ir spyriojosi, iki kol pabandė. Pirko naują automobilį, net nebuvo abejonių, kokių pavarų dėžę imti. Tad užsispyrę su mechaninėm vairuoja 2 tipų žmonės - ožiai ir tie, kurie labai taupo.
Negana to, populiarėjant elektra varomiems automobiliams pavarų išvis neliks, nes ten jų tiesiog nėra, tik pirmyn ir atgal. O būtent šitie autopilotai išstums taksistus labai greitai, nes kainuos pigiau ir veiks kiaurą parą. Fūrų neleis ilgą laiką vairuoti, nes dažnai gabena pavojingus krovinius, dažniau atsitinka nelaimės keliuose, bet sistemos, kurios labiau apribos ką fūristas gali daryti, o ką ne - plis, kad nesugalvotų ant 50km/h sankryžoje suktis, laikytųsi saugaus atstumo ir pan.
rwc 2014-05-14 17:35
Dėl automatinių pavarų, matau tik pusantro trūkumo. Nusėdus akumui neužvilksi. Ir neuždraginsi prie šviesoforo.
Visa kita - tik išsidirbinėjimai. "Vairuoju 50 metų, o tu, piemenie, slidžioje įkalnėje dešimtkart užgestum mindamas sankabą."
Tas pats su autopilotais. Bijau, kad kokiam serpantine nesuvaldysiu - tai autopilotas ar ne, paprašysiu tobulai vairuojančio draugo. Anokia gėda, jei kitąsyk jis prašys WiFi pajungt.
Arthuras 2014-05-14 18:04
Eh, ir vėl tas pats per tą patį - kiekvieną kart reikia aiškint TUOS PAČIUS mechaninės privalumus ir automatinės dėžės trūkumus...
Taip tik informatikams atrodo.
Automatinės pavarų dėžės trūkumai:
1. Perkant naują automobilį - jis gerokai brangesnis.
2. Kuro sąnaudos eilinio automato - didesnės.
3. Negalima vilkt.
4. Negalima užkurt velkant.
5. Važiuojant purvynais, pusnimis ir pan. - gerokai prasčiau, nei su mechanine. Iš pusnies išlinguot jau sunkiai pavyks...
6. Remonto kainos - gerokai didesnės.
7. Patikimumas - mažesnis.
8. Eksploatuojant reikia skirti daugiau priežiūros, laiku keisti tepalus ir t.t.
9. Kol automatinė dėžė neskaitys mano minčių, kada aš noriu žemesnės pavaros, tol ji nebus tokia pat lanksti, kaip mechaninė.
10. Vėlavimas startuojant, pradedant važiuot.
11. Nedideliam, negalingam automobiliui automatinė pavarų dėžė išvis košmaras. Jau ir taip buką automobilį dar labiau užbukiną buka pavarų dėžė.
12. Pavarų dėžė gali sugalvoti jungti pavaras tada, kai to tikrai nereikia - važiuojant slidžiu posūkiu ar panašiai. Aišku, tikriausiai išgelbės saugumo sistemos.
Privalumai: komfortas važiuojant mieste. Daugiau nėra.
Kaip visi komerciniai, nedideli, negalingi, neprabangūs automobiliai važiavo su mechaninėm, taip ir važiuos, kol jų nepakeis elektromobiliai.
immortallt 2014-05-14 18:26
1) Lietuvoje naują automobilį perka vienetai, o jei perki naują automobilį ir ne bazinės komplektacijos, tai automatas jau būna įtraukta.
2) Kuro sąnaudos naujuose automobiliuose didesnės iki 0,5l, tai geriau padangas pripūsk dažniau iki reikiamo slėgio - tas pats efektas.
3) Naujas/apynaujis automobilis - vilkti nereikia.
4) Naujas/apynaujis automobilis tokių problemų neturi
5) Jei nemoki vairuoti, tai blogam šokėjui ir automatas trukdo, yra toks dalykas, kaip steptronik - jokių problemų.
6) Du automobiliai šeimoje buvo, vienam 12 metų - jokių bėdų, kitam, pernai parduotam dabar būtų 15 metų, jokių problemų su pavarų dėže. Naujas aišku jokių problemų neturi. Kita istorija su mechanine pavara Mercedes Transporter, 7 metai, pavarų dėžė jau keista.
7) Dubliuoji.
8) Vajezau kokia problema
9) Pavarų dėžė veikia optimaliai daugmaž, pagal vidutinį vairuotoją. Naujuose brangesniuose automobiliuose pavarų dėžė išmoksta vairuotojo įpročius ir adaptuojasi, taigi pavėlavai.
10) Pats tu vėluoji
11) Tik jau nereikia skiesti, nebent tu su tuo automobiliu droži po to 3-4k apsukų ištisai, jokio skirtumo nebus.
12) Teoriškai, įmanoma, praktiškai pavarą atgausi daug greičiau, nei pats spėtum įjungti.
Mažiau dėmesio skirti pavarom, daugiau dėmesio lieka keliui.
Mechaninių naujų automobilių kaina mažesnė Europoje tik dėl to, kad baziniai modeliai gaminami su mechaninėm, jei automatai būtų populiaresni, tai automatai būtų pigesni, nes gamybinės linijos būtų pritaikytos būtent automatinėms.
Šiandien kaip tik trumpas reportažas per žinias apie tai buvo
Arthuras 2014-05-14 19:40
Pigesnės tiesiog negali būt. Be abejo, jei visi pirktų tik automatines, kažkiek atpigtų. Ir Amerikoje jos yra brangesnės. Galbūt ne tiek, kiek čia, tačiau brangesnės.
mental1ty 2014-05-14 20:32
Automatinės pavarų dėžės trūkumai:
1. Perkant naują automobilį - jis gerokai brangesnis.
Šiek tiek didesnę kainą atperka komfortas
2. Kuro sąnaudos eilinio automato - didesnės.
Galima ginčytis. Važiuojant panašiai ir sąnaudos bus panašios. Mechanine dėže galima sutaupyti nebent važiuojant ekonominiu pensininko režimu (būtent tokio režimo sąnaudas pateikia gamintojai).
3. Negalima vilkt.
Galima.
4. Negalima užkurt velkant.
Pirmas tikras trūkumas, bet šiais laikais retai pasitaikantis.
5. Važiuojant purvynais, pusnimis ir pan. - gerokai prasčiau, nei su mechanine. Iš pusnies išlinguot jau sunkiai pavyks...
Antras tikras trūkumas, netgi sakyčiau - didžiausias. Ir net ne gerokai prasčiau, o visai chana su automatu..
6. Remonto kainos - gerokai didesnės.
Nepasakyčiau, jei jau reikia remontuot tai ir mechaninės nepigiai taisomos
7. Patikimumas - mažesnis.
Nežymiai, bet tikrai mažiau patikimos
8. Eksploatuojant reikia skirti daugiau priežiūros, laiku keisti tepalus ir t.t.
Absoliuti dauguma automatinių, kaip ir mechaninių dėžių yra neaptarnaujamos ir nereikalaujančios jokios papildomos priežiūros.
9. Kol automatinė dėžė neskaitys mano minčių, kada aš noriu žemesnės pavaros, tol ji nebus tokia pat lanksti, kaip mechaninė.
Tai kad jau kokius 10 metų beveik idealiai skaito.
10. Vėlavimas startuojant, pradedant važiuot.
Nebent su mažalitražiais silpnais varikliais.
11. Nedideliam, negalingam automobiliui automatinė pavarų dėžė išvis košmaras. Jau ir taip buką automobilį dar labiau užbukiną buka pavarų dėžė.
Didžiąja dalimi pritariu.
12. Pavarų dėžė gali sugalvoti jungti pavaras tada, kai to tikrai nereikia - važiuojant slidžiu posūkiu ar panašiai. Aišku, tikriausiai išgelbės saugumo sistemos.
Matomai nesi važiavęs slidžiuose posūkiuose su automatine dėže. Tavo apibūdintoje situacijoje su automatine dėže būtum daug saugesnis ir ramiau įveiktum bet kokius sumėtymus. Tokios situacijos netgi sakyčiau yra vienas iš didžiausių automatinių dėžių privalumų
PS dauguma mechaninių dėžių fanų persėdę iš golfų ir civikų į padoresnius automobilius su automatinėm dėžėm, į mechanines daugiau nebežiūri
mental1ty 2014-05-14 20:38
Dėl Amerikos ir Europos automatinių dėžių, tai manau vienas iš lemiamų faktorių kodėl europiečiai atsilieka yra tai, kad Europoje dominuoja mažesni, mažalitražiai automobiliai, su kuriais nemalonu važiuot, jei dėžė automatinė. Na bet situacija keičiasi, technologijos tobulėja ir po truputį vejamės.
Arthuras 2014-05-14 20:57
Niekas nesako, kad BMW 5 ar Lexus GS turi būt gaminami su mechaninėmis dėžėmis. Tie automobiliai yra galingi, dideli, komfortiški. Tačiau tai nereiškia, kad automatas - visada ir visur tobulas išradimas...
immortallt 2014-05-14 20:59
0,5l per metus nuvažiuojant 30,000km bus 750 litų.
Automatinė pavarų dėžė tiek kainuoja jei imi ne standartinę komplektaciją. Jei imsi visą paketą, tai gausi krūva komforto plius automatinę pavarų dėžę. Jei perki devėtą, tai kaina dėl automato skiriasi mažai, dažniausiai būna visai bazinis modelis ir mechaninė arba su komfortu ir automatas.
Akivaizdžiai Amerikoje nežiūrėjai mechaninių kainų, Amerikoje pagamintų automobilių.
Kas dėl Hyundai i40, būtent šitą mano tėvas ir turi. Automatą ir variklis 100kwh, traukia kuo puikiausiai, tik greitkelyje jau negali tokio pagreičio paduoti, kaip mieste.
Beje, užpernai apynaujį kažkokį opelį universalą buvau išsinuomavęs berods 2l ar 1,6l variklis. Tai su ta mechanine pavarų dėže vos vilkausi paskui BMW, o varinėjau 4 pavara iki dugno gazą laikant, kartais net 3, netraukia totaliai (Kaunas link Marijampolės).
Arthuras 2014-05-14 21:32
Užmuštas variklis, arba tiesiog kilovatų trūkumas niekaip nesusijęs su pavarų dėže. Patikėk, tas pats automobilis būtų su automatu - išvis nejudėtų. Va geriau pavažiuotum su i40 1,7d ir mechanine, tada galėtum pasidalint įspūdžiais.
immortallt 2014-05-14 21:52
Hyundai i40 vidutinės jei normaliai, o ne paspausdamas vairuoji - 6l. Tai gaunas pagal kai kuriuos ant 4,5l pravažiuotum su mechanine Oi smagu prisijuokti...
2 metų senumo variklis - užmuštas. Nu smagu. Man rodos normalesnių automatų,. ne 10+ nesat vairavę.
Arthuras 2014-05-14 22:27
Nemalk šūdo - esam.
Kai nesuteiki apie vairuotą automobilį JOKIOS informacijos ir jo silpno (gal ir sugedusio) variklio netrauką nurašai ant mechaninės dėžės - nei juoktis, nei verkt. Dar kartą kartoju!!! Jei tas daiktas nevažiavo su mechanine, būtų dar labiau nevažiavęs su AUTOMATU!!! Negi taip sunku suprast TOKĮ paprastą dalyką?..
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Jei jūsų autonominis automobilis nuspręs vietoj 2 kitų eismo dalyvių užmušti… jus vieną?