Tęsiasi kova su automobilių ridos atsukimu: Lietuvoje į kampą spaudžiami automobilių gamintojų atstovai  (7)

Seime įregistruota pataisa, kuria numatoma automobilių gamintojų įgaliotiems atstovams Lietuvoje pateikti jiems žinomą informaciją apie odometro duomenis. Ši pataisa turi papildyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Automobilių gamintojų įgalioti atstovai Lietuvoje privalo pateikti paskutinę turimą ar žinomą informaciją apie jų atstovaujamų gamintojų pagamintų automobilių odometro rodmenis to jų paprašiusiems asmenims, pateikusiems automobilio indentifikacinį numerį. Už pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs asmuo“, – rašoma Seimo įregistruotoje pataisoje.

Automobilių gamintojų atstovams numatytos ir sankcijos, jei jie atsisakytų tai padaryti arba pateiktų neteisingą informaciją.

„Automobilių gamintojų įgaliotų atstovų paskutinės turimos ar žinomos informacijos apie odometro rodmenis nepateikimas arba melagingos informacijos apie jų įmonės atstovaujamų gamintojų pagamintų automobilių odometro rodmenis pateikimas užtraukia baudą automobilių gamintojų įgaliotų atstovybių darbuotojams nuo 30 iki 150 eurų“, – rašoma papildytame Administracinių teisės pažeidimų kodekse.

Odometro rodmenis atsuka net specializuoti pardavėjai

Seimas linkęs bausti ir asmenis, kurie atsukinėja odometro rodmenis. Birželio mėnesį parlamentarai priėmė Baudžiamojo kodekso pataisą, kuri numato, kad pažeidėjams už tai gali grėsti net laisvės atėmimas.

Lietuvoje odometro atsukimas įgavęs itin platų mastą – tuo užsiima ne tik pavieniai automobilių pardavėjai, specializuoti pardavėjai patys pripažįsta, kad dėl konkurencijos parduoda automobilius su atsuktais odometro rodmenimis.

Seime pateikus Baudžiamojo kodekso pataisas, tuomet parlamentaras Kęstutis Masiulis pasakojo, kad tik įregistravus šį projektą pas jį lankėsi trijų įmonių atstovai, kurie pripažino atsukantys parduodamų automobilių ridą.

„Noriu pasakyti, kad po šio įregistruoto projekto pas mane buvo atėję trijų įmonių atstovai. Jie pasakojo, kaip iš tikro jie patys tai daro dėl konkurencijos ir kitų aplinkybių <...>, net pačios įmonės tokia veikla užsiima. Jie mano, kad dėl konkurencijos yra tiesiog įstumti į tokią beviltišką situaciją“, – Seimui pristatant Baudžiamojo kodekso pataisas teigė K. Masiulis.

Dėl savaime suprantamų priežasčių parlamentaras atskleisti trijų įmonių atstovų negalėjo. Esą dėl konkurencinių sumetimų į rėmus įspausta ne viena įmonė, užsiimanti naudotų automobilių pardavimu. Pokalbio metu su parlamentaru vienos įmonės atstovas neslėpė, kad jei labai reikia, odometro rodmenis galima atsukti ir dabar, tokios paslaugos kaina – maždaug 50 litų.

Skirs laisvės atėmimo bausmę

Šiuo metu įstatymas, numatantis baudžiamąją atsakomybę už odometro atsukimą, išsiųstas nagrinėti Teisės ir teisėtvarkos komitetui.

Parlamentarai įsitikinę, kad priėmus pataisą pasikeistų ydinga praktika šalyje – teisėsauga įgytų teisę bausti tokia veikla užsiimančius asmenis, dėl to sumažėtų ridos klastojimo atvejų, o pirkėjų interesai būtų geriau apsaugoti.

„Aiškinausi teisminę patirtį – nėra nė vieno nubausto žmogaus, tad klientas nieko ir negali įrodyti“, – teigė K. Masiulis.

Numatyta, kad pažeidėjams grėstų piniginė bauda arba areštas, arba laisvės atėmimas iki dvejų metų. Panašios sankcijos taikomos ir Vokietijoje: atsukus odometro duomenis, pirmą kartą taikoma 7 tūkst. eurų bauda, antrą kartą skiriama laisvės atėmimo bausmė.

Odometro atsukimas Vokietijoje kaip neteisėta veikla uždraustas nuo 2005 metų. Daugelyje kitų Europos Sąjungos šalių situacija panaši: jei odometrą galima atsukti, draudžiama parduoti automobilį apie tai neįspėjus pirkėjo.

Lietuvoje apie ridos atsukimą žinoma jau seniai, tačiau realių veiksmų nesiimta iki šiol.

Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Tomas Juškėnas
(60)
(1)
(59)

Komentarai (7)