Ketvirtadienio reido rezultatai: iki šiol lyg akis išdegę lakstę lietuviai pradėjo važiuoti lėčiau? (0)
Nuo ketvirtadienio 6.00 val. iki penktadienio 6.00 val. Lietuvos keliuose pirmą kartą vyko išskirtinė akcija – greičio matuoklių tolerancija buvo sumažinta iki nulio. Tai reiškia, kad jie fiksavo bet kokį greičio viršijimą – net ir 3 km/val. Penktadienio vidurdienį Policijos departamentas pateikė praėjusios paros statistiką, kurios duomenys ne vieną eismo specialistą bei vairuotoją nustebino.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iš viso greičio matuokliais vieną parą buvo užfiksuotos 488 550 transporto priemonės, o iš jų greičiau nei leistina važiavo tik 1 598. Tai yra vos 0,3 proc., iš kurių beveik pusė – 698, – greitį viršijo iki 10 km/val.
Taip išeina, kad Lietuvos vairuotojai važiuoja neviršydami leistino greičio?
Taip išeina, kad Lietuvos vairuotojai važiuoja neviršydami leistino greičio?
Vairuotojas išgąsdino įspėjimai
„1600? Tai beveik visai nieko neužfiksavo“, – vos išgirdęs skaičius, stebėjosi vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas. Jo teigimu, toks skaičius, apie 0,3 proc. greičio viršijimo atvejų, yra labai nedidelis.
Jis neatmetė minties, kad nereklamavus tokios akcijos, prasižengusių skaičius būtų didesnis – vis tik lietuviai įpratę, kad greičio matuoklių riba yra 20 km/val. (pridėjus prietaiso paklaidą – netgi 22 km/val.).
„Aš manau, suveikė socialinė reklama neblogai. Visi tiek išpumpavo, išgąsdino žmones, kad visi persigandę važiavo ir bijojo nusifotografuoti. Žiniasklaidos įtaka buvo nemaža“, – teigė A.Pakėnas.
Jo nuomone, svarbiausia misija Lietuvos policijai – padaryti iš šios akcijos reikiamas išvadas. Jeigu tai bus tik vienadienė akcija, o greičio matuokliai toliau turės 20 km/val. toleranciją viršytam greičiui, naudos nebus.
„Jeigu vieną dieną pamojuosi vėliavomis, tai jokios prasmės nėra. Tik statistiką sužinosim. Manau, kad ši akcija – kaip pirma kregždė. Pažiūrėjo rezultatus, pabandė, dar gal kokį kartą pabandys atlikti tokią akciją, paskaičiuos rezultatus. Jeigu einame link to, kad mažintume matuoklių toleranciją, tada ši akcija – sveikintinas reiškinys“, – svarstė eismo specialistas.
Vairavimo instruktorius pripažino manantis, kad teisingiausia greičio matuoklių tolerancija yra 10 proc. leistino greičio. T.y. jeigu leistinas greitis mieste 50 km/val., tai matuoklis nefiksuotų greičio viršijimo iki 55 km/val., o užmiestyje, kur leidžiama 90 km/val., neveiktų iki 99 km/val.
„Tai nėra taip mažai – nemažai vairuotojų ir taip užmiestyje 100 km/val. važiuoja. Be to, 10 proc. paklaida leidžiama ir „Regitros“ egzamine“, – argumentavo A. Pakėnas.
Kas būtų apie akciją nepranešus?
Žurnalo „Autobild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius, kasmet įveikiantis bent kelias keliolikos tūkstančių kilometrų ilgio keliones, teigė ketvirtadienį nemažai laiko praleidęs prie vairo ir stebėjęs kitų vairuotojų elgseną, kuri, jo pastebėjimu, buvo kitokia.
„Ne tik prie greičio matuoklių, bet ir prie greičio ribojimo ženklų kituose automobiliuose užsidegdavo stabdžių lemputės. Vienoje vietoje, kur yra greičio ribojimo iki 40 km/val. ženklas, žmonės visą laiką važiuodavo 50 km/val., o ketvirtadienį daug kas pristabdė“, – pasakojo žurnalistas.
Jis svarstė, kad nemažai vairuotojų buvo informuoti apie akciją – vis tik žiniasklaidoje ji nuskambėjo labai plačiai.
„Aš manau, kad nemažai žmonių žinojo apie šią situaciją ir todėl elgėsi kiek kitaip. Nemanau, kad yra kitas kriterijus, kodėl žmonės kai kuriose vietose pristabdydavo, išskyrus akcijos žinojimą“, – sakė V. Milius.
Keliautojas juokavo, kad būtų galima padaryti kitą eksperimentą – surengti tokią pačią akciją apie ją iš anksto neįspėjus. Tada būtų galima sužinoti tikruosius skaičius, kiek žmonių kasdien važinėja greičiau nei leistina.
V. Milius nenorėjo atsakyti, kuris variantas būtų geresnis – ar ketvirtadienio, kai greičio matuokliai „šaudė“ be tolerancijos, ar kitomis dienomis, kai mažesnių už 20 km/val. viršijimo atvejų nefiksuoja.
„Čia panašiai kaip su alkoholio vartojimu. Kas geriau, ar nulis promilių, ar kažkokia riba? Kai kuriems žmonėms geriau nulis, nes tada nėra jokių klausimų ir nekyla pagundų, bet kitiems geriau kažkokia riba – žmogus išgeria taurę vyno ir tai jam nesukelia jokio diskomforto – nei jis vairuoja blogiau, nei dar ką“, – lygino žurnalistas.
Jis pripažino, kad pats balsuotų už 0 promilių įteisinimą visiems vairuotojams, tačiau dėl greičio matuoklių tolerancijos tvirtos nuomonės neturi.
„Keistai skamba, kad plius trys km/val. ir tu jau blogietis. Tie 3 km/val. nėra suvokiami vairuotojui. Ar plius trys, ar minus trys, iš esmės niekas nepasikeis – tokią greičio paklaidą labai lengva pražiopsoti. Nemanau, kad žmogus daro didelį nusikaltimą, važiuodamas keliais km/val. per greit. Tačiau plius dvidešimt greitis gali būti lemtingas“, – svarstė V.Milius.
(8)
(2)
(6)