Europoje jau siautėja robotų gauja, pradanginanti ne vietoje paliktus automobilius (Video) (7)
Europos automobilių stovėjimo aikštelėse jau siautėja sunkiai sustabdoma robotų gauja AVERT, besiverčianti ne vietoje paliktų automobilių pradanginimu. Gaują sudaro 4 kietakakčiai riedantys robotai-smogikai – po du smogikus vienam ratui. Nusižiūrėtą grobį "torpedos" šaltakraujiškai pakelia už ratų ir tyliai nusiridena ten, kur jiems įsako gaujos vadeiva.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos inžinierių sukurta robotizuota automobilių parkavimo kontrolės sistema AVERT (Autonomous Vehicle Emergency Recovery Tool) skirta kovai su parkavimo pažeidimais.
Sistemą sudaro pagrindinis robotas (gaujos vadeiva), kuris autonomiškai stebi padėtį stovėjimo aikštelėje ir siuntinėja nurodymus grupei mažesnių robotų-vykdytojų, kurie, privažiavę prie netinkamai pastatytos mašinos, kilsteli ją kelis centimetrus ir pakoreguoja jos parkavimo padėtį arba apskritai nuridena iš stovėjimo vietos, jei mašina pažeidžia stovėjimo taisykles.
Tačiau ši robotų "gauja" yra apmokyta atlikti ir kur kas sudėtingesnes operacijas – pvz., iš stovėjimo aikštelės saugiai išgabenti galimai užminuotą automobilį ar kitus grėsmingus objektus, kurie patalpoje atsirado įsikišus žmogui.
Nemažiau įdomu ir tai, kad AVERT robotų brigada pajėgi iškrapštyti net ir į kurį nors nepatogų užkampį nukištą transporto priemonę, kurias nuvilkti dabartinėmis priemonėmis būtų pernelyg sudėtinga.
AVERT robotukai atsargiai perveža iki 2 tonų sveriančias transporto priemones. Žmogaus įsikišimo šiai sistemai praktiškai nereikia – ji pati skenuoja aplinką ir aplenkia galimas ir esamas kliūtis, susiplanuoja saugiausią išgabenimo maršrutą. Sistema kuriama nuo 2012 m. Manoma, kad serijinė jų gamyba prasidės jau 2016 m.
Sistemą sudaro pagrindinis robotas (gaujos vadeiva), kuris autonomiškai stebi padėtį stovėjimo aikštelėje ir siuntinėja nurodymus grupei mažesnių robotų-vykdytojų, kurie, privažiavę prie netinkamai pastatytos mašinos, kilsteli ją kelis centimetrus ir pakoreguoja jos parkavimo padėtį arba apskritai nuridena iš stovėjimo vietos, jei mašina pažeidžia stovėjimo taisykles.
Tačiau ši robotų "gauja" yra apmokyta atlikti ir kur kas sudėtingesnes operacijas – pvz., iš stovėjimo aikštelės saugiai išgabenti galimai užminuotą automobilį ar kitus grėsmingus objektus, kurie patalpoje atsirado įsikišus žmogui.
Nemažiau įdomu ir tai, kad AVERT robotų brigada pajėgi iškrapštyti net ir į kurį nors nepatogų užkampį nukištą transporto priemonę, kurias nuvilkti dabartinėmis priemonėmis būtų pernelyg sudėtinga.
AVERT robotukai atsargiai perveža iki 2 tonų sveriančias transporto priemones. Žmogaus įsikišimo šiai sistemai praktiškai nereikia – ji pati skenuoja aplinką ir aplenkia galimas ir esamas kliūtis, susiplanuoja saugiausią išgabenimo maršrutą. Sistema kuriama nuo 2012 m. Manoma, kad serijinė jų gamyba prasidės jau 2016 m.
(85)
(8)
(77)