Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
X-log 2015-08-15 13:12
Realiai autonominiai automobiliai gali net padidinti avariju skaiciu keliuose:
Nei viena is dabar bandomu sistemu negali operuoti esant blogom oro salygoms (uztenka slapios kelio dangos, jau nekalbant apie lietu, sniega) ir kol neatsiras AI tas vargu ar pasikei. Dabar ka gausim, kai esant blogoms oro salygoms sistema automobilio kontrole atiduos i visiskai nepatyrusio vairuotojo rankas(hey, juk visa kita laika ji vezioja automatas)?
Justas777 2015-08-15 15:53
Tokie visi protingi bet nesamones snekat.Nebus niekada taip kad vien tik autonominiai vazines. niekada. nes tai yra neimanoma ir isdryskit pasigincyt kas nors.
i74s 2015-08-15 18:52
Na didesnų kliedesių nei Shinigami dar nesu skaitęs išeik tu į lauką gal ar bent langą prasiverk, nes smegenim jau matosi deguonies trūsta
Talkatif 2015-08-15 19:01
Viskas teoriškai įmanoma. Tik praktiškai, programuotojas kelis kartus perprogmuoja kokį portalą, kol jis pradeda korektiškai veikti. O prireikus naujos opcijos ir išleidus papildomą modulį, viskas pradeda byrėti Įdomu kas suvaldytų ir kokio kompo reikėtų kokiam didesniam transporto mazgui šalia kokio Niujorko. Kur srautai tūkstantiniai, greičiai dideli, išvažiavimų keliasdešimt ir gps pasiunčia pats pasinėręs į perskaičiavimus. Avarijos daugiausia vyksta dėl piktavališkumo. Greičio viršyjimo, neblaivumo, nebaudžiamo chuliganizmo. Tai išspręst gali įdiegti ribotuvai ir registratoriai. Bet pakeist neuroninį tinklą, sudarytą iš vairuotojų galvų eisme, yra mažiausiai nepraktiška.
moo 2015-08-15 19:23
Gi apačioje parašyta, kad tai pranešimas spaudai.
Shinigami 2015-08-15 19:33
Tau mama nesakė kad nevalgytum raudonų grybų su baltais taškeliais? Nes paskui ne kaip atrodai.
obuglas 2015-08-16 11:26
Shinigami:
klausimas tau: ar tu sutiktum, kad autonominis automobilis už tave nuspręstu, kad tu turi mirti, nes matematiškai/statistiškai vertinant (esant avarinei situacijai) bus padaryta mažiausiai žalos visuomenei (kitų žmonių sveikata, infrastruktūra ir etc. iš principo kaip kažkas bus suprogramavęs)?
Nes tai viena svarbiausių ir opiausių autonominių transporto priemonių problemų.
Shinigami 2015-08-16 11:56
Dar vienas musmerių prisivalgęs
Parodyk tu man vieta straipsnyje kur kalbama apie tavo aprašomus autopiloto sprendimus.
Antra, iš vis kodėl autopilotas tai turėtu spręsti? Autopiloto pagrindinė paskirtis saugiai nuvažiuoti nuo taško A iki taško B, o ne ką kelionėje nuo taško A iki taško B užmušti. Juk ne žmonių užmušinėjimui autopilotas kuriamas.
Arns 2015-08-16 11:57
O tu nebijai sėsti prie vairo, kad dėl savo nepatirties sugebėsi pakliūti į tokias situacijas ir tada nė nežinai gerinsi ar bloginsi situaciją savo veiksmais? Autopilotas iki minimumo sumažins šansą pakliūti į tokią situaciją, aviacijoje jau ne tik karinė, bet ir civilinė atsitikus kritiškai situacijai reikalauja kad pilotas liautusi valdyti lėktuvą ir paliktu jo sistemoms išvesti iš suktuko/kryčio ar net turbulencijos situacijų.
Tad manau automatizacijos didžiausias stabdis - būtent žmogus. Aviacijoje visi lėktuvai vienas su kitu bendrauja ir derina veiksmus ką kas turėtu daryti, taigi ir dviejų autonominių automobilių įvykyje, jie maksimaliai siektu sumažinti padarinius žinodami kas į kurią pusę sieks išsisukti.
Nerkus 2015-08-16 12:13
Įlipdamas į mašiną turėsi įkišti savo ID kortele, o ten bus įrašas, kad tu esi valytojas. O kitoje mašinoje bus žmogus kurio kortelėje bus įrašyta - vadovas. Avarijos atveju kompai susikalbės ir nuspręs, kad valytoją galima paaukoti, kad išgelbėtų vadovą.
incognit0 2015-08-16 12:58
Klaida ivele straisnio autorius pavadineme
ne 2030m ,o 2300 automobilių vairavimas bus nelegalus, o vairavimo mokykloms ateis galas
amas 2015-08-16 13:11
Jo čia data truputi perlenkta. Va kaime važinėju beveik 30 metu golfuku. Labai įdomu kaip tai pakeis nevairuojamas automobilis, kaip jis ensis paiškėjus, kad iki galutinio tikslo likus kokiem 10km kelias labiau primena pievą. Labai smarkiai abėjočiau, kad automobiliai kadanaors išvis bus visiškai nevairuojami.
Justas777 2015-08-16 13:46
100% sutinku su tavo nuomone, tarkim gamintojai sakys automobilis iveikia iki 90% keliones tikslo pats paskui isikisa vairuotojas, tada gaunasi kad tai pusiau autonominiai automobiliai.
Man idomu kaip google automobilis pvz elgtusi tokioje situacijoje:
Kelias Vilnius - Panevezys ir uzdaryta tam tikra autostrados atkarpa ir nukreipia zenklai vaziuot kokiu 30 km kaimo keliukais, ar nebus taip kad uzstrigs software kur nors ant posukio ir susidarys didele spustis ir panasiai, mano galva cia tokios pat sapaliones kaip dirbtinis intelektas, niekada nepadarys taip kad 100% pakeistu zmogu..
Senioras 2015-08-16 16:06
Tiesiog bus autonominiai keliai kur vairuotojams bus draudziama patiems valdyti transporto priemone,panasiai kaip dabar yra mokami keliai.
Katė 2015-08-16 16:20
Bus rojus autostopininkams, plėšikams ir chuliganams. Sakykim, iškeli ranką su raudonu žibiintu - automobilis stoja, nes mano, jog šviesoforas. Arba nupieši ant popieriaus lapo ženklą „stop“ - sustoja. Vaikigaliams nuošalesnėse vietose bus daug džiaugsmo. Manau, specialiai kursis grupės, sieksiančios kuo išmaniau patrolinti bepilotį automobilį.
Senioras 2015-08-16 16:31
Greiciausiai bus zenklai ismanieji,tavo planas neisdegs.
Shinigami 2015-08-16 17:35
Jo, jo. Katė išties apnuoginta koja ant kelio, autopilotas susigundys ir sustos. Išmes iš automobilio juo važiavusius asmenys ir įsisodinęs katę į save nuveš į mišką pasilinksminti
obuglas 2015-08-16 20:14
Hm. Jau vien pirmas sakinys pasako, kad su tokiu durnium neverta veltis į diskusijas, nes nieko toliau savo nosies nemato. O kas tavo manymu autonominiam automobilyje ekstremalioje situacijoje primis sprendimą?
Tai, kad šiame straipsnyje nėra kalbama apie tai, tai tokia problema pagal tave negesistuoja?
Pasiskaityk -http://www.livescience.com/50841-future-of-driverless-cars.html ir n etinių problemų.
obuglas 2015-08-16 20:19
Nebijau.
Aš sutinku, kad sumažins, aš kalbu apie tai ar tu esi sutinki, kad esant tokiai situacijai tau neturint jokios kontrolės būsi paaukotas?
Tik kažkodėl tos sistemos visdar nesugeba nusileisti. Antra dalis - lėktuvų padėtį nurodo skrydžių vadovai.
vyckas 2015-08-16 20:21
Kasnors gali paaiškinti iš kur visi čia traukia tuos aukojimus ir žudymus?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Spėkime ateitį: jau 2030 m. automobilių vairavimas bus nelegalus, o vairavimo mokykloms ateis galas