Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
moo 2015-08-17 11:53
Va tai man ir įdomu, net ir 1/1kk tikimybės atveju, kada (ar) mašinoms bus leista spręsti kritiniais atvejais ir kas už tuos sprendimus bus atsakingas. Šiandien, dėl jautrių klausimų (kokia nors pvz. eutanazija ar branduolinis karas) visad galutinį sprendimą priima žmogus. Kaip turi keisti teisinė bazė, kiek reikia pasitikėti tarkim tuo AI, kuris tikrai "žino" kaip yra geriau. Ar "taisyti" visuomenės neapsimoka? Ar tikrai yra geriau ją atriboti nuo savo pačios klaidų?
Šiuos, bei kitus klausimus ir atsakymus į juos, perskaitysite geresnių sci-fi novelistų darbuose
Geros darbo savaites!
immortallt 2015-08-17 11:55
moo, tu bandai priskirti kompui AI savybes, bet iki to dar taip toli, kaip iki keliavimo hyper erdve.
moo 2015-08-17 11:58
Sutinku! Reiškia, finale, atsakomybė ir kriterijų nustatymas vistiek yra žmogaus rankose - ar programerio, ar programos užsakovo.
Arns 2015-08-17 12:15
kažkaip stebuklingai pameti svarbiausią idėją, jog autonominiam automobiliui nesinorės lėkti ralisto greičiu pasižiūrint kiek arklio galių turi, jam nerūpės kad priekyje važiuoja paklypęs zapukas (pamokyt reikia kaip atrodo automobilis), neprisireiks lenkti kolonos ant viaduko vien todėl jog nervuoja važiuot kažkam iš galo...
Jei dirbtinai nesistengsi pakliūti į pavojų, avarijos tikimybė labai labai maža. Ir kuo daugiau kelyje bus autonominių automobilių, tuo pavojingų situacijų mažės, nes kompiuteriui liks mažiau kintamųjų (idiotiškai besielgiančių vairuotojų, kurie teises greičiau nusipirko nei užsitarnavo). Net dar neprieinant prie visiškos autonomijos, daug automobilių gamintojų dirba ties sistemomis kurios seka aplinką ir asistuoja priimti tinkamiausius sprendimus, eliminuodamos beprasmius isteriško vairuotojo veiksmus kelyje.
moo 2015-08-17 12:41
Aš nepametu. Tai ką rašai yra tie privalumai, kurie tokias sistemas daro gerokai pranašesnes už dabartinę tvarką ir jos yra tikrai reikalingos. Tiesiog yra ir kita pusė. Visa šita tema, man kažkaip atrodė kaip koks flashback ir tikrai: http://www.technologijos.lt/n/technolog ... na?l=2&p=1
P.S. Pirmi tikri autonomai, kurie važinės tarp paprastų auto, turės būti itin galingų skaičiavimo pajėgumų nes reikės nuspėti ir galvoti ir už girtą marozą važiuojantį tuo pačiu keliu. Matyt bus lėti ir itin atsargūs.
Štai įdiegus masines sistemas, valdomas centralizuotai, ir greičiai, ir saugumas padidėti turėtų gerokai.
immortallt 2015-08-17 14:02
Girto marozo veiksmai, bus jo kaltė. Kadangi visa medžiaga bus, autopilotas laikosi taisyklių, tai marozas ir atsakys už juos. Be to, galės geriau įvertinti.
Jei girtas, manau automatiškai sistema pranešinės pareigūnams. Aišku, tikrai ne pirmosios.
Bet taip, saugumas daugėjant autopilotų, ar tik jiems liekant didės. Apie tai ir kalbama straipsnyje, kad iki 2030 metų gali pradėti drausti vairuoti žmonėms. Žinoma, ne visame pasaulyje, gal net ne visoje šalyje, bet pvz miestuose ir autostradose/greitkeliuose. Nepatinka? Miestuose viešasis, užmiestyje rajoniniais keliais dundi. O Autostradoje nebeliks greičio ribojimų, nes autopilotai patys pasirinks saugų greitį.
AdutisTM 2015-08-17 23:52
Moralės ir etikos sergėtojai, pateikite situaciją, kai eismo įvykis gali įvykti laikantis eismo taisyklių.
Galima pridurti, jog automobiliai (tiksliau transporto priemonės) būtų bent pusėtinos techninės būklės, todėl tokie išvedžiojimai kaip "atsako stabdžiai" atkrenta. O net ir tokiu atveju apie gedimą būtų informuoti aplinkiniai automobiliai, kurie greitai ir efektyviai duotų kelią. Kas dar? Gamtos stichija? Tokiu atveju eismas stoja ar sulėtėja iki pilnai kontroliuojamo greičio.
Kaip jau buvo minėta, tai "savižudžiai" patys kalti. Natūrali atranka egzistuos ir technologijų amžiuje...
Vaikų taip pat galit neprikišinėti - kol "durni", tol atsakingi tėvai. Ir taip, pats vaiką turiu. Jei kas nors nutiktų dėl mano vaiko kaltės, tai beliktų kaltinti save, jog nesužiūrėjau ar neišauklėjau. Bet jei koks marozas nudaužtų, tai turbūt vėliau tektų aiškintis kodėl man būnant afekto būsenoj tas marozas neišgyveno...
P.S. Asmeniškai nelaukiu jog būtų uždrausta vairuoti - man tai patinka. Taip pat neesu šventasis, kuris laikosi visų taisyklių. Tačiau akivaizdu, jog sąvoka "proto ribose" nuo asmens labai priklauso (kaip ir protas).
Shinigami 2015-08-18 06:41
Būtent šito jie ir nesugeba ir nesugebės pateikti. Nes 80 proc. avarijų nutinka dėl KET nesilaikymo ir 15 proc dėl aplaidumo.
Autopilotas visada laikysis KET. Tai yra važiuos saugių greičiu, laikysis saugaus atstumo tarp transporto priemonių. Kad butu galima greitai sustoti jei priekyje važiuojančiai mašinai kas nors nutiktu. Autopilotas SMS nerašinės, telefonu neskambins ir snukiaknygėje nenaršis, o visa savo dėmesį sutelks į kelia.
immortallt 2015-08-18 10:17
Šįryt važiuoju į darbą ir matau, kokie dauguma idiotai vairuotojai. Užsidega žalia, o kol pradeda važiuoti galas, tai jau raudona baiginėja net degti. Ir taip vėl iš naujo.
Autopilotas tuo tarpu pradėtų judėti kartu su visais. Taip pralaidumas sankryžų išaugtų iki 3 kartų. Bandymas jau atliktas KET laidos Lietuvoje, berods net porąkart.
moo 2015-08-18 10:43
Blogiausia būna prie kairio posūkio rodyklių, kurios, kaip taisyklė, dega vos kelias sekundes. 50% atvejų, pirmasis stovintis būna "sisteminė klaida".
Arns 2015-08-18 14:13
Ir žmogus gali dėl sisteminės klaidos suklysti, mašina su atstumo sensoriais kur kas jautriau reaguoja į priekyje esančią kliūtį, ji saugosi užuot dėl skubėtojo teisumo variusi nes jo juostai suteikta teisė važiuoti.
LinasM 2015-08-18 16:35
Man įdomu, o kelių policija bus ar ne tada? Jeigu bus, tai policininkai vairuos? Jeigu ne, tuomet kas pažabos programišius, kurie "nulauš" autonominių automobilių kompus ir lakstys gatvėse? Klausimai tik šiaip sau. Bet nemažai diskutuojančių matau gerai pasikaustę, galbūt atsakys į kai kuriuos klausimus.
immortallt 2015-08-18 16:42
O Policija tik kelių eismo įvykius sprendžia? Ar turi omeny konkrečiai kelių policiją? Jei nelieka vairuotojų, nelieka ir kelių policijos.
Tokie visi pasikaustę, kad nulauš ir važinės. Su laiku saugumas bus užkeltas ir svetimus automobilius galėsi nulaužti tiek pat, kiek bankus nulaužia. Asmeninį nulaužti greičiausiai visad galėsi, bet manau ateis laikas, bus ir sugalvota daugybė tam priemonių.
LinasM 2015-08-18 17:15
immortallt šiais laikais nulaužia ir pentagoną, kodėl manote jog ateityje niekas nenulauš nieko? Užtat gerai matosi, kad nenorite įžvelgt kitos pusės, gal ir gražu, turint omenyje kaip naiviai piešiamos spalvos. Čia kaip tikėti, kad nusikalstamumas nebeegzistuos ateityje.
Shinigami 2015-08-18 17:21
1) Atsiradus poreikiui bus padidinta automobilių apsauga ir kiekvienas panorėjęs nebe sugebės jų nulaužti. Gal ir bus asmenų galinčiu nulaužti, bet vienetai.
2) Mašinos vis tiek turės kiekvienais metais praeiti technine apžiūra ir jei jos metu bus pastebėta, kad autopilotas buvo nulaužtas, teks atsakyti.
3) Automobilio autopiloto nulaužimą prilygins nelegalaus šaunamo ginklo nešiojimuisi, o avarijos metu ir jo panaudojimui. Tada norinčių važinėtis su nulaužtais autopilotais nelabai ir liks.
obuglas 2015-08-18 22:08
Shinigami: čia kalba eina apie nulaužimą aka kaip nulaužiamas personalinis kompiuteris. Prie ko čia vartotojas dabar turės už tai atsakyti?
Ir nebūkit naivūs. Operacinės sistemos egzistuoja >20 metų, bet NĖ vienos saugios (nenulaužiamos) nėra. O čia kalba eina apie visiškai nauja sistemą.
Shinigami 2015-08-18 23:21
Jai čia kalbi apie svetimo auto nulaužimą, tai ir dabar nauji auto yra nulaužiami. Nu ir ką? Kas dėl tokio nulaužimo nutinka?
immortallt 2015-08-19 08:32
obulgas, jei kompu tinkamai naudojiesi, neatidarinėji virusų paslėptų po "papais", tai niekas to OS ir nenulaužia. Aišku, jei tai Apple, tai vienas juokas
LinasM 2015-08-19 16:36
Stebiuosi kolegų naivumu, nulaužti galima bet ką. Kol kas nėra tokios įrangos į kurią nebūtų įsilaužę. Just sayin', be to kalba eitų ne apie tamstos asmeninį kompiuterį, o rimtesnes sistemas. Žodžiu kas nesusidūręs su tuo - tai nesupras. Panašiai kaip su medicina, kas antras pacientas moko gydytoją kaip gydyti prisigooglinę info.
Shinigami geriau pafilosofuokime, jeigu vairavimas nelegalus, kas gaudys nelegalus kai kelių policijos nėra. Aš negaliu kaip juokas ima kai tokius absurdus kalbate...
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Spėkime ateitį: jau 2030 m. automobilių vairavimas bus nelegalus, o vairavimo mokykloms ateis galas