Kasdien į darbą elektromobiliu važiuojantis KTU dėstytojas: elektromobilių kamštis paskatino kurti savo pakrovimo stotelę
(0)
Šį penktadienį, rugsėjo 25 dieną, Kauno technologijos universiteto (KTU) studentus ir visus, neabejingus mokslo naujovėms, išradimams ir inovacijoms, pakvies kasmetinis renginys „Tyrėjų naktis“, kuris šiais metais persikelia į KTU „Santakos“ slėnį. Jo metu Universiteto dėstytojas Kęstutis Valinčius pristatys savo sukurtą išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
KTU Informatikos fakulteto (IF) lektorius K. Valinčius KTU „Tyrėjų naktyje“ dalyvaus antrąjį kartą. Praėjusiais metais su kolega Mindaugu Jančiuku, renginio lankytojus KTU dėstytojas nustebino tiesiogine transliacija iš Mėnulio, rodoma ant Universiteto sienos. Tokia transliacija iš vienintelio Žemės gamtinio palydovo Lietuvoje vyko pirmą kartą.
Šiais metais „Tyrėjų naktyje“ K. Valinčius pristatys išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę, kuriamą ir tobulinamą drauge su M. Jančiuku. Pasak KTU dėstytojo, šios stotelės įdirbis jau viršija vienerius metus.
Dėstytojas vairuoja elektromobilį
„Iš tiesų, viskas prasidėjo nuo svajonės. Po to, kai įsigijau elektromobilį, nuolat susidurdavau su skeptikais, kurie tvirtino, jog ši transporto priemonė nepatogi dėl savo krovimo Lietuvoje galimybių. Mano siekis buvo įrodyti, kad tai ne tik ekologiška, bet ir ekonomiška transporto priemonė, kurios įkrovimo infrastruktūros kūrimui nereikia labai didelių investicijų. Natūraliai ėmiau domėtis ir analizuoti krovimo procesą, kokie įrenginiai tam reikalingi. Netrukus supratau, kad įkrovimo stoteles įmanoma sukurti tiek namų, tiek laboratorijos sąlygomis“, – sakė K. Valinčius.
Anot KTU lektoriaus, išmaniosios elektromobilio įkrovimo stotelės kūrimas leido sujungti hobį (elektroniką) ir mokslą (informatiką). K. Valinčius patikino, kad visada domėjosi technologijų pažanga, o kelionės elektromobiliais yra ateitis.
„Šiandien įrenginys dar nėra galutinis – jį nuolat tobuliname. Norime, kad elektromobilio įkrovimo stotelė turėtų „išmanumo“ aspektą: ją būtų galima valdyti per atstumą, matyti visus duomenis. Pagrindinis įrenginio tikslas – nepririšti jo veikimo prie konkrečios vietos“, – pabrėžė inovatorius.
K. Valinčiaus teigimu, minėtąjį aspektą pasiekti padeda prie įkrovimo stotelės prisijungtas išmanusis telefonas, kurio pagalba vyksta valdymas. Išmanusis telefonas leidžia stebėti krovimo būklę: ar kraunasi, ar ne, jei taip – kiek laiko užtruks krovimas ir kitus parametrus.
Leidžia sutaupyti
Dėstytojas teigė dažnai sulaukiantis klausimo, kodėl pasirinko vairuoti ekologišką transporto priemonę.
„Pusiau juokais, pusiau rimtai atsakau, jog neturiu pinigų benzinui. Kadangi gyvenu ne Kaune, o Marijampolėje, kasdieną tenka nuvažiuoti nemažą atstumą. Mano skaičiavimais, naudojant šią transporto priemonę, kasdienės kelionės finansiškai apsimoka labiau, negu vykstant paprastu automobiliu, varomu degalais. Elektromobilis, kurį vairuoju jau ne pirmus metus, man leidžia daug sutaupyti“, – pažymėjo K. Valinčius.
Sakoma, jog geras pavyzdys užkrečia. Tuo KTU dėstytojas įsitikino šią vasarą, apie elektromobilius diskutuodamas su vienu iš programuotojų stovyklos savanorių. „Šiandien jis – mano studentas, ne per seniausiai įsigijęs elektromobilį. Ateityje KTU prieigose bus elektromobilių kamštis“, – prognozuoja K. Valinčius.
Kas pirmesnis, tas gudresnis
Kauno teritorijoje šiuo metu yra trys elektromobilių įkrovimo stotelės. Viena iš jų – KTU Studentų miestelyje. Laukiant kol ši bus pastatyta, elektromobilį dėstytojui tekdavo krautis ilginamąjį laidą išvedus per langą.
„Universiteto prieigose esant vienai elektromobilio įkrovimo stotelei ir dviems šia transporto priemone besinaudojantiems vairuotojams (vieną vairuoju aš, kitą studentė), tekdavo dėl stotelės ir pakovoti, nes vienu metu du elektromobiliai krautis negali. Kiekvieną dieną su studente telefonu tardavomės, kuris iš mūsų ir kuriuo metu galės krauti savo automobilį. Įsivaizduokite, kaip reikėtų suvaldyti situaciją, jeigu elektromobilių skaičius Universitete išaugtų?“, – retoriškai paklausė K. Valinčius.
Anot lektoriaus, šiandien vairuoti tokią transporto priemonę reikia drąsos ir užsispyrimo. Svarbiausia, nepasiduoti skeptikams, kurie neretai patys nežinodami daugelio dalykų, kuria bendrą visuomenės nuomonę. Vairuotojai įpratę, jog kuro galima užsipilti vos per keletą minučių – elektromobilio pakrauti taip greitai nepavyks.
Tam, kad būtų lengviau išspręsti ateityje laukiančias problemas, kuomet vienos įkrovimo stotelės nepakaks pagausėjusiam elektromobilius vairuojančiųjų skaičiui, K. Valinčius dirba laboratorijoje, kurdamas išmaniąją elektromobilio įkrovimo stotelę.
Tyrėju gali būti kiekvienas
Išmanioji elektromobilio įkrovimo stotelė „Tyrėjų naktyje 2015“ bus pademonstruota kaip eksponatas, su kuriuo dalyviai galės susipažinti iš arčiau, 12 val. atvykę į Studentų g. 48 B.
„Į išmaniosios elektromobilio įkrovimo stotelės vystymo procesą jau įtraukėme keletą KTU studentų. Bandome įtraukti dar daugiau, kad jie galėtų prisiliesti prie technologijų kūrimo praktikoje. Susidomėjusius tuo, ką pamatys „Tyrėjų naktyje“, būtinai pakviesime prisijungti“, – sakė K. Valinčius.
KTU renginio „Tyrėjų diena“ dėmesys nukreiptas į mokslą, kuris užkrečia, nes parodo technologijų, kurias laboratorijose kuria ir vysto mokslininkai, praktinį pritaikymą. „Toks renginys suteikia galimybę tyrėjams ir išradėjams pasidalinti savo ilgų darbo valandų rezultatais. Kas yra tyrėjas? Tyrėjas yra bet kuris asmuo, kuris domisi“, – net nemirktelėjęs atsakė pašnekovas.