Siūlomi nauji KET papildymai: vairuotojus reiktų pratinti prie tramvajaus  (2)

Nors Lietuvoje tramvajų nėra, čia vairuotojo teises išsilaikę žmonės su jais susiduria kitose valstybėse ir kartais nežino, kaip elgtis, pastebi Lietuvos kelių policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas. Jis svarsto, kad taisykles reikėtų papildyti pagrindiniais aspektais, susijusiais su tramvajais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Anot D. Šalomsko, nuvykus į miestą, kuriame tramvajai važinėja, lietuviams dažnai kyla daugybė klausimų, kaip jie turėtų elgtis vairuodami. „Deja, mūsų kelių eismo taisyklėse (KET) informacijos apie tramvajų nėra. Tikrai pats esu ne kartą girdėjęs – nuvažiavę į Rygą, pamatę tramvajų, nežinome, ką daryti. Ar šviesoforo signalas skirtas automobiliui? Ar važiuoti galima, ar negalima, kai iš šono atvažiuoja tramvajus? Galbūt reikėtų papildyti KET bent jau pagrindiniais principais, susijusiais su tramvajais“, – LRT RADIJUI sako D. Šalomskas.

Jis priduria, kad su smulkiais keblumais turėtų susidurti visi, kurie pastaruosius dvejus metus neskaitė KET. D. Šalomskas pabrėžia – nors vairavimo esmė nepasikeitė, gausu naujų detalių ir kitų aspektų. „Pagrindines tiesas žinome visi: reikia važiuoti leistinu greičiu, rodyti posūkį, nevažiuoti degant raudonam šviesoforo signalui. Šiuos aspektus visi žino, bet yra kitų niuansų: kur galima sustoti, kada galima pradėti važiuoti. Neseniai buvo pakeista žalios rodyklės taisyklė – prieš važiuojant dabar reikia sustoti“, – teigia D. Šalomskas.

Jis pripažįsta – dėl taisyklių nežinojimo eismo įvykiai ar nelaimės nutinka retai, nes KET detalių pasikeitimas neturi įtakos pagrindiniams vairavimo įgūdžiams. Be to, D. Šalomskas įsitikinęs, kad kai kurių vairavimo aspektų pasikeitimas taip pat neapsunkina informacijos įsisavinimo vairuotojo teises norintiems išsilaikyti žmonėms.

„Nemanau, kad tos informacijos yra per daug, kai skaitai KET knygutę. Žinoma, kai žiūri į visą knygutę, jos apimtį, informacijos atrodo daug, bet nemanau, kad, detaliai skaitant kiekvieną skyrių, tos tiesos, kurios čia išdėstytos, yra perteklinės. Manau, kad skaitant ir domintis jos tikrai padės vairuoti“, – tvirtina D. Šalomskas.

Jo nuomone, KET egzaminą apsunkina kitas pasikeitimas – kitaip formuluojami egzamino klausimai. „Kai aš laikiau egzaminą, buvo vienas teisingas atsakymas. Dabar atsakymas yra ne vienas. Ne vienas laikantis tikrai suabejoja, atsakydamas į vieną ar kelis teisingus atsakymus turinčius klausimus“, – sako D. Šalomskas.

Jo nuomone, vairuoti taip pat tapo sudėtingiau ne dėl to, kad buvo papildyti ar pakeisti kai kurie KET aspektai. „Vairavimas gerokai pasikeitęs – automobilių daug daugiau nei anais laikais, prieš 10–20 metų. Labiausiai turėtų būti ugdomi praktinio vairavimo įgūdžiai. Teoriją daugiau ar mažiau įsisavina visi, bet praktiškai vairuoti ne visada pavyksta“, – atkreipia dėmesį Lietuvos kelių policijos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas.

LRT RADIJO laida „Ryto garsai“

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt
(8)
(5)
(3)

Komentarai (2)