Vilniečių auklėjimas: išmokė važiuoti per sankryžas, dabar mokys važiuoti žiedu (8)
Kai kuriose sankryžose atsiradusios geltonos linijos, siekiant mažinti transporto spūstis Vilniaus mieste, anot sostinės mero Remigijaus Šimašiaus, pasiteisino, todėl jau kuriami planai, kaip pradėti bausti vairuotojus, kurie to daryti iki šiol taip ir neišmoko. Maža to, pasiteisinus šiai švietėjiškai veiklai, kuriami nauji – bus mokoma, kaip važiuoti žiedinėmis sankryžomis.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Sprendžiant susisiekimo problemą Vilniaus mieste, nuolatos girdimi vairuotojų priekaištai įvairiais aspektais – pradedant blogai sureguliuotais šviesoforais, baigiant per siaurais keliais.
Vis dėlto Susisiekimo paslaugų Eismo valdymo centro specialistai pastebi, kad dažnu atveju spūsčių kaltininkai yra tie patys priekaištus žeriantys vairuotojai dėl kultūros stokos. Jie ne tik nepaiso Kelių eismo taisyklių (KET), bet ir jomis nuolatos piktnaudžiauja, pavyzdžiui, važiuoja maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis.
„Pavyzdys: spalio mėnesį, kai visoje Ukmergės gatvėje stovėjo policija ir tikrino vairuotojus, kad jie nesinaudotų viešajam transportui skirta eismo juosta, pastebėjome, jog visas srautas juda kur kas greičiau, kai naudojamasi tik dviem eismo juostomis, nei tuo metu, kai vairuotojai pradeda naudotis ir viešajam transportui skirta juosta, nes nėra bereikalingų persirikiavimų, kurie būtent ir stabdo visą eismą. Dviem eilėmis eismas judėjo greičiau nei trimis.
Tai parodo, kaip iš tikrųjų vairavimo kultūra daro įtaką eismo spūstims. Net su mažiau juostų, jei visi važiuoja tvarkingai ir niekas nereikalingai nepersirikiuoja iš vienos eismo juostos į kitą, srautas juda greičiau. Švietėjiška veikla vairuotojams labai labai reikalinga“, – pastebėjo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ l. e. p. direktorė Modesta Gusarovienė.
Skatinant vairuotojų kultūrą, nuo rudens imtasi priemonės – kai kurios sankryžos nudažytos geltonomis linijomis, kad vairuotojai jų neblokuotų ir neįvažiuotų. Tokiu būdu esą padidėjo eismo pralaidumas. Kadangi didžioji dalis vairuotojų išmoko šią pamoką, linkstama link baudų.
„Tikiuosi, didžioji dalis vairuotojų išmoko važiuoti per sankryžas jų neblokuodami. Logiškai turime eiti prie baudų tiems, kurie nesugebėjo išmokti važiuoti“, – teigė Vilniaus meras R. Šimašius.
Kaip pastebėjo eismo valdymo specialistai, daugiausia sankryžas blokuoja automobilių BMW vairuotojai.
„Kameras išnaudosime visiškai, ir kultūringiems vairuotojams bus žalia šviesa, o tie, kas nesilaiko (KET – Alfa.lt past.), ateis baudų laikas, nors to labai ir nesinori. Turime tikslą atlaisvinant autobusų juostas ir sumažinant sankryžų užsikimšimą pasitelksime policijos pagalbą. Kol kas dar nėra galimybių, kad policija pati galėtų pasiimti duomenis ir vairuotojui (pažeidusiam KET – Alfa.lt past.) atsiųsti meilės laišką, tačiau kitais metais mes jau turėtume turėti tokią galimybę“, – pastebėjo R. Šimašius.
Kadangi ši pamoka išmokta, artimiausi darbai eismo valdymo srityje – išmokyti vilniečius važiuoti žiedu.
„Viena iš problemiškiausių vietų – žiedai. Normaliau sutvarkius žiedus, vairuotojams paaiškinus, kaip reikia judėti žiedu, nes nėra tokio supratimo, nupaišius juostas, kurios padėtų tai padaryti, būtų didesnis pralaidumas. Tai vienas iš klausimų, prie kurio prieisime. Žiedai yra pasitvirtinę kaip gera reguliavimo priemonė, kartais net geresnė nei reguliavimas šviesoforais, bet kol kas efekto nėra“, – apie artimiausią švietėjišką veiklą, kurią taikys vairuotojams, pasakojo sostinės meras.
Šiuo metu Vilniuje yra 13 informacinių švieslenčių, 12 veikiančių greičio radarų, 52 sankryžos stebimos vaizdo kameromis, taip pat yra sudaryti šeši žalieji koridoriai, dar maždaug keturi koridoriai yra sudaryti pačių specialistų. Pabrėžtina, kad žaliasis koridorius veikia tik tuomet, kai vairuotojai neviršija 50 km/val. greičio.