Trečios kartos „Nissan Leaf“ – iššūkis elektromobilių skeptikams (Foto)  (29)

„Nissan Leaf“ su nauja baterija užtenka krauti kartą per savaitę. Skamba neįtikėtinai ar ne? Pirmojo „Nissan Leaf“ elektromobilio baterijos prieš keletą metų man užteko tik tris kartus apsukti Vilniaus apylinkes.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ir tai buvo neblogai, nes prieš šešerius metus pristatytas modelis buvo pirmasis „normalus“ elektromobilis tarp visų bandymų įtikinti vairuotojus pamilti nė 100 km nenuvažiuojančias mažytes dėžes ant ratų.

Šįmet „Nissan“ pristatė, įmonės teigimu, jau trečios kartos „Leaf“.

Iš tiesų pats automobilis praktiškai nepasikeitė nuo 2010-ųjų, tačiau esminė elektromobilio dalis – baterija – dabar talpina 30 kWh elektros, kurios vidutinio dydžio hečbekui turėtų užtekti nuvažiuoti net 250 km vienu įkrovimu.

Be to, nauja jos technologija atvėrė kelius dar didesnėms naujovėms.

Tai daugiausia, ką gali Lietuvoje parduodami automobiliai, o daugiau vienu įkrovimu gali nuvažiuoti tik prabangieji „Tesla“.

Ar šie pažadai yra teisybė, patikrinau per naujojo „Leaf“ bandymus kalnuotoje Pietų Prancūzijoje.

Kilometrai iki debesų

Pasivažinėjimas po Alpes gerokai padidintų ir įprastų degalų sąnaudas, todėl beveik 140 km maršrutas per kalnus pažadino nerimo kirminą. Startavus pajūryje kelias vedė į 1,6 kilometrų aukštį ir kitu keliu žemyn, atgal į starto tašką.

Leistis nuo kalno su elektromobiliu paprasta – riedant nuo statesnių nuokalnių elektra ne tik neeikvojama, bet galima jos atsargas papildyti.

Bet važiuojant nuo ne itin stačių nuokalnių tenka šiek tiek spustelėti akceleratorių, nes energijos rekuperavimo sistema automobilį stabdo ir jis negali riedėti taip laisvai, kaip varomas tradiciniais degalais.

Tačiau sunkiausia kilti į stačią įkalnę, nes 250 km atstumą skaičiuodami inžinieriai tikrai neturėjo galvoje aštrių serpantinų ir debesyse skendinčių viršukalnių.

Iki aukščiausio maršruto taško vedė apie 75 km ilgio kelias, kurio didžiąją dalį sudarė miestelių gatvės ir siauri serpantinai – jokių užuominų apie taupumą.

Tačiau pasiekus kelio viršūnę baterijoje tebebuvo likę 44 proc. energijos.

Energijos magija

Likusi maršruto dalis – 65 km žemyn. Būtent važiuojant nuokalne svarbesnės tampa ne elektromobilio galimybės, o vairavimo stilius. Galima spausti akceleratorių, prieš posūkį kirsti per stabdžius ir vėl spausti pirmyn. Ir išsunkti visą likusią energiją.

Arba saikingai spaudžiant ir atleidžiant elektromobilio akceleratorių galima beveik nenaudoti stabdžių ir leisti elektromobiliui maksimaliai įsikrauti iš energijos rekuperacijos sistemos. Tai visai nereiškia, kad važiuoti reikia lėtai – „Leaf“ pakankamai stipriai stabdo ir tiesiog atleidus akceleratorių.

Taip pasiekus finišą energijos baterijoje ne tik nesumažėjo, bet ir pasipildė iki 49 proc., o sistema skaičiavo, kad galiu nuvažiuoti dar 140 km. – tai reiškia, pakartoti sudėtingą maršrutą dar kartą ir bendrai nuriedėti beveik 280 km.

Naujo tipo baterija

Tokio rezultato, nuoširdžiai, nesitikėjau. Prieš bandymą maniau, kad geras rezultatas galėtų būti, jei finišavus automobilyje liks energijos dar maždaug 50 kilometrų. Tai reiškia, kad statistinis vairuotojas galėtų kasdien važiuoti į darbą, darželį, parduotuvę bei grįžti namo ir krauti savo elektromobilį vos kartą per savaitę.

Įdomu tai, kad nuvažiuojamą atstumą „Nissan“ padidino ne paprasčiausiai pridėjusi daugiau baterijos elementų, o iš esmės pakeitusi baterijos sudėtį.

Naujoje baterijoje katodas (medžiaga, per kurią išteka elektros srovė) pagamintas nebe iš ličio-magnio oksido, bet iš ličio-nikelio-magnio-kobalto oksido, todėl į tokio pat dydžio bateriją inžinieriams pavyko sutalpinti penktadaliu daugiau energijos.

Be to, ji greičiau įkraunama – greitojo įkrovimo stotelėje pakanka vos pusvalandžio iki 80 proc. įkrovimo.

30 kWh talpos baterija montuojama ten pat, kaip ir 24 kWh baterija senesniuose „Leaf“ modeliuose ir šias baterijas gana paprasta sukeisti, bet „Nissan“ neketina oficialiai siūlyti tokios paslaugos dėl reikalavimų kiekvieną patobulintą automobilį iš naujo sertifikuoti.

Naujajai baterijai bus taikoma 8 metų arba 160 tūkst. km. garantija, o senas baterijas „Nissan“ ketina rinkti ir naudoti saulės energijos saugykloms bei naujai energijos perdavimo sistemai „Vehicle to grid“.

Ateitis ar dabartis?

Apie tai tikriausiai svarstė ir pirmųjų benzininių automobilių savininkai, pirkdami degalus vaistinėse.

Įkrovimo stotelių trūkumas – neabejotina bėda elektromobilių savininkams, bet jų po truputį daugėja (kad ir šią savaitę atidaryta stotelė Kryžkalnyje). O kai kurių elektromobilio savybių nepakartos joks tradicinis modelis.

Atokiu kalnų keliu pakilus į daugiau nei kilometro aukštį nebuvo girdėti jokio burzgimo, o aplink netvyrojo išmetamųjų dujų kvapas. Vieninteliai garsai buvo skleidžiami gamtos ir po ratais čežančių lapų.

Ar galite įsivaizduoti, kaip pasikeistų miestai, pašalinus visą triukšmą ir smogą, kuris atrodo neišvengiamas?

„Nissan Leaf“ skaičiai:

  • Kaina: 38,8 tūkst. eurų.
  • Variklis: 109 AG/80 kW elektrinis variklis.
  • Matmenys (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4445/1967/1550
  • Ratų bazė, mm.: 2700
  • Bagažinės talpa: 370–911,6 l.
  • Svoris: 1516 kg.
  • Įsibėgėjimas iki 100 km: 11,3 sek.
  • Didžiausias greitis: 150 km/val.
  • Baterijos talpa: 30 kW/h, iš kurių naudojama 95 proc.
  • Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu: 250 km.
  • Gamybos vieta: Sunderlandas, Didžioji Britanija.

Ilona Steponėnė

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė
(54)
(3)
(51)

Komentarai (29)