Neuropsichologai atskleidė „Ultra HD“ vaizdo poveikį žmogaus kūnui ir smegenims (2)
Televizijos turinys, rodomas per UHD raiškos televizorių, žmogų „įtraukia“ 38 proc. labiau, nei rodomas per Full HD raiška pasižymintį televizorių. Neuropsichologų išvados patvirtina, kad technologijos daro reikšmingą įtaką žmogaus psichologinei būsenai – keičia tai, kaip šis priima rodomą turinį bei „įsitraukia“ į pramogas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai paaiškėjo „Samsung“ ir tyrimų kompanijai „Mindlab International“ atlikus specialų tyrimą.
„Televizoriaus žiūrėjimas žmonėms ir toliau išlieka vienas iš laisvalaikio praleidimo būdų. Žiūrint mėgstamą turinį, nesvarbu, ar tai sporto varžybos, ar mėgstamas televizijos serialas, galima patirti įvairiausių įspūdžių.
Naujausi tyrimai rodo, jog žiūrėdamas mėgstamą turinį per didelį, ryškų, aukštos raiškos televizorių, žmogus, patiria daugiau įspūdžių nei per Full HD technologiją palaikantį televizorių. Be to, išryškėjo tendencija – dėl nuolatinių inovacijų televizijos turinys žmogui tampa vis labiau „įtraukiantis“, – kalbėjo Miroslavas Ramanavičius, „Samsung“ buitinės elektronikos padalinio Lietuvoje vadovas.
Labiausiai žmogų „įtraukia“ tokie užsiėmimai, kaip skrodimas banglente per bangas, naujo produkto pirkimas ar sėkmingas pasimatymas. Tačiau tyrimai parodė, kad UHD televizoriaus žiūrėjimas taip pat sukelia stiprias emocijas. Beje, šie potyriai yra 38 proc. ryškesni nei turinį stebint „Full HD“ ekrane.
„Įdomu stebėti, kaip modernios technologijos geba daryti įtaką šioms reikšmingoms psichologinėms reakcijoms ir tobulinti vaizdą atkuriančias technologijas.
[...] Atlikti tyrimai rodo, kad tokios inovacijos, kaip itin aukštos raiškos UHD televizoriai, yra milžiniško technologijų proveržio vaizdo technikos srityje pavyzdys“, – teigė neuropsichologas dr. Davidas Lewis, „Mindlab International“ vadovas.
Tyrimo dalyviai, žiūrėdami iki tol nematytą turinį „Ultra HD“ televizoriaus ekrane jautėsi smarkiau išgyvenantys jame rodomas akimirkas. Žmonės jautriau reagavo į įvykius ekrane, jų dėmesys į turinį buvo labiau koncentruotas.
Tyrimas „Screen Sensation: The Ultra HD Effect“ buvo atliktas Braitono mieste, Sasekso inovacijų centre.
Prie 18–65 m. amžiaus dalyvių galvos odos buvo prijungti elektrodai, kurie leido taikyti specialius elektroencefalografijos (EEG) ir elektroderminio aktyvumo (EDA) metodus bei atlikti širdies ritmo matavimus.
Dalyvių rekacijos buvo tiriamos šiems stebint internete transliuojamą turinį bei Europos futbolo varžybas per UHD bei Full HD raiškos televizorius.