„Audi“ gamyklos – laboratorijos, kur karaliauja robotai ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lokomotyvas – hibridinis
Kiek netikėtas keturių žiedų savininkas – hibridinis lokomotyvas yra tylesnis ir draugiškesnis aplinkai nei įprasti įrenginiai.
Visi žinome, jog didieji automobilių gamintojai turi keletą didžiulių gamyklų. Tai reiškia, kad logistika yra vienas iš pagrindinių galvosūkių – paruoštos detalės turi laiku pasiekti surinkimo linijas, o užbaigti automobiliai turi greitai palikti gamyklą, kad pasiektų naujuosius savininkus.
Tam, kad geriau įsivaizduotumėte, kokio dydžio šios gamyklos yra ir kaip yra išdėlioti svarbiausi logistikos procesai, galime paminėti, jog „Audi“ gamykloje Ingolštate yra net 18 kilometrų geležinkelio bėgių, kuriais kasdien atrieda bent 15 traukinių.
Toks judėjimas neišvengiamai turi įtakos ir gamtai, tačiau kompanija naudoja hibridinį lokomotyvą, kuris ženkliai sumažina į aplinką išskiriamų žalingų dujų kiekį. Kuomet rieda gamyklos pastatų viduje, ši mašina, turinti net tūkstantį arklio galių, neišmeta nė kiek anglies dvideginio – hibridinis lokomotyvas gali dvi valandas dirbti naudodamas vien baterijų teikiamą energiją. Žinoma, tai reiškia, kad pertraukų nuo darbo metu įrenginys įkrovai turi būti prijungtas prie elektros tinklo.
Toks lokomotyvas taip pat yra žymiai tylesnis, o tai darbo aplinką padaro daug patogesne. Laiką, kurį ši mašina praleidžia ilsėdamasi prijungta prie elektros tinklo, atperka tai, kad ji yra dvigubai draugiškesnė aplinkai nei įprasti įrenginiai, o esant reikalui gali veikti vien dyzelinės jėgainės pagalba.
Specialios pirštinės
Specialios darbo pirštinės apsaugo nuo smulkių traumų ar sužeidimų bei sumažina rankų patiriamą stresą.
Dėl patogumo kompanija darbuotojams pagamino specialias pirštines, kurios turėtų perpus sumažinti rankų patiriamą stresą. Iš pradžių šios pirštinės buvo išbandomos darbuotojų, kurie surinkinėja automobilių dureles. Per pamainą jiems tenka sumontuoti apie 300 apdailos elementų, o tai yra didžiulis krūvis rankoms.
Šios pirštinės turėtų sumažinti daromą žalą ir nuovargį. Jos yra pagamintos iš teflono ir svarbiausiose vietose turi specialią smūgius sugeriančią dangą. Elastingas dirželis stabilizuoja riešą, tačiau neturėtų varžyti judesių. Žinoma, kaip ir įprastos darbinės pirštinės, jos taip pat apsaugo rankas nuo smulkių sužeidimų ir traumų, tačiau jas kuriant darbuotojų patogumas ir sveikata buvo pagrindiniai prioritetai.
Autonominiai detales pristatantys robotai palenda po lentynomis, jas pakelia ir atveža į reikiamą vietą. Senkant energijai jie patys sugrįžta į įkrovimo stoteles.
Aukščiau rašėme, kad „Audi“ naudoja robotus palengvinti darbuotojų dalią surinkimo proceso metu – mechaninė ranka paima ir paduoda dalis iš dėžės. Tačiau tai, kaip ši dėžė pasiekia automobilių surinkimo vietas, taip pat yra viena iš „Audi“ naujovių.
Dabar Ingolštate yra testuojama detalių pristatymo sistema, kuri veikia autonomiškai, pagerina efektyvumą, taupo vietą gamykloje ir panaikina poreikį darbuotojams eiti didelius atstumus. Trumpai tariant, tai yra nedideli judrūs robotai, kurie palenda po lentynomis su detalėmis, jas pakelia ir atveža į specialią vietą, kur jas gali perimti darbuotojai.
Sistema veikia visiškai savarankiškai, be jokio žmogaus įsikišimo. Robotai bevieliu ryšiu gauna nurodymus iš centrinio kompiuterio ir tuomet orientuojasi pagal ant grindų išdėstytus QR kodus. Žmonės robotams nėra reikalingi netgi tuomet, kai senka jų baterijos – pajutęs, kad liko mažiau nei 40 proc. energijos, robotas pats grįžta į įkrovimo stotelę. Pilnai įkrauti jie gali pasiekti 3,6 km/val. greitį ir vežti net 600 kg svorio.
Po šios sistemos įdiegimo darbininkams nebereikia eiti ilgų atstumų pasiimti detalių ar stumti sunkių vežimų. Dar daugiau, kadangi žmonėms nebereikia taip dažnai vaikščioti detalių paskirstymo patalpoje, lentynos gali būti sustatytos šalia viena kitos. Taip sutaupomas ketvirtadalis „Audi“ gamyklos erdvės.