JAV prasidėjo masinė "kairiajuostininkų" baudimo kampanija. Kodėl? (Video) (31)
JAV imtasi aktyviai bausti vadinamuosius "kairiajuostininkus" – vairuotojus, kurie kraštutine kairiąja eismo juosta važiuoja neviršydami greičio. Tikras absurdas, tiesa? Važiuoji neviršydamas leistino greičio ir už tai gauni baudą?! Juk vairuoji saugiai. Pasirodo, ne.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Youtube neseniai patalpintas šaunus vaizdo siužetas, argumentuotai paaiškinantis, kodėl lėtai riedantys kairiąja eismo juosta kelia pavojų kelyje net ir neviršydami greičio. Šiuo atveju kalbama tik apie greitkelius ir apie kairiąsias eismo juostas juose.
Mat kraštinės kairiosios juostos yra skirtos lėčiau važiuojančių transporto priemonių apvažiavimui, o ne nuolatiniam važiavimui jomis. Priminkite tai savo bičiuliams, kolegoms, artimiesiems, pažįstamiems vairo broliams ir sesėms.
Didžiausias pavojus kelių eismo juostų viena kryptimi greitkeliuose – greičių skirtumas. Vaizdo siužete pasakojama, kad važiuoti šiek tiek lėčiau už bendrą eismo srautą iš tikrųjų yra pavojingiau nei važiuoti šiek tiek greičiau už bendrą eismo srautą. Konkrečiu atveju rekomenduotina taikytis ne aklai vadovautis greičio ribojimo taisykle, o mėginti taikytis prie realių eismo srauto sąlygų ir netapti kliūtimi joje.
Be to, kadangi kairiųjų eismo juostų lėtūnai provokuoja bendro eismo srauto greičiu važiuojančius vairuotojus manevruoti keičiant juostas ir lėtūnus apvažiuoti iš dešinės, greitkeliuose tokiais atvejais kyla didesnė eismo įvykio rizika. Apskritai statistika byloja, kad juostų keitimas yra apie 10 proc. autoįvykių greitkeliuose priežastis. Kuo mažiau trukdysime kitiems vairuotojams ir neprovokuosime jų kaitalioti eismo juostas, tuo mažesnė bus eismo įvykio tikimybė greitkelyje dėl eismo juostų keitimo.