Nustebsite, kiek kainuoja JAV automobilio pritaikymas Europoje  (2)

Ne vienas lietuvis, kada nors turėjęs arba turintis iš Jungtinių Amerikos Valstijų importuotą automobilį, yra susidūręs su privalomu kai kurių detalių (pvz., žibintų) keitimo problema. Pasirodo, techniniai skirtumai tarp JAV ir Europos rinkoms pritaikytų automobilių kainuoja ne tik mašinos savininkui, bet ir patiems gamintojams.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis naujausia studija, kurią atliko Valstijose įsikūrusi automobilių tyrimų kompanija „CAR Group“, šie skirtumai automobilių pramonei per metus atsieina net 2,26 milijardo dolerių (2,04 mlrd. eurų), arba 648-873 dolerius vienam automobiliui.

Prie tokios išvados tyrėjai priėjo išstudijavę 116 modelių, parduodamų JAV ir Europos Sąjungoje (ES). Paaiškėjo, jog vien 2014 metais šių automobilių gamintojams bendrai reikėjo nuo 1,68 iki 2,26 mlrd. dolerių vien tam, kad jų modeliai būtų pritaikyti vienai ar kitai rinkai pagal joje galiojančius saugumo reikalavimus. Tai yra daugiau nei tais metais kainavo JAV ir ES prekybos tarifai.

Minėtos išlaidos – tai suma, kurią gamintojai turi skirti tam, kad Europoje pagamintas modelis atitiktų JAV keliamus dizaino bei saugumo reikalavimus ir gautų leidimą pardavimui šioje rinkoje. Ir atvirkščiai – kad amerikietišką modelį būtų galima pardavinėti ES šalyse.

Tokių skirtumų yra daug. Tik vienas pavyzdys: Valstijų rinkai skirtuose automobiliuose naudojamos didesnės oro saugos pagalvės, nes čia naujiems modeliams taikomi saugumo bandymai, kai manekenas nėra prisegamas saugos diržu. Europos rinkoje tokio reikalavimo nėra.

Skirtingi reikalavimai galioja kone trims dešimtims automobilio dalių ir techninių mazgų – pradedant bamperiais, veidrodėliais ir valytuvais, baigiant triukšmo ir degalų emisijos normomis.

Tarp tų „pradedant“ ir „baigiant“ pakliūva skirtingi oro pagalvių, centrinės konsolės įrengimo, aukštos įtampos elektros sistemos, stogo struktūros, prietaisų skydelio, galinio vaizdo kamerų, netgi kapoto ir durelių spynelių bei numerio laikiklio standartai.

Automobilių gamintojai abiejose Atlanto pusėse įsitikinę, kad tokios išlaidos nėra būtinos, nes esą skirtingi saugumo režimai užtikrina pakankamą modelių saugumo lygį.

„Reikalavimai, turintys įtakos kainoms ir leidžiantys pirkėjams įsigyti saugius bei ekologiškus automobilius, turi būti elementarūs ir paprasti“, – taip studijos rezultatus pakomentavo Automobilių gamintojų aljanso, vienijančio „didįjį Detroito trejetą“ (koncernus „General Motors“, „Ford“ bei FCA) ir keletą europietiškų kompanijų, prezidentas Mitchas Bainwolas.

Gamintojai siekia, kad atitinkamos JAV ir ES institucijos pripažintų viena kitos saugumo standartus. Pranešama, kad jie jau ėmėsi lobizmo, jog būtų pradėtos derybos dėl atitinkamų įrašų šiuo metu ruošiamoje ir tebederinamoje Tarpatlantinės prekybos ir investicijų partnerystės sutartyje.

Ekspertai pažymi, jog susitarimas gali turėti tiesioginės įtakos mažesnei naujų automobilių kainai. Jei JAV būtų leista pardavinėti tokius modelius, kurie pagaminti ES rinkai (ir atvirkščiai), tikėtina, kad jie atpigtų.

Be to, svarbu ir tai, kad abi rinkos būtų papildytos gerokai didesniu naujų modelių skaičiumi. Taip pirkėjams būtų sukurtas didesnis pasirinkimas, o iš to esą išloštų ir jie, ir automobilių gamintojai.

Aut. teisės: Vakarų ekspresas
Vakarų ekspresas
(81)
(13)
(68)

Komentarai (2)