Keletas klausimų, kuriuos turite sau užduoti pirkdami naudotą automobilį  ()

Nuosavas automobilis daugeliui lietuvių yra nemažiau svarbus nei būstas, o bene populiariausias būdas jį įsigyti – paieškos naudotų automobilių rinkoje. Ir nors dažnas lietuvis laiko save tikru automobilių ekspertu, nuolat tenka išgirsti istorijų apie atvejus, kai įsigijus naudotą automobilį gerokai nusiviliama.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ilgainiui išryškėja įvairūs naujojo pirkinio trūkumai – nuo smulkių, pavyzdžiui, pakabos, iki rimtų – pavarų dėžės ar variklio – gedimų, kurie gali gerokai patuštinti kišenę. Išvengti nemalonių staigmenų galima išvengti objektyviai sau atsakius į keturis pagrindinius klausimus.

Kiek skirsite pinigų?

Bet kurio didesnio pirkinio įsigijimas paprastai prasideda nuo savo finansinių galimybių įvertinimo. Ne išimtis – ir automobilio pirkimas. Suprantama, kišenė dažnai gerokai apriboja galimybes ir pasirinkimo laisvę. Vis dėlto ekspertai pataria net ir į perkamą naudotą automobilį žiūrėti kaip į investiciją.

„Pirmas dalykas, kurį rekomenduojama padaryti svarstant apie naudoto automobilio pirkimą – nustatyti sumą, kurią galite tam skirti, ir nuspręsti, kokiu būdu automobilį įsigysite – savomis lėšomis, imdami paskolą ar pasirašydami lizingo sutartį ir įkeisdami automobilį lizingo bendrovei“, – sako specializuoto paskolų banko  Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

Anot jo, galima automobilių paskolos suma svyruoja nuo 1 tūkst. iki 20 tūkst. eurų, tačiau vidurkis šiuo metu siekia apie 4 tūkst. eurų. Įsigyjant automobilius lizingu dažniausiai jų kainos prasideda nuo 5000 eurų.

Skirtumas tarp lizingo ir paskolos automobiliui

„Imant paskolą automobiliui, nereikia pradinio įnašo, dažnai neprivaloma mašinos drausti KASKO draudimu, be to, galima pasiskolinti netgi daugiau, nei kainuoja pati transporto priemonė – jeigu prireiktų ją remontuoti. Išduodami paskolą be įkeitimo bankai automobilio vertės paprastai nekontroliuoja. Įsigyjant automobilį lizingu, pirmieji du reikalavimai dažniausiai yra būtini, o, automobilis dažniausiai yra įkeičiamas bankui, tad galite skolintis tik tokią sumą, kokios jis vertas, neskaitant pradinio įnašo. Taigi, susumavus visas būsimas išlaidas, reikėtų įvertinti, kaip skolintis apsimoka labiau“, – teigia R. Norvilas.

Vertinant galutinę sumą, reikėtų nepamiršti ir papildomų mokesčių, susijusių su automobilio pirkimu – draudimo, dokumentų registravimo, galimų remontų išlaidų, o, jeigu automobilis perkamas lizingu arba imant paskolą – visų sutarties mokesčių, palūkanų bei pradinio įnašo.

Kokį automobilį rinksitės?

Specialistai pažymi, kad renkantis automobilio markę ir modelį reikia gerai įvertinti savo poreikius, o tai padaryti galima atsižvelgus į tai, ar dažniausiai bus važinėjama mieste, ar planuojama vykti į tolimas keliones, ar automobilio reikia visai šeimai. Ketinant daug važinėti judriose miestų gatvės, verta pasvarstyti apie kompaktiškesnį, ekonomiškesnį automobilį, o tolimoms kelionėms ar važinėjant ne vienam daugeliu atvejų labiau tiktų erdvesnė transporto priemonė.

Tipinis lietuvių automobilis

Banko duomenimis, tipinis automobilis, kurį imdami paskolą įsigyja lietuviai, yra naudotas, dažniausiai atkeliavęs iš Vakarų Europos, su automatine pavarų dėže. Be to, imdami paskolą automobiliui, lietuviai paprastai įsigyja 10 metų ar senesnį „dyzelį“, o populiariausių automobilių markių sąrašo viršūnėje rikiuojasi vokiečių (50 proc.), japonų (20 proc.) ir prancūzų (12 proc.) gamintojai. Rečiau pasiėmę paskolą lietuviai įsigyja JAV (8 proc.), Švedijos (8 proc.) ir Čekijos (2 proc.) gamintojų automobilius.

Turimais duomenimis, mėgstamiausios skolinantis įsigyjamų automobilių spalvos lietuviams – pilka, juoda, mėlyna ir balta. Populiariausios automobilių markės Vienos iš didžiausių naudotais automobiliais prekiaujančių įmonių grupių „Baltijos realizacijos centras“ (BRC) duomenimis, Lietuvoje labiausiai perkami „Volkswagen“ markės automobiliai, taip pat populiarios ir kitos vokiškos markės, t.y. BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Audi“.

„Pirkdami naudotas transporto priemones lietuviai lieka ištikimi vokiškiems ir japoniškiems automobiliams. Dažniau pirkėjai renkasi automobilius su automatine pavarų dėže, tačiau, ar tai bus benzinu, ar dyzeliu varoma transporto priemonė, tapo nebe taip svarbu. Pirkdami automobilį lietuviai daugiausiai dėmesio kreipia į jo saugumą, komplektaciją, ridą ir techninę istoriją“, – sako UAB „Baltijos realizacijos centras“ lizingo vadybininkė Vilma Gavėnaitė.

Tipiniai automobilio gedimai: ar tiesa, kad „visi opeliai rūdija“?

Tuo metu, pasak automobilių priežiūros ir remonto paslaugas teikiančios įmonės „Melga“ Kauno servisų direktoriaus Gino Maksevičiaus, minėtų šalių gamintojų automobiliai yra ir dažniausi serviso lankytojai.

„Būtent vokiški ir japoniški automobiliai turi bene daugiausiai „chroniškų ligų“. Pavyzdžiui, anksčiau buvo gajus požiūris, kad „visi opeliai rūdija“, o dabar šios markės automobiliai tikrai pasitaisė. Panašios problemos šiuo metu dažniau kamuoja „Mazda“ markės automobilius, nes jų antikorozinė apsauga nėra ideali. Įsigijus šios markės automobilį, rekomenduojame ją atlikti papildomai“, – teigia G. Maksevičius.

Būtent dėl tokių tipinių gedimų, nusprendus, kokį automobilį įsigysite, G. Maksevičius pataria visuomet paieškoti informacijos internete.

„Chroniški“ gedimai dažniausiai priklauso nuo amžiaus, ridos ir eksploatacijos. Ir, deja, daugumos markių automobiliai tokių tipinių problemų turi. Net dėl kokybės išgirtos „Toyotos“ savininkai dažnai skundžiasi dyzelinės pirmos kartos „Auris“ vairo stiprintuvo elektronikos gedimais, vairo kolonėlės patikimumu, vėlesnių nei 2002 metų „Lexus“ arba „Volvo“ vairuotojai – automatine greičių dėže ir t.t.“, – pasakoja jis.

Dar vienas jo patarimas – įsigijus naudotą transporto priemonę, visuomet profilaktiškai pasikeisti variklio tepalus.

„Tepalus ypač aktualu pakeisti automobiliams su automatine pavarų dėže. Taip pat rekomenduojama pakeisti paskirstymo dirželius, o, pavyzdžiui, BMW markės 2 l dyzelinio variklio modeliams – net ir grandines, kurios gali nutrūkti bet kada, viršijus 200 tūkst. km ridą. Automobilių pardavėjai yra linkę taupyti ir laukti, kol šios dalys visiškai susidėvės, todėl įsigijus naudotą automobilį, tikėtina, tai bus susiję pirmieji gedimai, su kuriais susidurs naujasis savininkas“, – pažymi G. Maksevičius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(10)
(10)
(0)

Komentarai ()

Susijusios žymos: