„Audi“ išradingumas trumpam į kampą sodina elektromobilius - „g-tron“ automobiliai yra pigesni ir gali visai neteršti aplinkos (Video) (20)
Be jokios abejonės, ateitis priklauso elektromobiliams. Baterijų technologijos kasdien pasiekia naujas viršūnes, elektromobiliams suteikdamos dar kelis papildomus vienu įkrovimu nuvažiuojamus kilometrus. Kita vertus, negi elektra yra vieninteliai ateities automobilių degalai? Ar nėra kitų visiškai švarių alternatyvų? „Audi“ yra įsitikinusi, kad šalia elektromobilių vietą turėtų rasti ir aplinkai draugiškais būdais pagamintomis dujomis varomos mašinos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šiais metais rinkoje pasirodė naujas „A4 Avant g-tron“. Dujomis varomi automobiliai nėra naujovė, tai žino ne vienas skaitytojas, tačiau patyrinėti gamyklinę „Audi“ dujų sistemą iš tikrųjų yra gana įdomu. Ne tik todėl, kad ji yra technologiškai pažangi ir nedaug gamintojų ryžtasi siūlyti tokią alternatyvą, bet ir todėl, kad tokie automobiliai kaip „A4 Avant g-tron“ gali važiuoti ir visiškai neteršdami aplinkos. Priešingai nei daugelis elektromobilių.
Elektromobiliuose naudojama energija retai kada yra gaminama švariai būdais. Žinoma, kai kurios šalys didelę dalį elektros energijos gauna iš vėjo jėgainių ar hidroelektrinių, tačiau tokių yra mažuma. Elektromobilių draugiškumo aplinkai mitą griauna ir baterijų pramonės keliama tarša, ir atitarnavusių baterijų perdirbimo problema. Be jokios abejonės, elektromobiliai vis tiek yra ateities transportas ir kada nors bus nelyginamai švaresni, tačiau „Audi“ mato ir kitą labai įdomią alternatyvą.
Tai – dujomis varomos mašinos. Iš esmės, „g-tron“ automobiliai gali ir visai neišmesti CO2 tuo atveju, jei naudos „Audi e-gas“ dujas. Jos yra gaminamos inovatyviu būdu, kuris šiame portale jau buvo aprašytas. Sintetinės dujos gaminamos elektrolizės ir metanizacijos procesų pagalba, o gamykloje naudojama tik iš atsinaujinančių šaltinių gaunama energija.
Žinoma, automobilis vis tiek į aplinką išmeta CO2, tačiau būtent anglies dvideginis ir vanduo yra pagrindiniai „e-gas“ gamybai reikalingi komponentai. Taigi, „A4 Avant g-tron“ CO2 emisijų požiūriu teoriškai gali būti visiškai neutrali. Vairuotojams net nebūtina kaskart atvykti į „Audi“ gamyklą, kur galima pasipildyti „e-gas“ dujų. Kartu su automobiliu jie gauna specialią kortelę, kuri fiksuoja, kiek dujų kaskart įpilama į automobilį. Tuomet „Audi“ į bendrą gamtinių dujų vamzdyną paleidžia būtent tokį dujų kiekį, užtikrindama, kad bendras CO2 išmetimas išliktų neutralus.
„A4 Avant g-tron“ turi įprastą 2.0 TFSI variklį, išvystantį 170 AG. Jis kiek modifikuotas, kad puikiai veiktų tiek varomas dujomis, tiek benzinu. Automobilio gale esantys keturi dujų balionai palaiko 200 barų slėgį. Patys balionai gaminami iš trijų sluoksnių skirtingų kompozitinių medžiagų, kad atlaikytų slėgį ir būtų saugūs.
Gamybos metu šie balionai pripučiami iki 300 barų, tačiau teoriškai galėtų išlaikyti ir daug didesnį slėgį. Turint omenyje žiaurias „Audi“ bandymų procedūras, apie kurias jau rašėme, abejoti saugumu, tikriausiai, nederėtų. Balionai yra labai kompaktiški, tačiau atsarginiam ratui vietos automobilyje neatsirado, o ir akumuliatorių teko perkelti į variklio skyrių.
Žinoma, vien ekologinės priežastys „A4 Avant g-tron“ ar kitų dujomis varomų „Audi“ automobilių pirkti neprivers. Taupumas žmonėms rūpi daug labiau. „A4 Avant g-tron“ sunaudoja apie 4 kilogramus dujų 100 km nuvažiuoti. Vien dujomis šis automobilis gali nuvažiuoti daugiau nei 500 km, o benzinu dar 450. Teigiama, kad išlaidos degalams yra panašios kaip važiuojant dyzeliniu automobiliu, o pati mašina yra žymiai pigesnė už gerus elektromobilius.
„Audi A4 Avant g-tron“ ir „e-gas“ technologijų paaiškinimas trumpame filmuke
Ar „Audi g-tron“ sistema bus įtraukta į automobilių ateitį? O gal visus mūsų dujomis, dyzeliu ir benzinu varomus pakeis elektromobiliai? Bet kuriuo atveju, jei ne ateities, tai šių laikų gatvėse „g-tron“ automobiliai yra tikrai laukiami.