Lietuvos policija įsigijo motociklą, kokio dar niekada nėra turėjusi: bus naujas chuliganų siaubas (8)
Lietuvos kelių policijos pareigūnai supažindino visuomenę su įspūdingu nauju „Yamaha FJR1300“ motociklu, kuris, kaip tikimasi, turėtų būti itin efektyvus fiksuojant pažeidėjus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
60 tūkst. kainavęs motociklas niekuo nenusileidžia naujausiam nežymėtam policijos automobiliui.
Kaip lrytas.lt patikino patrulis Aurimas Račkauskas, šis motociklas turi visą įrangą, kuri sumontuota ir kelių chuliganų siaubu jau spėjusiame virsti „Audi A6“ automobilyje.
Ji buvo pritaikyta kompaktiškiems gabaritams, tačiau funkcijų neprarado.
Dėl to, kaip ir automobilis, šis motociklas gali filmuoti ir fotografuoti į kamerų stebėjimo lauką patenkančius eismo dalyvius.
Funkcijas laikinai riboja
Pareigūnai sakė, kad važiuojant motociklu kameros kol kas fiksuoja tik ta pačia kryptimi judančius eismo dalyvius, tačiau yra galimybė stebėti ir važiuojančius priešpriešine kryptimi – šiuo metu ši funkcija išjungta.
„Ji yra, tačiau kol kas jos nejungiame, pratinamės prie įrangos valdymo. Vėliau ji bus suaktyvinta“, – patikino A. Račkauskas.
Stovintis motociklas gali būti naudojamas kaip stacionarus greičio matuoklis. Tuomet jis fiksuos abiem kryptimis važiuojančias transporto priemones.
Nuo kitų greičio fiksavimo įrangą turinčių motociklų jis skiriasi tuo, kad turi ir sistemą, kuri leidžia informaciją apie pažeidimą iškart perduoti į duomenų bazę. LKPT duomenimis, mūsų šalies pareigūnai tokį motociklą įsigijo pirmieji visame regione.
Naujasis pareigūnų pirkinys fiksuos visus pažeidėjus, bet daugiausia dėmesio teks didžiulį greitį mėgstantiems motociklininkams.
A. Račkauskas atkreipė dėmesį, kad nėra griežtai apibrėžta, kada taisykles pažeidęs motociklininkas turi būti stabdomas, o kada galima ir be jo užpildyti pažeidimų protokolą.
„Manau, kad taikysime tokią praktiką, kai bus stabdomi tik itin šiurkščius pažeidimus padarę ir labai greitį viršiję motociklininkai. Vien todėl, kad būtų patikrinta jų tapatybė ir vėliau nagrinėjant bylą neatsirastų vietos interpretacijoms“, – kalbėjo jis.
Visais kitais atvejais, anot pašnekovo, taupant tiek pareigūnų, tiek vairuotojų laiką, pažeidimų protokolai bus siunčiami paštu.
Įrangą įsigijo už baudas
Motociklas „Yamaha FJR1300“ pirktas už Lietuvos policijos lėšas ir kainavo 19 tūkst. eurų. Dvigubai daugiau teko sumokėti už šiuolaikišką pažeidimų fiksavimo įrangą. 40 tūkst. eurų tam skyrė šio projekto partneris – Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD).
Direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis atkreipė dėmesį, kad lėšos tam buvo skirtos ne iš mokesčių mokėtojų pinigų, o iš stacionarių ir mobiliųjų greičio matuoklių surinktų baudų.
Motociklui buvo pritaikyti ne tik patys prietaisai, bet ir programinė įranga. Kadangi užkietėję kelių chuliganai motociklais linkę važinėti be numerių arba jie yra užlenkiami, buvo pakeista tvarka, pagal kurią fiksuojant pažeidimą būtinai reikėjo registruoti ir numerį.
Iki 280 km/val. greičiu važiuoti galintis motociklas niekuo nenusileidžia policijos automobiliui „Audi A6“.
„Yamaha FJR1300“ yra unikalus vilniečių kompanijos projektas. Jis buvo ruošiamas atsižvelgiant į kelių policijos pareigūnų pastabas – visos detalės buvo perkamos ir komplektuojamos taip, kad atitiktų jų poreikius.
Kaip sakė LKPT atstovai, galimybe įsigyti tokį motociklą rimtai domisi ir kolegos iš Latvijos.