Rusų naikintuvai bent jau akrobatiniams pasirodymams tai tikrai tinkami - SU-35S parodė, ko negali konkurentai (Video)  ()

Karybos ir aviacijos ekspertai nuolat pabrėžia – geras naikintuvas privalo būti labai manevringas. Dėl to dažnai kritikuojamas naujas amerikiečių F-35 – siekiant jį paversti kuo universalesniu orlaiviu buvo prarastos manevringumo savybės. Visgi, aviacijos parodoje Paryžiuje naikintuvui pavyko surengti neprastą pasirodymą, bet rusiškas SU-35S ką tik parodė kažką tiesiog neįtikėtino.

.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Prieš rodant vaizdo įrašą, nufilmuotą šių metų MAKS aviacijos parodoje Rusijoje, privalome paminėti, kad SU-35 yra tik atnaujinta SU-27 versija. Pastarasis naikintuvas pirmą kartą į orą kilo dar 1977, o štai SU-35S (toks, kokį matysite vaizdo įraše) – 2008 metais. Tai – itin manevringas reaktyvinis naikintuvas su dviem varikliais, sukurtas kaip tarpinis modelis, laukiant PAK-FA pasirodymo. Buvo planuojama, kad SU-35S bus populiarus eksporto rinkose, tačiau juo rimtai susidomėjo tik Kinija. Kitos nuolatinės rusiškos ginkluotės pirkėjos laukia išgirtojo PAK FA, kuris turėtų išlįsti iš gamyklos jau 2019 metais, ar renkasi kiek modernesnes konstrukcijas.

Visgi, SU-35S nėra toks pasenęs reikalas kaip gali pasirodyti. Aviacijos parodoje MAKS buvo surengtas įspūdingas pasirodymas, kuris nustebino ir visko mačiusius ekspertus. Pasirodė užuominų, kad sudėtingi triukai buvo atliekami norint nustelbti kitos klasės naikintuvo F-35 demonstruotą akrobatiką parodoje Paryžiuje. O galbūt tai tik dar vienas bandymas paskatinti naikintuvo pardavimus – juk SU-35S ir F-35 naikintuvai kurti turint omenyje skirtingas paskirtis.

SU-35S pademonstravo eilę labai sudėtingų manevrų. Maždaug ties 1 minute 35 sekundėm naikintuvas atlieka vadinamąjį „kobros posūkį“, kuomet orlaivis staiga kyla į viršų, sukasi i neria žemyn. Tai – sudėtingas manevras , kuriam reikia ne tik patyrusio piloto įgūdžių, bet ir manevringo naikintuvo.

Vėliau vaizdo įraše galima pamatyti ir garsųjį Frolovo manevrą (apie 3:25 ir 6:29), kurio metu lėktuvas atlieka itin staigius posūkius, kartais apsisukdamas aplink savo ašį. Vėlgi, neblogai, kaip trumpalaikiam naikintuvų problemos sprendimui. Tačiau vyšnia ant torto pasirodo tik ties 5:25.

SU-35S pilotas orlaivio nosį nukreipia į viršų ir šis verčiasi – tarsi įgudęs gimnastas atlieka atbulinį salto, tačiau visą manevro laiką juda į priekį. Žinoma, taip išvaistoma sukaupta energija, todėl po apsivertimo SU-35S krypsta žemyn, kad atgautų prarastą greitį.

Ar reikėtų labai žavėtis šiuo pasenusios konstrukcijos naikintuvu? Kad ir koks svarbus yra naikintuvo manevringumas, jis anaiptol nenusprendžia visos orlaivio kovinės vertės. Galbūt manevringumu jis kai kuriuos savo konkurentus rinkoje ir lenkia, tačiau tai dar ne viskas. Tai – labiau jau laikinas sprendimas, kol „Sukhoi“ pradės PAK FA gamybą 2019 metais. Tada ir bus aiškiau, ar naujos kartos Rusijos naikintuvai gali prilygti technologijų pripumpuotiems NATO orlaiviams

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(20)
(32)
(-12)

Komentarai ()